Followers

Sunday, July 1, 2012

Makan Malam...

Assalamualaikum.
Selamat malam semua...Dah makan malam ke?..mesti semua dah makan malam awal-awalkan...ataupun dah tidur dah..maklumlah, bagi orang yang minat bola sepak, nanti nak bangun awal pagi pulak untuk tengok final perlawanan bola sepak Piala Eropahkan....:)

Saya malam ni, persiapan nak tengok bola, cik abang suruh saya masak Spegheti Udang + Sotong. Banyak juga saya masak, sebungkus pasta dengan 1/2 kilo udang. Setengah saya cincang, setengah lagi saya biarkan seekor-seekor. Kat rumah ni, sebungkus tu, sekejab aje habisnya. Kalau tak habis, esok bolehlah saya bawa bekal ke pejabat, tak susuh -susah lagi nak cari makanan untuk sarapan....duit pun jimattttt...he..he..

Oklah ye, tak boleh lama-lama kat sini, banyak lagi kerja rumah yang menanti tu....Nanti kena "lekuk" dengan Cik Abang saya.....ha..ha..lawak aje.

Jumpa lagi..
Wassalam.

20 comments:

ainnoraini said...

Baru jer selesai mengosok baju...
Tadi kitarang diner mkn tomyam, goreng ikan dan udang pulak masak sambal jer..

Azi pun tengok bola ke...ain ni tak la barapa minat pun bola ni...

zino said...

meriah tu..

azi said...

Sedapnya tomyam....nanti boleh tak Ain masakkan untuk Azi ?...:)

Ain, ehh...tak larat la nak tengok bola pagi-pagi...tidur lagi syok..he..he..

azi said...

En. Zino...
Apa yang meriahnya..?..he..he..

~ yus ~ said...

amboi, tu makan2 sempena Euro 2012 ke kak...hihi

azi said...

Yus...
Ingatkan Italy nak menang, sebab tu buat spegheti ...tapiiii..kalah le pulak...he..he...

Acik Erna said...

assalam azi..sedapnya tu..azi pandai masak pasta ye..

azi said...

Akak..
Kuah dia paling senang dan cepat dimasak...rasanya pun sedappp...(bagi keluarga sayalah)...he..he..

Kunang-Kunang said...

Salam Azi,

Beria-ia betul menengok bola. Tak aperlah penat masak asalkan ada orang yang menghargainya.

azi said...

Kak Ani...
he..he...tapi sayanggg..pasukan pilihan kalah...:)

Kakzakie said...

Mana nak berbaki azi kalau dah ada yg celik mata menonton bola sampai ke pagi. Meamang sahlah pagi kena cari lain..

azi said...

Kakak...
memang punnnn...kawan-kawan cik abang sekali dengan abang ipar....bukan diorang makan masa tengok bola, tengah malam tu pun dah habisss....he..he..

MulutPayau said...

sedapnya spghti tu...saya jarang2 masak spgti sebab anak2 tak suka.....

Abd Razak said...

Salam...

Menyelerakan...:)

wahida said...

akak!! saya terliur tau!! huhu...

sedapnya..tambah pulak nampak udang...nangis saya dibuatnya...

dwaty said...

asal saya lapar jer... termasuk blog akk... lagi lapar dibuatnya... hehehe

azi said...

MP...
Cubalah masak MP...mesti diorang suka...nak masaknya pn senang...saya ni masak yang senang-senang saja...:)

azi said...

En. Abd. Razak
Memang menyelerakan pun...tapi ikut selera keluarga sayalah...orang lain belum tentu lagi...:)

azi said...

Wahida....
Kesiannnn..terliur ye...he..he..akak tahu wahidakan suka makan udang...:)

azi said...

Dwaty...
Bilalah boleh akak masakkan untuk waty ye..kalau ada kesempatan, akak nak waty makan puas-puas walaupun masakan akak tak sedap...he..he..:)