Followers

Sunday, March 25, 2012

Majlis makan-makan keluarga...

Makanan Ringan untuk kanak-kanak
Kek Coklat..hasil tangan kak Atin...memang sedappp...
Air Buah Tembikai bersama dengan Aiskrim Soda (Eka Buat)
Sup "Seafood" yang sangat sedapppp...hasil tangan bakal anak saudara (AJ)..... bakal Chef dari Uitm
Ayam panggang Inipun sedappp...AJ dan baby yang masak...sos lada hitam dia...fuhhh...nanti kalau dapat resepi, saya kongsikan kat sini ye..
ini hasil tangan saya...Spegheti Bolognese.....habissss..
Saya gunakan 2 kilo daging segar dan 5 bungkus pasta

Pasembor (Rojak) hasil tangan kakak ipar
Popia isi Ketam, Kuih Kaswi dan Salad Buah-buahan (Hasil tangan anak-anak Saudara) - Kak Atin dan Eka

Adik Aishaa, kakak Ainaa dan Shamil- baju merah (Anak kakak yang sakit)
Kakak Ainaa kalau berendam..memang suka le
Adik Aishaa dah tak sabar nak mandi tu...
Semua tekun menjamah makanan

Assalamualaikum...
Dah makan malam ke?...emmm...Hari ni, saya nak citer tentang majlis makan-makan keluarga yang diadakan malam tadi di rumah kakak Zura saya. Majlis ni dibuat sempena sambutan hari lahir emak saya pada 06.03, Cik Abang saya pada 23.03 dan anak buah saya , Alif pada 1.4. nanti...sambutan secara sederhana itu hanya untuk kami adik beradik sahaja ...tak ada pun adegan potong memotong kek..semuanya tak nak...majlis bermula selepas maghrib dan habis dalam pukul 11.30 malam...habis awal sebab hari ni, kat Kedah ...bersekolah...tak banyak gambar yang diambil sebab masing-masing malu nak bergambar...termasuklah saya...:)

kakak ilah saya pun datang...disebabkan dia berpantang sesetengah makanan, menu untuk dia hanyalah, ikan kembong salut tepung, kuih kaswi tanpa kelapa ,tauhu yang digoreng garing serta buah-buahan..Kesian juga sebab dia tak dapat makan makanan lain yang dihidangkan..tapiii...dia tak kisah..sebab memang pilihan dia untuk berpantang...

Cukuplah sampai disini ye...nanti kita berjumpa lagi ye..internat teramatlah slow sangat mlm. ni....

Wassalam.

15 comments:

MulutPayau said...

Azie...

Banyaknya makanan......seronokkan dapat kumpul ramai2 sambil makan2...emmmmm sedap nmpak spegheti yg azie buat tu....

azi said...

MP..
Memang seronok MP bila berkumpul ramai-ramai ni...kitaorang macam tu le...tu sebab badan masing-masing dah makin memgembang..he..he..

Kakzakie said...

Ya Allah Azi.. makan sekeluarga tapi makanan macam kenduri kakak tengok. Agaknya ramai jugalah kalau 5 peket spagetti Azi licin dibuatnya. Atau sebab sedap sagat setiap sorang makan 2-3 pinggan kot hihi...

Sup seafood pun kakak suka Azi. Cecah dengan garlic bread wow...:)

azi said...

Kakzakie...
Ha..ha..Kakak...jangan terkejut ye...selalu saya akan bajet...satu keluarga untuk sebungkus pasta...jadi ada enam keluarga (termasuk sepupu)...kira ok le...kalau nak tahu..anak-anak dan anak saudara "hantu" spagetti...itu kira jadi makanan utama le dengan ayam...yang lain tak habis....bungkus bawa balik....he..he..:)

Acik Erna said...

assalam azie..meriahnya makan2 ni..makanan pun sedap2..pandai keluarga azie masak.

azi said...

Wsalam Kak Erna..
Akak..saya tak sabar nak tunggu akak datang ni...saya dah plan dah nak masak apa untuk akak...puding dan kek coklat tu nanti mesti ada...he..he..:)

~ yus ~ said...

wah akak . Mmg meriah dgn makanan ni. Terliur tengok.

dwaty said...

ayam panggang.... slurpppp... mesti sedap..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wahhhhhhhhhhhhhhh siap ada kolam kat umah best nyerrrrrrrr

azi said...

Yus..
Memang seronok Yus makan bersama ramai-ramai macam tu....:)

azi said...

Dwaty..
Ayam tu memang sedappp...akak tengok senang saja cara penyediaannya...nanti akak cuba buat dan sertakan resepi sekali...:)

azi said...

Baby (mama Amana & Ariff)
Budak-budak suka le....suka berendam..he..he..kadang-kadang akak pun tumpang sekaki...:)

Zaitun said...

Banyaknya makanan macam nak kenduri,semuanya sedap2....

azi said...

Salam Kak Zai..
Makanan memang budget cukup-cukup untuk semua orang...ha..ha...tapi ada juga yang dibungkus bawa balik...

Yang paling sedap mestinya spegethi yang saya masak...ha..ha...:)

azi said...

Salam Kak Zai..
Makanan memang budget cukup-cukup untuk semua orang...ha..ha...tapi ada juga yang dibungkus bawa balik...

Yang paling sedap mestinya spegethi yang saya masak...ha..ha...:)