Followers

Wednesday, July 27, 2011

Puding Kastard Buah-buahan buat anak2..



Assalamualaikum

Selamat malam semua.....emm..cuaca kat SP sekarang ni panas betul....bila buat kerja tu..memang berpeluh-peluh satu badan jadinya. Saya sebelum tidur setiap malam mesti mandi dulu....walaupun saya tahu tak elok untuk kesihatan, tapi terpaksa juga mandi...rutin saya setiap malam, selepas anak2 tidur, saya akan mengemas rumah dulu ...jadi pagi2
tak le sibuk sangat....itupun kadang2, kelam kabut jugak...he..he..
Bila cuaca panas ni...anak2 selalu suruh saya sediakan puding buat mereka...ketiga2 mereka memang suka habis....tambah2 Along dan Aishaa...selalunya saya akan buat dalam 2 atau 3 bekas..jadi tahanlah dalam 2 hari..Puding ni, bila masukkan dalam peti sejuk...buah-buahan dah sebati dengan susu...bila makan....sedap sangattt....
Nak masaknya pun senang saja dan saya ada buat N3 tentang Puding ni dulu dan sertakan resepinya sekali....
Ok lah ye..saya nak habiskan kerja dulu. Sampai jumpa lagi.
Wassalam

18 comments:

cik cek said...

Azi...

Rajinnya buat puding tuk anak2 ...anak2 kak cek kurang sikit mkn puding ni...ada tak de pun anak bujang kak cek..tu pun ikiut mood gak kekdg suka..kekdg kita buat..dok lama la puding dlm frdge tak bemakan...

p/s...Azi..jgn selalu mandi malam2 ek..nanti sakit lenguh2 bdn ...

zino said...

feberet tu.. hehe

ainnoraini said...

sedap tu..
suke jugak buat mcm tu..anak2 kak ain pun suke makan jugak...lagi la mase bulan posa nnt...

azi said...

Salam kak Cek..
Akak..anak2 saya, ini saja puding yg.diorang suka sebab berkuah....susu cair + kismis + halua kundur + buah2 = sedap sangat :)...
Akak..memang terasa dah lenguh2 tu kak...tapi...bila berpeluh, nak tidur..rasa tak puas...
P/s TQ kak ..saya akan cuba kurangkan..

azi said...

Salam Zino..
Bila masuk peti sejuk...dimakan waktu cuaca panas...sedapkan..:)

azi said...

kak Ain..
Akak..he..he...anak2 suka le sebab ini saja yg.umi diorang pandai buat...:)he..he..
lainlah Kak ain , pandai masak...:)

dwaty said...

dengan keadaan mata yang sepet sebelah... aku ke sini untuk mencuci mata melihat makanan dengan harapan terubat sedikit sakit mata ini...

salam n morning kak...

Kakzakie said...

Walau tak panas sekalipun makan puding buah sejuk dlm ofis sekarang pun kakak nak juga....:)

Zaitun said...

Salam azi...kak Zai pun suka buat puding masa cuaca panas tapi buah2an kak Zai campur sekali.

azi said...

Dwaty,
Kesiannyer...akak tahu, sakit mata tu bila jadi ketumbit...akak pernah kena..harap waty cepat sembuh ye...:)

Waty, kalau dekat, akak hantar satu mangkuk buat waty...:)

azi said...

Salam kakzakie..
Akak..tak kiralah puding apapunkan..bila makan hari panas ke .. sejuk ke..memang sedapkan kak...selain Puding kastard ni, saya suka puding marble mentega....:)

azi said...

Salam Kak Zai..
Semua orang suka pudingkan kak...:)
tapi...anak2 saya suka kalau yg berkuah...diorang nanti isikan mangkuk penuh dengan susu..kalau saya campurkan buah-buhanan sekali dalam kastard, diorang kurang suka...tapi saya suka kak...nanti akak buatkan saya ye...he..he..

Acik Erna said...

Azi..akak pun suka makan puding..puding buah2an ke puding jagung ke..memang sedap dimakan masa sejuk kan.

azi said...

Akak..
Memang sedapkan kak makan puding yg. disejukkan dalam cuaca yg. panas....sejuk saja rasa tekakkan..he..he..nanti akak datang, saya buatkan puding ini ye...:)

ady said...

as-salam
sedap ni puding buah2..mabeles!!!

azi said...

Wsalam Ady...
Memang sedap Ady kalau dimakan sejuk2...kalau Ady nak tahu, kalau ada majlis ke , raya ke, puding ni memang hidangan wajib...he..he..
p/s.. Ady..selamat menyambut Bulan Ramadan ye..selamat berpuasa..

hanez said...

salam..selamat berpuasa.

azi said...

Salam Hanez..
Selamat berpuasa untuk hanez jugak ye..:)