Followers

Thursday, June 16, 2011

Aishaa dan Puzzle

"Muncung" bila saya ambik gambarnya
Aishaa khusyuk menyusun puzzle
Salah satu puzzle kegemaran Aishaa

Assalamualaikum

Selamat Malam semua. Rasanya sekarang ni semua orang sedang berehat-rehat..maklumlah dah dekat pukul 10.00 malamkan. Saya pun baru selesai buat kerja rumah...dan baru ada masa untuk diri sendiri...he..he..malam ni saya nak cerita pasal anak bongsu saya, Nur Aishaa Soffiyah yang berumur 5 tahun. Aishaa ni cukup suka main atau susun puzzle. Kalau bagi dia puzzle..dia akan mengadap "benda" tu berjam2 lamanya...tak bercakap2...
selalunya..malam bila saya sibuk didapur ..Aishaa akan mengurungkan diri di dalam bilik..(.dia masih tidur dengan saya.)...sebab dia sorang saja ada kat rumah..Along pegi tuition..kakak Ainaa pulak pegi mengaji Al-quran....jadi masanya dihabiskan dengan menyusun puzzle diatas katil...bila habis disusun...dia akan buang ..dan susun semula... lebih dari 10 kali dia akan susun puzzle tu...kadang2..nak tergelak jugak saya...sebab...masa ni, kalau kita panggil pun..dia macam tak dengar saja...bila saya cakap nak ambik gambar dia...matanya tak memandang saya tapi mulutnya bercakap.."umi ni...tau nak ambik gambar saja"....ha..ha...kadang2 bila saya masuk bilik..dia dah tertidur dengan memeluk puzzle tu...emmm..macam2 karenah anak2 umi ni...

8 comments:

Acik Erna said...

assalam azi..comel anak bongsu azi tu..mesti manja kan..
memang seronok melayan kerenah anak2 dirumah.

azi said...

Wsalam kak..
Memang dia manja kak...suka merajuk...ayah dia kata ..."perangai macam umi "...he..he...terkena saya...
akak...memang kerenah anak2 ni macam2...3 orang...3 macam perangai...akak pun tentu samakan...

Kakzakie said...

Assalamualikum Azi... kenapa anak-anak kalau buat puzzle suka buat atas katil ye. Kakak perhati Aisyaa pun sama dgn anak kakak. Sebab itulah bila dah letih terus tidur dng puzzle sekali.

azi said...

Wsalam kak..
Yelah kak...diorang suka main atas katil...mungkin sebab lepas main diorang boleh terus tidur ..ataupun diorang nakkan privacy..he..he..Aishaa kalau tak nampak dia, mesti ada dalam bilik..atas katil..

dwaty said...

masa kecik saya pon suka puzzle... dah besar pun masih suka...

akak kat SP rupanya... saya tak pernah lagi pergi sana... insyaallah nak p kedah n penang jika berkesempatan... boleh singgah umah akk... hehehe

azi said...

Salam Dwaty..
Waty...akak pun kadang2 main jugak dengan Aishaa...berebut2 kami menyusunnya..he..he..seronokkan Waty sekali sekala main puzzle..
Ye..akak kat SP...nanti kalau datang kedah atau Penang..singgah le..dari Penang cuma 50 minit aje...akak suka terima tetamu tapi rumah akak seadanya saja...harap waty sudi...

Zaitun said...

Comel anak azi... kusyuknya dia.

Masa anak2 kak Zai kecik dulu pun suka main puzzle.

azi said...

Salam Akak..
Akak...budak2 memang suka main puzzlekan...saya pun kadang-kadang layan juga siAishaa tu bermain....berebut2 kami menyusun berdua....time saya free le...kalau tak..sorang2 saja le dia...