Followers

Friday, December 14, 2012

Kunjungan sahabat Blogger...Puan Ainnoraini dari Shah Alam

Assalamualaikum.
saya bersiaran dari kampung ni. Baru aja sampai rumah MIL sebab ada kenduri kawin saudara kat kampung esok 15.12.2012.  Nasib baik MIL dan FIL tak ada... depa dah ke rumah kenduri...saya pun bolehlah mengadap komputer dulu....kalau tak, malu jugak.....

Ain datang rumah saya pukul 10.15 pagi tadi. Sebelum ni memang Ain selalu phone saya. Kitaorang selalu berbual di telefon. Dia cakap, kalau dia nak ke Perlis, dia nak singgah rumah saya. Memandangkan hari ni Jumaat memang saya dah rancang nak balik kampung, pertemuan kami diatur awal pagi . Saya dah ingatkan Ain jangan makan kat mana-mana untuk sarapan, sebab saya dah sediakan sarapan untuk depa semua....

 Dia dalam perjalanan Cuti-cuti Malaysia menjelajah utara ni. Hari ni depa akan tidur di Kuala Perlis....saya dah cadangkan depa semua makan ikan bakar kat Kuala perlis malam ni..memang sedap makan kat situ....saya terkilan jugak sebab kena balik kampung ni...kenduri kan..kalau tak, bolehlah saya bawa-bawa dia makan malam kat Tanjung Dawai dalam 45 minit perjalan dari rumah saya, ikan bakar kat situ sedap jugak.....Lain kali kalau datang lagi, saya dah janji nak bawa dia ke situ....maaf ye Ain...:) 

Selesai memasak , saya siap-siapkan meja makan sebelum depa sampai. 
 Ini juadah yang saya masak. Nasi lemak dengan sambal udang, telur rebus, papadom dan ikan bilis goreng. Saya juga buatkan sedikit popia jejari ketam.


 Puding Karamel
  Buah anggur sebagai pencuci mulut
 saya juga buat spegheti sebab ain cakap anak-anak dia suka makan spegheti. Tapi kurang sedap saya rasa sebab Cik Abang saya tersalah beli sos, ...selalu saya ni macam tu la, kalau masak untuk tetamu, ada aja yang tak kena....
Puding karamel lagi
 Inilah Puan Ainnoraini kita yang cantik manis. Memang awet muda..
 Anak-anak Ainnoraini. Si kakak malu gambarnya diambil.
 
En. Suami Ainnoraini...


 Ain yang peramah. Kita macam dah kenal lama..tak ada malu-malupun...
 Selalu berbual di telefon saja, tak sangka akhirnya dapat juga bersua muka.
 kecik aja ain ni kalau dibandingkan dengan saya ni. Lepas ni saya kena mulakan operasi diet semula..ha..ha...:)

 Bertuah Ain, anak-anak dia semua dah besar dah....kalau tengok tu, macam adik-adik dia aja.
terima kasih Ain. Cantik betul telekung ni...labuhhh...memang padan dengan saya...

Buat Ain sekeluarga. saya sebagai tuan rumah nak minta maaf andai layanan kurang memuaskan. 
Maaf jugak ye andai masakan saya tak sedapppp.... itu aja yang termampu oleh saya. Nanti kalau panjang umur, insyaallah, saya akan sampai jugak kat Shah Alam. Semoga persahabatan kita akan terjalin selamanya.
Wassalam.

27 comments:

TiranaAduka said...

Salam sis..
nanti kalau nak datang rumah sis ainnoraini kat shah alam e-mail saya leh...kita sama sama terjah..ok..
e-mail saya..

tiranaaduka@gmail.com

azi said...

Tiranaaduka..
terima kasih sudi singgah blog akak ni...kenal ke dengan Ainnoraini ni..ataupun memang pengikut blog dia kot...yelah..diakan popular jugak..:)

ainnoraini said...

Azi..
Terima kasih tak terhingga pd azi sudi terima kunjungan kami sekeluarga...semuanya masakan azi mmg mabeles huhuhu...sedap udang sambal tu tau, besaq2 plk tu...sepegeti mmg anak2 ain suka...sampai suruh tanya resepi rakyat jelataku itu pd azi..
Azi mana gumuzz ok je tau,mmg manis orgnye dan peramah n suka tgok azi senyum, tak sia2 rasanya ada blog ni..dpt meramaikan kawan2 dari kenal alam maya akhirnya jumpe dialam nyata
Insyaa Allah ada rezeki kite jumpa lagi tau...lepas ni jom keshah alam plk tau...

**untuk TiranaAduka..dok shah alam jugak yee...boleh jer dtg rmh..lg ramai lg meriah...nnt dtg ye dgn kak azi kite ni...jgn malu2 tau...

ainnoraini said...

Azi..
Terima kasih tak terhingga pd azi sudi terima kunjungan kami sekeluarga...semuanya masakan azi mmg mabeles huhuhu...sedap udang sambal tu tau, besaq2 plk tu...sepegeti mmg anak2 ain suka...sampai suruh tanya resepi rakyat jelataku itu pd azi..
Azi mana gumuzz ok je tau,mmg manis orgnye dan peramah n suka tgok azi senyum, tak sia2 rasanya ada blog ni..dpt meramaikan kawan2 dari kenal alam maya akhirnya jumpe dialam nyata
Insyaa Allah ada rezeki kite jumpa lagi tau...lepas ni jom keshah alam plk tau...

**untuk TiranaAduka..dok shah alam jugak yee...boleh jer dtg rmh..lg ramai lg meriah...nnt dtg ye dgn kak azi kite ni...jgn malu2 tau...

azi said...

