Followers

Saturday, August 6, 2011

Shopping Baju Raya....


Pembelian RM800.00 dan ke atas , dapat hadiah ini...

Ha..ha..ini Umi punya...kasut raya dan baju (sale)...tak cadang nak beli pun...tapi dah murah...beli la jugak..he..he..

Baju Raya Along, Adik Aishaa dan Kakak Ainaa


Assalamualaikum
Selamat petang dan selamat berbuka puasa kepada semua ye....hari ni dahhh masuk hari ke enam kita berpuasa...sekejap saja dah nak masuk minggu baru...hari ni.. 06.08.2011 adalah hari yang bererti buat saya...hari ni merupakan tahun yang ke lima arwah Walid saya , Syed Ahmad bin Syed Abdullah kembali kerahmatullah...walaupun dah lima tahun berlalu...namun saya rasakan macam baru saja...bagaikan arwah sentiasa disisi saya...Arwah walid saya suka sangat senyum...dan senyuman itulah yang masih terbayang2 dimata saya ini....telinga saya ini bagaikan terdengar2 seperti arwah memanggil2 saya dengan panggilan manjanya...ANAK...hanya doa yang mampu saya kirimkan buatnya disana. Semoga Arwah Walid saya ditempatkan dikalangan orang2 yang dikasihi Allah. ....

emmm...hari ni saya nak cerita tentang shopping raya. Saya dan keluarga baru saja balik dari Shopping pakaian raya untuk anak2 di Supermarket GAMA, Penang. Tapi sebelum itu, saya nak maklumkan yang N3 ini bukanlah bertujuan untuk menunjuk2...tak ada niat langsung dihati saya...sekadar nak berkongsi kegembiraan saya menyediakan keperluan untuk anak2. Saya ni berbelanja ikut kemampuan saja...yang mahal2 sangat memang saya tak belilah..walaupun berkenan dihati. Setiap tahun, memang inilah tempatnya saya berbelanja . Pakaiannya banyak pilihan dan memanggg murah....Seluar jeans Aishaa jenama POLO, harga asal RM 119.00...tinggal RM 38.00 sahaja. Lain2 baju pun macam tu...setiap sorang saya belikan 5 pasang saja...tidak termasuk baju kurung untuk dipakai di pagi raya nanti....
Cuaca hari ni panas betul...saya ni bila dah shopping memang tak ingat dunia...tapi kakak Ainaa memang tak tahan....merajuk dia terpaksa ikut saya dari satu tingkat ke satu tingkat....bila dah merajuk tu, Cik Abang saya ajak baliklah....tapi kesiann...kasut raya diorang belum sempat dibeli lagi.
Nampaknya kasut tu terpaksalah dibeli di SP saja...nasib baik Adik Aishaa ikut mamanya (Kakak Saya) ke Perak..kalau tak, saya rasa memang tak banyak yang boleh dibeli.
Saya rasa cukuplah buat kali ini, kalau ada masa, kita jumpa lagi ye..wassalam.

26 comments:

ainnoraini said...

dah shoping baju raye ye azi...kak ain mase seminggu sebelum puasa dah siap2 beli baju anak2...
baju kurung jer belum beli lagi...

Acik Erna said...

Assalam Azi..dah siap shopping raya ye..akak belum bei apa2 lagi pun..tinggal belikan untuk yang bongsu aje..lelaki pulak tu kan..
nak biarkan abang dia je bawak.

Alfatihah buat arwah walid azi..

zino said...

nampak nya dah ready nak raya ni ...

Ibu Sayang said...

As salam,

Tu dia! soping sakan Azi..tapi bagus gak soping di awal waktu, nanti akhir2 ramadhan kita tumpukan pada lain-lain yg lebih penting.

azi said...

Salam kak Ain..
Baguslah Kak Ain shopping baju raya awal2..tak le letih bila bulan puasakan...:)
p/s saya kalau beli awal kak ain, alamat tak sempat raya la...tambah2 si Aishaa tu...he..he..

azi said...

Wsalam akak/ Acik Erna..
Akak,nasib baik tak ramai sangat orang semalam kak, tak le penat beratur utk. membayar....:)

Macam Akak , anak semua lelaki senang sikit...tambah2 yg dah besar...bagi duit aje, diorang boleh beli sendiri....

azi said...

Salam Zino...
memang dah ready..tapi semuanya secara sederhana saja...:)

azi said...

salam Rindu Ibu Sayang...
Yeah...Ibu datang!!!...lama tak dengar cerita ibu..sibuk uruskan perkahwinan anak ke?..:)

Ibu..beli baju raya untuk anak2 aje,nanti kalau lambat, lagi ramai orang, nak membayar pun susahkan..:)

Zaitun said...

Baju kurung kak Zai dah tempah awal2 tapi yang lain2 belum beli lagi.

Teringat masa anak2 kak Zai sebaya anak2 azi memang teruja bila nak shopping baju raya.

azi said...

Salam Kak Zai..
Akak...baguslah akak dah tempah awal2 bajuraya sebab kalau lambat, tailor dah x nakkan...mesti akak cantik dipagi raya nanti...:)

p/s Memang seronok kak membeli keperluan raya untuk anak2...tengok diorang gembira...kita rasa bahagiakan kak...

dwaty said...

ingatkan tupperware tu beli sekali... rupanya hadiah atas pembelian yang banyak tu... raya sakan naaaaa....

azi said...

Dwaty...
Akak sambut raya secara sederhana saja...anak2 yang lebih pentingkan...diorang yg. paling seronok nak sambut raya ni...Waty pun macam tu jugakkan dulu..he..he..:)

~ yus ~ said...

saya pun dah shopping baju raya anak2. baju abahnya je belum. Baru dapat baju melayu je abahnya tu..huhu

Kakzakie said...

Banyaknya shopping azi. Itu belumbeli kasut lagi kan... Wah beraya betul nie...:)

azi said...

Salam Yus..
Senang sikitkan Yus beli baju raya anak awal2...tak le diorang bising baju raya tak beli lagi...he..he..

Akak..Cik Abang..kalau akak tak belikan baju melayu..alamat tak belilah dia...akak baru cadang nak beli ari ni...he..he..baguslah.. Yussss dahhh belikan En. suami...

azi said...

Salam Kakzakie..
Akak..persiapan untuk diorang aje kak...yang lain2 tahun ni seperti lansir tak berganti...pakai tahun lepas punya...:)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wah sakan beraya ne...

azi said...

Baby(Mama Amana & amp Ariff)..
TQ ye sudi singgah sini...
Akak sambut raya biasa2 saja...keperluan anak2 lebih utamakan...tak ada sakan pun ..he..he..:D

L said...

anda seorang yg pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

azi said...

L
terima kasih ye sudi singgah blog akak...:)

MulutPayau said...

Azi...terima kasih sudi snggah blog Mp..

Wah...!!! Azie bnyaknya sopinggg utk raya..Anak2 didahulukan..yg pnting dia orang gembira...Tapi Mp tak soping lagi utk anak2...dia orang pun senyap jer...

p/s...Al-Fatihah utk arwah walid azi.

hani@debumelukut said...

dah rasa bahang raya tu...seronok nya nak raya.

azi said...

Salam MP..
TQ ye sudi singgah dan folo saya...:)
Saya suka tengok MP...cantikkkk..wpun anak dua..he..he..
p/s Hari raya..anak2 yg.seronok lebih..jadi keutamaan untuk diorang aje..lain2 saya tak gantipun tahun ni...jimattt...

azi said...

Hani@debumelukut...
TQ ye sudi singgah blog saya..

Dah rasa dah bahang raya...lagu2 pun dah dengar diradio...:)

hanez said...

salam, wah dah siap nak beraya la ni..

azi said...

Wsalam ...
Ye..hanez..kan lagi 11 hari nak raya..he..he..