Followers

Sunday, July 24, 2011

Hadyai 2...


Kitaorang makan kat "Dapur Sammy"..memang sedap sangat..kena dengan selera..Restoran ini baru 5 bulan dirasmikan oleh Sultan Kedah.....selain makanan kat atas tu..ada lagi buah-buahan dan Kerabu Mangga...harganya amat berpatutan.

Kacang Gajus (Dekat Kilang)

"Serangga Goreng" pun ada dijual (Bukan Muslim)

Selain gambar atas, ini saja gambar yg. sempat diambik di hadyai...anak2 lain jalan dengan sepupu masing2.


Udang dan sotong goreng


Air minuman dijual dalam bekas tembikar (B250.00 @ RM2.50)

Mee sup

Kuih Apom

"Floating Market"..bila Tour Guide bagitau nak ke sana....seronok sangat..ingatkan macam kat Bangkok ...perbagai barangan dijual... tapi tempat ini lebih kepada meniaga Makanan oleh orang Pattani Muslim.


Cenderahati

Beg tangan lagi

Aneka beg kulit kat "Nora Market"


"dapur" kat tingkat bawah bas

"Tour Guide" masa kat Thailand

Penaja kami hari tu..kakak dan Abang saya

Emak dan Kakak Saya


Bersama kakak, Abang dan Cik Abang

Ahli rombongan..baru saja sampai SP ni..

Assalamualaikum...

Selamat malam semua...emmm..saya baru saja tidurkan Aishaa ....jadi barulah saya ada masa sikit untuk N3 gambar yg. sempat diambik semalam...saya ni kalau hari bekerja sibuk sikit...masa yg. ada tu semuanya dah ada "tugas" yang perlu dibuat......nak upload gambar ni pun , punyalah lambat...jadi saya cuma masukkan sedikit saja...sebenarnya perancangan percutian kitaorang ni dibuat dalam masa 4 hari saja.....ahli rombongan pula terdiri dari keluarga sebelah saya dan sebelah Abang Ipar...bila Abang tanya..nak ke Hadyai tak?...semua kata Ok..yelah semuanya ditaja oleh Abang dan anaknya , Eka...oklah kan..he..he..Nasib baiklah kebanyakan ahli keluarga saya dah ada pasport..senanglah sikit....yang tak ada tu, terpaksalah pegi buat' Border Past"... lagipun buat border past sekarang ni sekejap saja..dalam masa 30 minit..dah siap...kitaorang tak bermalam kat sana...pegi dalam pukul 5.00 pagi dan sampai balik SP tengah malam...
Ok lah ye...sampai jumpa lagi...banyak lagi keja yg. nak kena sambung ni....Wassalam

13 comments:

al-lavendari said...

ingatkah pergi 2-3 malam. rupanya balik hari je. kenapa tak pergi lama sikit ?

al-lavendari said...

nampak 'floating market' tu meriah betul !

azi said...

Assalamualaikum Pak Ngah..
He..he.. Pak Ngah...kitaorang balik hari sebab ada anak buah yg. akan Exam UPSR hari ni..Ahad kena pegi sekolah jugak utk persediaan....lagipun "last minute" punya perancangan...Cik Abang saya pun tak dapat cuti..dah semua setuju...pegi ajelah..kalau tunggu lama2..mesti tak jadi...he..he..:)
P/S.."Floating market" tu memang meriah Pak Ngah..banyak makanan yg dijual..tapi tekak saya tak boleh nak telan...banyak sangat anjing kat situ..

Kakzakie Purvit said...

Wah... azi siap ambil gambar sup kat dapur org ye... Kakak bayangkan azi shopping sampai tak cukup tangan.

Tak gayat naik floating market tu azi. Kakak belum pernah menikmatinya lagi.

Acik Erna said...

azi..dapat apa kat sana..banyak ke shopping raya..
akak suka tengok gambar azi berdua ngan anak tui..cantik manis..

azi said...

KakZakie..
Ha..ha..akak..saya tak shopping banyak sangat...untuk anak2 aje lebih...beg tangan memang cantik2...tapi beg tangan raya Cik Abang dah belikan aritu....:)..tapi habis jugak dalam B7500 he..he..

Akak.."Floating Market"tu kat tepi sungai aje...saya tak naik pun...sekadar "jenguk" dapur orang aje..:)

azi said...

Salam Kak Erna/Acik Erna..
Akak..saya tak shopping raya kat sanapun...beli baju dan kasut untuk anak2 hari tu..diorang dah pakai dahpun.he..he..nanti raya..kena beli lagi..:)

Akak..kalau akak suka tengok gambar tu..saya risau akak...makin mengecil baju saya tu...nak buat macamana kak ..?..risau saya ni..hu..hu..

dwatyKNY said...

dah 2 kali member ajak p hadyai... tapi tak jadi jer... huhuhu... dorg kata kat sana semua barang murah2.. betul ker kak???

azi said...

Dwaty..
Akak harap lepas ni Waty jadi pegi...sebabbb.. kat sana memang barang2 murah giler...beg,kasut, pakaian...semua murah2..janji pandai tawar...:)

Zaitun said...

Kak Zai geli tengok serangga goreng tu teringat masa pergi Sarawak ada orang makan ulat.

Banyak shopping tak.

azi said...

Salam Kak Zai..
Akak...he..he..kat sarawak tu, rasanya diorang makan Ulat Sagukan..ini tak tahulah ulat apa..he..he..tapi memang geli kak...
Akak...shopping sikit saja..untuk anak2 aje..tapi barang2 memang murah...

sekadar satu coretan said...

seronoknye gi sane..jeles la pulak tu...hihihi sebab tak pernah sampai lagi...

tu dia gambar tuan rumah yer..baru tau..manis & cute orgnye ye...

azi said...

Salam Kak Ain..
Nanti akak ajak Hubby akak pegi tau..banyak barang murah2..makanan pun sedap..:)

Akak..mana manisnya..he..he...itulah nak minta petua akak..dah ada anak darapun...badan masih cantik lagi...saya ni , makin hari, makin mengembang....