Followers

Friday, June 29, 2012

Menu hari ini...

Assalamualaikum...
He..he..seperti yang dijanjikan, inilah menu masakan saya tengahari  ni. Gunakan bahan-bahan yang ada dalam peti sejuk saja...Cik Abang ada suruh saya ke pasar kalau nak masak apa-apa. Pasar kat belakang rumah saya saja...tapi hari ni rasa malas sangat nak keluar rumah..nak ke kedai untuk membeli rencah masakan pun saya malas..selalunya Alonglah yang Tukang pergi kedai...tapi dia tak ada kat rumah, malam tadi dia tidur rumah abang saya.

Selepas menyediakan sarapan pagi untuk anak-anak, mengemas rumah dan menyapu halaman, saya terus mulakan kerja memasak. Udang tu saya masak Sambal Madu, Sotong Masak kicap, Ikan kerapu kukus, Daging Bakar dengan Sambal Kicap, ikan kembong dan ikan bilis goreng dengan bawang. Tapi gambar ikan kembong dan ikan bilis goreng bawang tu, tak masuk le pulak.
Saya ni bukan pandai sangat memasak, apa yang suami dan anak-anak suka, itulah yang selalu saya masak. yang penting iorang sukakan. 

Petang ni, untuk minum petang, saya nak buatkan jemput-jemput bilis + jagung untuk diorang.Dah siap kopekkan bilis pun, jagung pun dah saya hiris. Cuma nak masukkan tepung aje.

Oklah ye..semoga berjumpa lagi.
Wassalam.


8 comments:

Acik Erna said...

asslam zi..pndi l masak dh tu..sebaba ada yang suka makan..he he..jangan merendah diri ye azi..azi memang pandai masak.

MulutPayau said...

amboiiii Azie..bnyaknya masak....Rajin betul ya...
Opssss utk petang nanti, saya nak siapkan mangkuk...nak g tadah jemput2 bilis+jagung tu..hehehe...

~ yus ~ said...

wah akak, macam2 menunya tu. Sedap tu!

azi said...

Akak..
Wsalam..Sungguh akak! masak untuk keluarga dengan masak untuk menjamu tetamu lain tau akak...nanti kalau akak datang, saya nak tempah makanan lah...he..he..

azi said...

MP...
Kalau dekat, saya dah ajak MP datang minum petang disini...he..he..bilalah agaknya kita dapat berjumpa ye..teringin nak tengok wajah cikgu yang cantik jeita ni...:)

azi said...

Yus...
Walaupun banyak, tapi senang disediakan...akak masak yang senang-senang aje...:)

ainnoraini said...

Rajinnnnnnyaaa azi...
Ain baru balik kerja ni..lambat sampai rumah hari ni...nak masak malas la plk..

Azi sedapnya cokodok buat minum petang...

azi said...

Ain...
Masak senang-senang bolehlah...he..he..

kesiann...baru sampai rumah ye..kalau kita berjiran, bolehle azi hantar sepiring cokodok untuk ain..:)