Followers

Friday, April 15, 2011

Cucur jagung ....

Cucur Jagung dengan Milo Panas

Assalamualaikum..

Emmm..petang tadi saya sempat buatkan anak2 cucur jagung untuk minum petang...makan dengan milo panas..sedap jugak..anak2 kalau sebut jagung..suka sangatttt..kalau jagung rebus diorang suka kalau diletakkan susu pekat di atasnya...kadang2 jagung rebus tu saya hiris halus2, masukkan kelapa parut, sedikit gula dan garam ..gaul sebati.... dan boleh terus dimakan...sedap sangat....bukan setakat anak2 suka..saya pun suka.

4 comments:

Nieza said...

sedapnya kak...lama tak mkn cucuq ni bkn susah pun nk buat kan..tapi malas saja...hehe

azi said...

Nieza...setakat cucuq ni, pejam mata pun Nieza boleh buatkan..he..he...kena makan panas2 , kalau dah sejuk...tak sedap dah...

kak Erna said...

azi..kita serupa..akak pun suka buat jagung yang campur gula dengan kelapa parut tu..kalau azi cari rajin tengok n3 lama akak ada akak sharekan..
cekodok jagung jugak kegemaran akak seisi keluarga.

azi said...

Kak..memang jagung campur kelapa parut tu kegemaran anak2 terutamanya si Ainaa tu..suka sangat..kalau saya rebus jagung saja...mesti suruh saya buat....akak..saya perasankan...citarasa kita ni agak serupalah...selera pun hampir sama..he..he...seronok tau kongsi resepi dengan akak...tapi yg simple sajale...yang lain x pandai...he..he..nanti saya tengok ye kak n3 tu...