Ain...
azi pun nak ucapkan terima kasih pada ain sekeluarga sudi datang kepondok saya ni...maaf atas segala kekurangan...nanti datang lagi ye...:)

Ain, terus terang azi cakap, kalau nak masak untuk tetamu, selalunya masakkan tu menjadi...ada saja kekurangannya...macam spegheti tu, rasanya lain dari biasa ...masam semacam aja, nak bagi resepi pun malu.....betul ke anak2 ain suka..he..he..semoga ikatan persahabatan kita akan terus terjalin sampai bila-bila ye Ain..terima kasih sudi terima diri Azi seadanya..yelah, jika dibandingkan dengan Ain, memang jauh bezanya kita ini....:)

Kakzakie said...

Acik Erna dah rasa, Ain pun dah merasa air tangan Azi. Entah bila kakak dapat rasa pulak kan Azi.

makchaq said...

Sedapnya nampak masakan tu.. sambal udang tu sangatlah menggoda..

Kawan2 maya ni walau tak pernah jumpa, kadang2 rasa macam dah kenal lama kan..

azi said...

Kakzakie..
Kakak, takziah dari saya buat kakak sekeluarga. mesti bapak terasa kehilangan sangatkan...semoga arwah bibik ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

kakak...
nanti kalau kakak mai jalan belah utara ni, bolehlah singgah rumah saya...bolehlah kita berjumpakan....boleh saya masak untuk kakak pulak...saya seronok masak...cuma takut tak sedap aja dan menepati selera kakak aja.he..he..
saya pun sebenarnya teringin nak jumpa wanita yang saya kagumi ni...dari gaya penulisan kakak, saya tahu, banyak ilmu kakak yg.saya nak cedok...(Ikhlas dari hati saya tau)

tahun depan kalau saya jalan-jalan ke JB, bolehlah saya jumpa kakak ya...:)

azi said...

Mak Chaq...
mai la jalan Sp ni mak chaq..boleh la kita jumpa...:)

p/s sambal udang tu mana nak sama dengan kari orang penang yang menjilat jari...he..he..

ibuintan said...

seronoknya Azi melayan tetamu.. senyum lebar bersama Ain... dua-dua manis jelita lagi

azi said...

ibuintan...
seronok jugakkan jadi blogger nikan Ibu Intan. Banyak kawan yang kita dapat... dari alam maya terus ke alam nyata...rasa seronok sangat.

MulutPayau said...

Assalamualaikum azie..
saya yg baca ntry azie ni pun senyum memanjang..seronokkan dapat jumpa..bertemu mata...

Nor Salmi said...

Wah, bestnya dpt bertentang mata dgn rakan blogger.

azi said...

Wsalam MP..
memang seronok jumpa sahabat alam maya ni..tak sangkakan, dari bersembang kat blog, terus dapat bersembang dialam nyata...

saya tak sabar nak jumpa Mp pulak tau...:)

azi said...

Nor salmi...
itulah..memang seronok sangat jumpa dapat Ain ni, dia pulak jenis peramah dan tak kisah...kira satu kepala la...:)

Kasih Salina said...

bertuah kak ain dapat makan masakan kak azie..sedap2 jer menu tu..hihi..

Nafira usof said...

bestnyer dapat jumpe kawan blog.. meriah jer kan!!

azi said...

Kasih salina..
nampak aja sedap..rasanya belum tentu lagi..he..he..

azi said...

Nafira..
memang seronok jumpa kawan-kawan blog ni...harap lepas ni dapat jumpa yg.lain pulak...:)

Cho Zila said...

nampak sedap hidangannyer.. makanan yang dimasak untuk tetamu istimewakan..
yerler macam adik beradikjer , bertuah anak2 dah besar.

azi said...

Cho zila..
terima kasih sudi singgah sini ye...:)

memang seronok akak dapat jumpa kawan-kawan blogger ni...dah 3 blogger akak jumpa setakat ni...harap-harap nanti dapat jumpa yg.lain pulak..

azian said...

wahhhhhhhhhh...jeles2 4juta kalik sambil hentak2 kakik nak g jugak jumpa akak azi.....huhuhuhuhu

p/s akak 2org ni mmg syomel laaa...ape rahasianya...hihihi...awet muda ajekkk tambah 4juta kalik jeles hocay

azi said...

Azian.......
Akak pun teringin nak jumpa yan...ada rezeki, mesti kita dapat berjumpakan....:)

p/s dekat Kak Ain bolehlah yan nak jeles, memang dia cantik dan awet muda, akak ni..malulah Yan..biasa-biasa saja...nampak macam kakak kak ain aja...waaaaaaaaaaaa!!

inazamri said...

mmg layanan superb la akak ni.Dok angan2 nak gi umah akak juga.Tengok masakan akak tu buat ina terliur nak rasa tau.jeles sgt2 ni..bila la dpt jumpa.suka la deko umah akak tu.

azi said...

inazamri...
singgah le bila balik tu...tapi kena call dulu la...pintu rumah akak sentiasa terbuka untuk Ina sekeluarga. bagi email Ina..nanti akak bagi no.phone akak...:)

Nur-nba said...

Seronokkan dapat bertemu rakan blogger.. Tengok gambar je dah tahu yang Kak Azi memang pandai memasak..

Kalau Kak Azi datang JB dan jumpa Kak Zakie, bolehlah jumpa sekali dengan Nur.. Nur pernah jumpa Kak Zakie 2 kali.. Memang baik dan peramah orangnya..

azi said...

NurNba...
Insyaallah, kalau panjang umur, dapatlah kita berjumpa ya...:)