Followers

Saturday, April 30, 2011

Salam....

Sambal Tumis Udang
Tom Yam Udang
Masak Kicap Ayam

Asslamualaikum...

Selamat tengahari semua...dah makan tengahari ke belum...saya baru saja sudah..makan ramai-ramai dengan family mentua...kebetulan kan hari ini cuti...jadi adik Ipar yang bekerja di Putrajaya , Khatijah pun balik bercuti....adik ipar yang belajar kat Uitm Arau dan Uitm Shah Alam memang dah ada kat kampung sebab diorang sekarang ni cuti semester...selalu bila dah berkumpul ramai2 tu..aktiviti kitaorang ....memasak....macam semalam , sampai saja saya dikampung...terus masak koewteow goreng dan Rojak buah...kuah rojak tu saya beli di SP..memang sedap....memang jadi kesukaan adik2 ipar..sebab tu bila diorang balik, saya mesti beli...malam pulak kitaorang masak pulut durian....Aktiviti memasak bersambung pulak pagi tadi..saya bangun awal untuk sediakan sarapan untuk diorang..dan tengahari tadi kita bahagikan kerja memasak.....TomYam Campur saya suruh Khatijah masak, saya pulak sediakan sambal tumis udang dan Masak Kicap Ayam serta gorengkan Ikan Talapia. Kari ikan ibu dan Sambal belacan buah kuinin ibu mentua saya yang sediakan....sebenarnya Cik Abang saya ni peminat udang. Kalau pegi pasar dan nampak Udang besar, mesti dia beli....tak kita le berapapun harganya.. tapi udang tu selalunya dimasak sambal tumis saja sebab kalau masak kari ke...memang tak jalan..memang sedap makan nasi ramai2 ditambah pulak dengan kepedasan sambal belacan buah Kuinin...memang sedap habisss... Petang ni pulak dah rancang nak masak keowteow lagi....sebab petang semalam tak puas makan...makan ramai2....jadi berebut2 le...tak sedap pun jadi sedappp....gambar yang saya letakkan ni kurang cantik sebab saya cuma gunakan kemera hphone saja....dan saya cuma ambik sebahagian saja...seganlah dekat bapa mentua nak mengusung kamera semata2 nak ambik gambar masakan...nanti apa pulak dia kata...he..he..

4 comments:

Zaitun said...

Azi...kak Zai nak duduk sebelah rumah azi boleh tak?azi rajin masak nanti kak Zai hulur bahan lepas tu kita bagi 2 hehehe....

Adake orang macam kak Zai ni.

Niemo said...

Akak...bolehhhh..kak...saya lagi suka ada jiran macam akak....saya tak payah beli barang..cuma masak saja lepas tu bahagi dua..he..he..tapi tak sedap akak jangan marah saya tau...he..he..
saya tak le rajin kak tapi kalau cuti dan balik kampung...duduk dapur saja le kak...masak masak jugak..sedap lain cerita..he..he..

Acik Erna said...

azi..menantu mithali..kesayangan mertua ni..rajin kedapur..
akak pun peminat udang jugak azi..selain sambal..ada satu lagi yang akak suka..masak tempoyak udang..sedap..

azi said...

Akak..
Tak ada lah kak....sebenarnya cuma saya sorang saja menantu mak mentua saya..he..he..jadi faham2 sajalah...he..he..
Akak boleh kawan dengan Cik Abang saya le ni...suka sangat udang...kadang2 dia beli bukan dia makan pun...bila saya tanya dia kata ..dia geram tengok...nak kata apa..masak sajalah..he..he..akak.saya tak pernah cuba masak tempoyak kak....teringin tapi anak2 tak berapa suka...mesti sedapkan...