Followers

Friday, April 29, 2011

Selamat Pagi...

Sarapan Pagi Hari ini
Nasi Goreng Udang
Cucur Kacang
Keropok Lekor Terengganu
Jagung Rebus

Assalamualaikum
Selamat Pagi semua....rasa2 semua dah sarapankan...sekarang kan dah pukul 10.10 pagi. Saya dah lama dah bersarapan dengan anak2....pagi ni saya cuma masak nasi goreng Udang dan rebus jagung saja..goreng nasi pun main campak2 apa yang ada aje..he..he..tapi sempat juga le buat Jagung + kelapa Parut....pastu goreng Cucur Kacang segera dan keropok lekor Trengganu.....saya dan Aishaa juga sempat habiskan 2 biji durian yang kecil....tapi kali ini saya belajar dari pengalaman hari tu...kali ni saya dah siapkan air untuk diminum dalam pangsa durian....takut panas badan lagi.....Hari ni saya nak balik kampung..tapi kena tunggu "tetamu" dari Melaka nak "masuk " homestay dulu...lepas tu baru boleh balik....dan urusan homestay selepas itu saya serahkan kepada Abang saya....kalau ada apa2, diorang akan contact Abang saya le...selalu saya dan Cik Abang yang uruskan sendiri...tapi kali ni terpaksa la minta tolong Abang.....saya juga nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Pekerja buat semua yang sudi menyinggah ke blog saya ni...dan juga Selamat Bercuti.

6 comments:

Nieza said...

Assalammualaikum kak Azi....wahh sungguh menyelerakan menu akak ni..sedapnya suka kuih kacang hijau tu..lama dah tak mkn..terliur dh ni..hehe
jelesnya dgr org blk kg ni..saya juga tak dpt blk kg..huhuhu...btw selamat pergi dan blk kak..:)

azi said...

Nieza...
Akak rasa setakat kuih kacang tu..Nieza pejam mata pun boleh buat..kannnn..kannn..he..he..
tapi Nieza..kuih ni akak beli kat adik ofis..memang sedapp..rangup wpun dah sejuk..anak2 akak tak jemu2 dengan kuih ni...akak kalau benda manis memang suka...
Nieza..kampung akak dekat saja...Jitra..dalam sejam sampai le...Tak pa..Nieza..tumpang duk kat tempat org.ni...sabar2 sajalah...nanti bila dah balik...tak tahu bila pulak boleh pegikan...selamat bercuti ..

Acik Erna said...

azi..sedap tu nasi goreng udang..
Jagung rebus lagi la sedap bila dah campur kelapa tu.
akak tengok jagung rebus azi pun dah selera

azi said...

Salam akak..
saya dah ada kat kg.ni...akak dah habis membeli ke?...tentu banyak yang diborongkan..akak..nasi goreng tu main campak2 saja...lebihan goreng udang semalam saya masukkan sekali...emm..akak..jagung campur kelapa tu tak sempat nak ambik gambar...habis masuk dalam perut dulu...he..he..bila makan jagung tu, teringat kay akak...akak sukakan..

Zaitun said...

Rajinnya azi masak macam2 menu,kak Zai nak tumpang sekaki boleh? muka tak malu hehehe...

Azi ada buat homestay ke kat mana?

Selamat bercuti buat azi juga.

azi said...

Salam Akak..
Mana rajinnyer kak..he..he..nasi goreng tu main campak apa yg ada saja...cucur dan keropok lekor tu cuma perlu goreng saja....semua segera..he..he.. itulah malas namanya kak...he..he..
Akak...Homestay saya dekat rumah saja..satu taman perumahan..kalau akak datang Sungai Petani kedah jangan lupa call saya tau...he..he..akak boleh tengok dekat "Homestayku"
Akak..terima kasih kak..selamat bercuti buat akak jugak...