Followers

Sunday, February 27, 2011

Salam...

Entah mengapa, dua tiga hari ni, perasaan aku tidak berapa "seronok"...kadang-kala aku rasakan sangat sedihhh....sunyi aje...tapi tak tahu apa yang aku sedihkan... Lalu aku terfikir, adakah kerana usia yang semakin meningkat ini.... yelah...semakin usia meningkat...semakin dekat perjalanan kita menuju ke " Negeri Abadi"...setiap hari aku pastikan memikirkan tentang kematian..tentang keluarga yang akan aku tinggalkan...sudah bersediakah aku untuk menuju ke alam itu...sudah cukupkah amalan dan bekalanku untuk ke sana...Ya..Allah..sesungguhnya aku takut untuk mengadapmu...kerana diriku bukanlah seperti sekuntum Mawar putih yang bersih tiada dosa....Ya..Allah..aku seorang insan yang bersifar baru...namun aku berharap agar engkau akan mengampunkan segala dosa-dosaku dan melindungiku selalu....

4 comments:

Unknown said...

sabarlah kak azi..kekadang memang kita akan rasa begitu tapi ada bagusnya juga krn kita diberi kesempatan utk berfikir ke arah tu dan kita kena bersedia....kehidupan didunia hanyalah sementara saja...semoga kita sama-sama mendapat redha dr Allah ..insyaAllah.

azi said...

Yelah Nieza....
Tapi kita sebagai manusia, selalu alpa...kadangkala lalai dan selalu mengikut kata hati....walaupun kita telah mengecapi berbagai kenikmatan yang diberikan olehNYA...Akak selalu berdoa mudah-mudahan akak selalu dilandasan yang betul..

Acik Erna said...

Assallam azi..azi yang masih muda..telah berfikir kearah situ..
apa lagi akak ni.
sabar ye azi ..jangan sedih..hidup perlu diteruskan..

azi said...

Wsalam kak...
Kak..saya sedih bukan apa...kenangkan diri ini..sebagai insan biasa..setiap hari kita pastikan melakukan kesilapan...bertambah usia kita...bertambahlah "dosa" kita...saya takut kak...namun saya berharap semoga usia saya dipanjangkan Allah sehingga anak2 berumahtangga...teringin nak tengok mereka kahwin..