Followers

Thursday, April 7, 2011

Bihun Soto untuk makan tengahari....


Bihun Soto

Sambal Udang dengan Terung


Ayam Masak Kicap Berlada

Ayam Goreng Rempah

Sayur lemak Cili Api Pucuk Kaduk dengan Bilis

Epok-epok Sardin


Assalamualaikum.....


Salam Jumaat semua.....emmmm...Jumaat datang lagi....pejam celik, pejam celik....sekejap saja satu minggu berlalu....saya..bila hari Jumaat..hari rehat..rutin biasa...memasak dan mengemas rumah. Pagi tadi, awal2 pagi, saya bangun untuk mengukus pulut. Semalam Cik Abang beli durian...jadi pagi ni cadangnya nak sarapan pulut durian le..tapi...sayanggg..buah durian tu isinya tak berapa cantik, isinya pulak sudah lembik...Cik Abang beli 6 biji, dan keenam biji tu sama saja isinya. Harganya RM 8.00 sekilo...frust juga saya sebab saya suka durian yang isinya berkrim ..tapi durian itu, bolehlah makan cuma kurang memuaskan hati......nak ambik gambar pun tak cantik...untuk anak2 pulak saya siapkan Epok-epok Sardin...

Untuk tengahari pulak, saya cuma masak yang simple2 saja sebab hari ni Cik Abang tak balik makan kat rumah, hari ni dia A.Setar..ada Perlawanan Badminton. Cik Abang saya suka main Badminton, kalau ada perlawanan saja, mesti dia ikut...ada kala jadi Johan, naib Johan, ada kala sampai separuh akhir saja........tapi dia pesan suruh buat Bihun Soto untuknya...jadi..saya buatkan juga ....untuk saya , saya buatkan Sayur lemak Pucuk Kaduk. Lama sungguh tak makan. Pucuk ni boleh dimakan waktu dalam pantang bersalin...dalam pantang emak masakkan saya pucuk kaduk ni le...bol;eh buang angin dalam badan..

2 comments:

kak Erna said...

azi..meriah menu azi hari ni..
azi..tak pe azi..tak puas makan durian tu..nanti cuba beli lagi ye..
akak tak pernha makan pucuk kadok tau..macam mana rasanya ati..tak pahit ke..

azi said...

Akak...
Akak...tak pelah dapat durian free..he..he..jgn marah!..durian akak hari tu nampak sedap sgt...tak pa..nanti kita beli lagi ye..
Akak..cuba buat sayur lemak atau rebus sahaja cicah dengan sambal belacan...sedap kak..tak pahit..kalau buat sayur, tak payah celur dulu, santan mendidih, akak masukkan dia. Akak cubalah...akak tahu..saya ni kurang makan ulam..tapi pucuk kaduk ni memang saya suka...dalam pantang..inilah makanan saya kak.