Followers

Tuesday, February 13, 2018

Majlis Perkahwinan Nur Fara Ayune dan Muhammad Asyraf - 08.02.2018 (Sabtu)

Assalamualaikum. 
Kembali bertemu disini. Seperti biasa, untuk sebarang majlis atau keramaian, saya akan simpan semua gambar gambar tersebut di dlm blog ni. Ini semua untuk tatapan dan kenangan saya sendiri dan keluarga di masa depan. 
Majlis berendoi ini dibuat sempena dengan majlis perkahwinan anak saudara saya atau nama panggilan manja keluarga, Baby yang akan berlangsung pada Sabtu 10.02.2018. Majlis bermula pada hari Khamis 8.2.2018 dengan "acara berendoi" atau lebih dikenali dengan cukur jambul anak kakak baby, Muhammad Hariz Mikael sebelum diteruskan dengan majlis berinai.
Panggilan pada malam tu hanya saudara mara, sahabat dan jiran terdekat sahaja. 
Majlis walaupun sederhana tapi sangat meriah. Kami sekeluarga rasa sangat gembira dengan kedatangan sahabat. saudara mara serta jiran jiran memeriahkan majlis ni. Ahli berendoi pun gembira dengan layanan yang kami berikan. Alhamdulillah..semoga majlis kami akan diberkati oleh Allah swt. Aamiin.

 Tempat untuk berinai 
 Buaian untuk Hariz

Bunga Rampai dan bekas bedak sejuk
Diam saja Hariz bila duduk dalam buaian tu.hihi..

 Hariz bersama dengan Papa, Mama dan kakak Nur Hana Mikayla. 
(Gambar candid..hihi)



keluarga Hariz dengan sepupu, Abang Akhbar.
 Acara sedang berlangsung
 Ini pulak emak (tudung hitam kanan sekali)  dan kakak saya (Atas tudung biru lembut) dengan jiran jiran satu taman perumahan. gambaq saya memang tak ada walau sekeping pun mlm. tu. hihi..orang sibuk lah katakan..hihi

ini Kumpulan  Berendoi daripada Taman Ria Jaya.  
 lepas jamuan makan, diteruskan dengan berinai pengantin pulak.

 Inilah pengantinnya..Baby @ Cik fara
baby dengan Adik Irah, anak saudara saya ( Anak arwah kakak illah)


Masakan pada malam tu masakan ala kampung. Sayang sekali saya tidak sempat nak ambik gambar makanan dan gambar tetamu semasa majlis berlangsung.  Menu yang dihidangkan untuk tetamu pada malam tu adalah, sambal tumis udang dengan petai, ayam masak kicap, ikan bawal goreng, masak lemak telur itik dengan belimbing buluh, sayur campur, ulam-ulaman dan sambal belacan. Makanan sampingan pulak pulut kuning, puding koktail,  pulut panggang, karipap serta buah-buahan.

Alhamdulillah, majlis malam tu berjalan lancar dan sempurna.  Selepas tetamu semua pulang dan selesai mengemas dalam pukul 2 pagi, saya terus pulang sebab esok kena datang awal  untuk acara esok hari pulak, acara yang paling penting, Majlis Akad Nikah.

Ok lah ya, sampai jumpa lagi untuk Catatan kenangan Majlis Akad Nikah pulak.
Wassalam.



No comments: