Followers

Monday, February 13, 2012

CUTI.....



Menu makan tengahari hari ini
Sup Ayam untuk Cik Abang
Sambal Tumis Sotong untuk anak-anak
Anak-anak setiap hari mesti ada sambal
Daging Masak Serai (Kegemaran saya)
Asam belimbing dengan Udang
Carot sebagai ulam dan ikan kembong goreng.
Masak kicap daging untuk anak-anak


Assalamualakum....
emmmm...saya hari ini sebenarnya bercuti...Cik Abang saya demam panas...dari hari Ahad malam lagi dia demam....kesian juga tengok dia...bila malam mengigil-gigil badannya....Pagi tadi bila bangun pukul 5.00, saya rasa badan dia masih panas lagi lalu saya ambik keputusan untuk bercuti ...bolehlah saya masak makanan kegemarannya....lagipun malam tadi pun dia dah suruh saya bercuti hari ni...dan hari ni ..saya rasa rajin pulak untuk buat N3 baru...:)
Lepas hantarkan Kakak Ainaa ke sekolah pukul 6.50 pagi...saya siapkan Adik Aishaa pula ke Tadika...hantar dia dalam pukul 7.20...balik rumah mengemas dan mulakan kerja memasak dalam pukul 9.00 pagi...saya masak selalunya dalam semangkuk kecil aje bagi satu jenis masakan sebab malam selalunya kitaorang jarang makan nasi...malam selalunya anak-anak saya suka makanan yang bergoreng ...jenuh juga kadang-kadang melayan selera anak-anak ni ... tapi hati puas bila tengok anak-anak makan dengan berselera..:)

Kepada kawan-kawan yang saya tak sempat nak "berkunjung" ke blog masing2...saya akan cuba gunakan masa hari ni untuk kerumah kawan-kawan..
kalau berkesempatan..Insyaallah saya akan tinggalan komen...sebelah petang selalunya saya akan meluangkan masa hingga ke maghrib dengan kakak saya.

Sekian..wassalam.

12 comments:

Kakzakie said...

Banyaknya resepi Azi masak utk makan tengahari aje tu. Kalau kakak janji ada lauk dan sayur dan satu lagi mesti nak berkuah dah cukup...

Daging serai kakak pun suka Azi

azi said...

Salam Rindu Kakak..
Kakak..maaf ye..lama saya tak berkesempatan ke "rumah" kakak...kalau pegi pun..tak sempat nak lama2 dan tinggalkan komen...masa sekarang ni...macam tak cukup saja...saya banyak habiskan masa temankan kakak...

Kakak..
saya masak tu semuanya sikit-sikit aje..untuk sekali makan....kalau banyak2...saya tak le rajin...

Kakak..
Masak serai tu...paling senang masaknyakan...tapi saya suka kalau rasanya manis pedas..:)

ainnoraini said...

Hai azi..salam rinduuu...

cuti ye hari ni..mcm berjanji la pulak kite yee...tapi ain tak masak sedap2 mcm azi tu...sebab byk benda nk uruskan hari ini..

Semoga asben azi sembuh demamnya tu yee dan juga untuk kakak azi supaya cepat pulih dan sihat seperti biasa..

Lama kite tak sembang2kan...

Zaitun said...

Salam azi

Sedapnya kak Zai tengok lauk pauk yang azi masak untuk makan tengahari.Rajin betul azi ni masak macam2.

Kak Zai doakan semoga kakak azi tabah dan sembuh dari penyakitnya, tak ada yang mustahil kalau Dia menghendaki.

azi said...

Ainn...
kalau kita berjiran, seronokkan...boleh saya hantarkan lauk untuk Ain...he..he...

Cik Abang saya, rasanya esok dah pegi kerja kot...cik Abang kita ni kalau demam...kalahkan anak...ha..ha...

Doakan ye Ain..mudah-mudahan kakak saya akan sembuh sepenuhnya dengan izin Allah....

azi said...

Kak Zai...
tengok aje sedap...rasanya tak tahu lagi...ha..ha...kalau kat dapur tu kak..ada saja yang nak dimasak...tapi sikit2 sajalah..

Terima kasih akak...tolong doakan kakak saya..semoga doa2 itu akan dimakbulkan oleh Allah s.w.t.

dwaty said...

salam kak... rindu kat akk...
ermmm bertuahnya cik abg dapat isteri yang baik cantik dan pandai macam akk... ni bukan bodek tau.... ni betul2...

nak petua bleh???? hehehehe

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

salam kenal buat azi...

wah jumpa lg org kedah ya...

menu sgt menarik...

ummiross said...

Sedapnya lauk2 tu, walaupun sedikit tapi banyak jenisnya, menepati citarasa ramai..

azi said...

Dwaty..
Maaf ye..akak baru tengok blog ni...baru baca masej dari waty...:)

azi said...

Ladyzul...
salam kenal...TQ ye sudi folo kakak...orang Kedah jugak ye..?

azi said...

Ummiross..
TQ ye sudi singgah sini....:)