Followers

Monday, February 25, 2013

Tahi lalat kat perut...kuat makan?

Assalamualaikum.
Betul ka orang kata, kalau ada tahi lalat kat perut..orang tu kuat makan...? tapi saya rasa-rasa tu, memang betul la sebab saya dan Cik Abang saya memang mempunyai 2 tahi lalat kat perut.  Besaq pulak tu...kalau satu tak pa la jugakkan he..he....ini masing-masing ada dua dan kedua-dua kami memang sukaaaaa makannnnn...:)

Hari Jumaat baru ni Cik Abang bawa saya dan keluarga makan malam kat Asama,Tingkat satu, Central Square. Dalam 15 minit aja perjalanan dari rumah saya. Asama ni restoran makanan siam . Taukenya pun orang sana (orang Pattani)
Selalu saya pi sana untuk beli barangan keperluan diri, saya tak perasan langsung restoran ni. Mungkin sebab terletak dihujung tingkat satu tu. Sekali saya rasa masakannya, saya terus jatuh cinta. Memang sedap dan menepati selera saya. Anak-anak dan emak saya pun suka. Malam tu kami makan set nasi macam Tomyam campur, kerabu pelam, ikan kerapu stem masak lemon, "fish" kek goreng (bukan macam fishcake kita), ayam masak masam manis ,sayur campur  dan pulut mempelam ..rasa dia memang betul-betul sedapp..punya la syok makan sampai saya terlupa nak ambik gambaq...kalau tak, boleh saya masukkan kat sini buat panduan kawan-kawan yang nak datang makan-makan kat SP ni...:)

Kesedapannya buat saya teringat2...sampailah semalam , Isnin, bila Cik Abang saya jemput saya balik keja (dia kalau bercuti memang hantaq dan ambik saya keja), saya ajak dia pi lagi. kebetulan tengahari memang saya tak makan nasipun.
Cik Abang saya ni, ajaklah pi manapun...tambah2 bab makan ni, dia ni ok aja, tak pernah berkira...tu yang buat saya bertambah sayang tu...:)
 Petang semalam ramai pelanggan, jadi sayapun tangkap gambaq kawasan tak ada orang ajalah. Itupun guna hphone cap ayam aja.
Ada pilihan nak bersila atau duduk kat kerusi. Malam dengan keluarga Jumaat tu, kami makan dalam tu la.
Semalam sebab berdua, duduk aja kat kerusi luar tu.
 Ini air pilihan saya semalam. Air longan. Satu set dengan Nasi goreng "Seafood" dan pulut mempelam kat bawah tu. Harga set dia cuma RM 12.00 aja. Murahkannn...
 Inilah nasi goreng "seafood" yang sedap sangattt..memang sedappp sangat
Pulut mempelam dia, Ya Allahh!! memang sedap. lembut aja pulut dia. Buahnya pun manis.
masa saya makan malam tu, buah dia tak semanis semalam. Kami bungkus jugak buat emak dan Adik Aishaa kat rumah 1 set.
 Ini air pilihan Cik Abang saya.Air teh lemon
 Bihun Tomyam ni Cik Abang punya, tapi saya pun makan sama...he..he..memang sedap. Kena dengan selera kami. Cuma RM5.00 saja semangkuk tapi rasanya...fuhhh
Bihun tomyam ni kami bungkuskan buat Along dan kakak Ainaa jugak. Saya minta 3 bungkus tapi yang dapat cuma 2 aja, dalam kereta baru perasaa kurang satu,masa bayar tadi, dia kira 3, .....tak apalah, kira halal aja..:)
 Ini nasi goreng Cik Abang saya . Sama rasa dengan Nasi goreng seafood saya punya cuma digantikan dengan isi ayam.

Kiranya kami makan tu dua dalam satulah. Tengahari dan makan malam sekali, malam nanti tak payah makan dahkan....he..he..tapi balik rumah, saya kacau jugak bila Adik Aishaa makan...ha..ha..nampaknya misi saya untuk menurunkan berat saya ni akan jadi sejarah aja...:)

Oklah ya, cukuplah buat hari ni...Ada masa, kita berjumpa lagi.
Sekian.
wassalam.

11 comments:

Acik Erna said...

assalam azi,,terliur akak tngok pulut mempelam tu..sedap..

azi said...

Wsalam Kak Erna..
memang sedap pulut memepalm tu akak..saya masih teringat2 kesedapan pulut tu...lain sikit dari pulut kita..:)

Nafira usof said...

hehehehe.. gelak zura baca citer akak nih.. hahaha..
betol ke kak pasal tahi lalat tuh.. kena cek jugak pasni..hahahaha

terliur plak tengok pulut mangga tuh.. pernah gak makan.. nenek zura yg buatkan~ nenek orang kelantan~

azi said...

Zura..
sungguh orag kata, kalau ada tahi allat kat perut, org tu kuat makan...he..he..:)

akak cukup suka pulut mempelam , org. pattani buat tak sama dengan kita buat tau, depa buat...lembut dan sangat maniss...Zura org kelantan, mestyi sukakan.

MulutPayau said...

Kalau harganya murah dan sedap...mmng berbaloi kan......Bolehlah selalu pergi..hihih ....isaya tak pernah makan pulut mempelam ......

Zaitun said...

Nasi goreng seafood feberet kak Zai.

Kak Zai dan Mimi ada tahi lalat kat kaki sebab itu kaki jalan hehehe....

pokok manggis depan rumah said...

ada tahi lalat kat perut kuat makan yea.

azi said...

memang sedap nasi goreng tu kan akak..:)

he..he..saya dan cik abang pun ada tahi lalat kat kaki jugak...memang kita ni kaki berjalan akak...ha..ha..

azi said...

PMDR..
ha..ha..emak mentua akak yang cakappp...:)

ibuintan said...

hehehe lawaklah Azie ni... bab makan tak payah kira ada atau tidak tahi lalat... yg penting sedap


best la bila2 dua2 suka makan, senang di ajak keluar

azi said...

ibuintan/Cikgu..
tahi lalat tu sekadar penyedap cerita..nak cover suka makan sebenarnya..he..he..