Followers

Friday, June 29, 2012

Suka makan cili tak?

Assalamualaikum..
Hari ini saya mencipta sejarah sendiri. N3 ketiga saya untuk hari ni.... mood rajin saya nak update blog mengebu-gebu...esok belum tahu lagi rajin ke tidak ni...he..he..tumpang rajin dan kebetulan masa mengizinkan... .Cik abang pun belum balik kerja lagi...bolehlah bersenang-senang kat sini...:)

Cili Merah kat atas tu, sebenarnya bukan cili betul. Ianya sejenis manisan daripada kacang tanah dan agar-agar. Emak saya yang buatkan petang tadi...permintaan Kakak Ainaa ..nak buatnya bukanlah senang, tapi orang baru baik demam...turutkan jugalah......nanti merajuk pulak...:)

Oklah ye..sampai jumpa lagi.
Wassalam.

16 comments:

kakcik said...

Dulu2, cili kacang tu dibuat hantaran pertunangan atau perkahwinan

ainnoraini said...

Azi mcm cili betul la...cantikkk..
Tak pernah pulak makan benda tuu..mesti sedapkan... Kalau gi SP nak jugak rasa cili tuu...
Nk tempah dgn mak azi biar anak2 ain rasa...mesti diarang ngeri tengok cili tuu..

azi said...

Salam Kak cik..
Terima kasih ye sudi singgah sini..:)

Betul Kak Cik, cili kacang tu selalunya untuk hantaran perkahwinan atau pertunangan...saya pun ada buat N3 pasal tu...kerana cucu, emak buat jugaklah....:)

azi said...

Ain..
Macam betulkan...he..he..
Budak-budak dan orang yang sukakan benda manis, sukalah...manis dia macam gula kapas tu...cili tu perlukan gula yang banyak untuk lekatkan dia pada kacang bersama agar-agar....

Kalau Ain datang, insyaallah, saya pujuk juga emak buatkan untuk Ain...:)

MulutPayau said...

tipah tertipu.....hehehe ingatkan cili betul tadi.....teringin jugak nak rasa cili tu....

zino said...

sape makan cili dia rasa pedas hehe

azi said...

MP...
Manis rasanya . Macam halua, sebab kalau kurang gula, nak bentuknya macam cili tu, susah...

azi said...

En. Zino..
Salah!!..he..he..cili ni rasanya maniss....

Acik Erna said...

salam azi..cantiknya..jadi teringin pulak nak makan..pandai mak azi buat

Kunang-Kunang said...

Subhanallah,

Kreatifnya, sebiji macam cili betul.

azi said...

Wsalam Kak erna..
Nanti kalau akak datang sini, saya suruh emak buat ye...bolehlah rasa, tapi mesti tahan manis tau..he..he..

azi said...

Kak Ani..
Terima kasih akak...memang nampak macam cili betul..selalunya emak buat hantaran...

dwaty said...

saya tak suka cili...

betulk ker bukan cili???

awat nampak real???

azi said...

Dwaty..
Bukan cili betul...ianya kacang tanah yang dimasak dengan gula, kemudian disalut dengan agar-agar...tapi nampak macam betulkan...

MaMa MaRiaH said...

salam kak..berminat nk tempah agar2 cili nih..akak dok area mane..bole emel saya details tq..
nurulmariah.hashim@treasury.gov.my

MaMa MaRiaH said...

salam kak..berminat nk tempah agar2 cili nih..akak dok area mane..bole emel saya details tq..
nurulmariah.hashim@treasury.gov.my