Followers

Monday, March 4, 2013

Salam....

Assalamualaikum.
Dah lama rasanya tak update blog ni. Selain  masa yang tidak mengizinkan, saya diserang penyakit MMMMM..he..he..lagipun tak ada cerita yang menarik untuk dikongsikan bersama. 
Tapi kalau tak update pulak, bimbang blog ni"bersawang" pulak...bila dah macam tu, memang lagi malaslah nak"mengemaskannya" balik..kalau nak tahu, dulu saya pernah tinggalkan blog ni selama setahun lebih..:)

Petang semalam, Cik Abang saya bawa balik udang lagi. Untuk makluman semua, Cik Abang saya ni memang hantu udang...pantang tengok orang jual udang besaq , memang dia akan beli.
Memang langkah tak pi, kata orang Kedah.

 Dalam 20 ekor jugak udang ni.
Besaq jugak udang ni, nak sama besaq dengan tapak tangan saya yang memang besaq ni...ha.ha.:)

Cik Abang saya suruh saya masak Char Kuey Teow untuk makan malam.
Saya dan  keluarga selalunya jarang makan nasi waktu malam..selalunya permintaan Cik Abang saya makanan yang "goreng-goreng" aja. 

 Inilah rupanya Char Kuey Teow yang saya masak tu.
Rasanya bagi saya, alhamdulilah..sedappp (masuk bakul angkat sendiri ni..he..he..)
tapi Cik Abang saya memang kata sedap...2 kali tau saya masak kuey teow ni.
Sekali masak licinnn...lepas tu masak untuk anak-anak pulak yang pegi mengaji Al-Quran dan tuition.



Sebenarnya saya sekarang ni memang berada di dalam mood sedih dan bimbang. Sedih mengenangkan para pahlawan kita yang terkorban demi menjaga keamanan negara   dan bimbang dengan keadaan kat Sabah tu. Semoga anggota keselamatan kita yang berada di sana sekarang ni akan diberi perlindungan oleh Allah S.W.T. selalu hendaknya dan semua "cerita" ni akan cepat berakhir.

Oklah ya, sampai disini saja buat kali ni.
Wassalam.

31 comments:

❤Kamsiah❤ said...

salam
aikk..entri pasal udang jugak hehe

salam kenal..akak follow sini

Chik Att said...

sama-sama kita berdoa...

Kakzakie said...

Sedapnya azi... kakak penggemar kwee-teow walau tak ada udang pun suka apa lagi tengok udang melingkar lagilah dapat merasakan sedapnya..

Sama-sama kita doakan semuanya selamat azi...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Salam Azi,

Memang besar udang tu. Kalau abang dah kata sedap, memang sedaplah tuuu.

Sama-samalah kita berdoa semoga pergolakan yang berlaku di sabah selesai segera dengan baik dan semoga pejung kita dilindungi Allah selalu.

MulutPayau said...

Azie...sedapnya, saya tengok pun terliur....tapi saya tak makan udang...

Sama2 lah kita berdoa semoga keadaan di Sabah kembali pulih seperti biasa....

Anonymous said...

This paragraph is in fact a fastidious one it assists new internet viewers,
who are wishing in favor of blogging.

My page; Wiki Submissions

Anonymous said...

Hey! This is kind of off topic but I need some advice from
an established blog. Is it tough to set up your own blog?
I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm
thinking about creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Appreciate it

Here is my weblog - hair loss vitamins nutrients
my webpage - hair loss lotion

azi said...

Kamsiah..
Terima kasih sudi folo ye...:)

p/s Udang dan saya tak boleh dipisahkan..he..he..

azi said...

Chik Att..
terim aksih sudi singgah sini...

ya, sama-samalah kita berosakan semoga keadaan akan kembali seperti biasa.

azi said...

Kak zakie..
kakak...saya pun suka..nanti kalau kakak datang rumah saya, saya masak kuey teow ajalah...sedap tak sedap, tolak tepi ye...:)

azi said...

Mak Long/Kak Ani Kunang-kunang..
Ye Kak Ani, semoga Sabah akan kembali aman macam biasa ye..

azi said...

MP...
tulah, setiap orang ada citarasa masing-masingkan, tapi rugi tau tak makan udang..he..he.....macam saya, kalau ikan tu memilih jugak..ikan besaq cuma makan ikan terubuk aja..

azi said...

MP...
tulah, setiap orang ada citarasa masing-masingkan, tapi rugi tau tak makan udang..he..he.....macam saya, kalau ikan tu memilih jugak..ikan besaq cuma makan ikan terubuk aja..

~ yus ~ said...

aduh kak, udangnya lagi mengancam dari char kuey teowya, kalau saya mau bertambah2 makan ni kak...hehe.

Zaitun said...

Kak Zai pun hantu udang juga...wajib ada dalam fridge.

Kalau dekat nak kak Zai bawa pinggan kosong untuk diisi hehehe...

Betul kata azi hati ini rasa tak senang bila memikirkan tentang pejuang kita yang bertugas disana,mudah2an mereka selamat.

aizamia3 said...

pergh.. boleh tahan besar udang tu.. ;)
tetiba rasa nak mintak en. suami g mancing udang.. hehehe..

Nafira usof said...

aduhaiiii.. sedapnye..menggiurkan jer tengok.. meleleh air liur nih ha~

kak Azi~ zura belom send lagi FM tuh.. sian kak Azi.. mesti tertunggu2.. zura tengah kelam kelibut nak hantar tender esok.. hujung minggu haitu ade famili trip plak.. x sempat nak bungkus lagi.. maaf yer.. InsyaAllah esok zura cuba settlekan mana yang tertunggak. maaf sekali lagi..:)

Acik Erna said...

assalam azi geramnya akak tengok gambar udang besar tu..kalau akak dapat ni confirm masakcili api udang +tempoyak..ish terliur pulak dah he he

azi said...

Yus..
kalau dekat, akak dah hantaq sepinggan untuk Yus...takut mengidamm...:)

azi said...

kak Zai...
Ye akak...semoga Allah lindungan semua anggota keselamatan kita yg bertugas disana termasuk anak buah akak...

azi said...

aizamia...
untungnya boleh mancing sendiri...macam akak ni, mancing kat pasar sajalah...:)

azi said...

nafira...
he..he...akak cuma takut zura pos tak sampai aja..kalau belum..tak paaaa..".take your time" ok (cewah..cakap orang putih pulak..he..he..)

azi said...

Akak Erna...
akak rugilah saya sebab tak makan tempoyak..kalau tidak boleh suruh akak masak...:)

~Kak Nah Backyard (^_^)~ said...

salam ziarah sini..

buat kari pun sedapp..knah follow sini =)

azi said...

Kak nah Backyard.
terima kasih ye sudi singgah sini...:)

udang kalau masak apapun sedapkan...

ummiross said...

Salam kenal Azi..

Ummi pun suka udang, Char koay teow tu memang nampak sedap sangat.

Semoga kemelut di Lahad Datu segera berakhir...sama2 kita doakan.

azi said...

Ummiros..
terima kasih ye sudi singgah sini..:)

Semoga lahad datu akan kembali aman te..

ibuintan said...

sedapnya Azi... char koay teow memang feberet akak juga tambah2 ada udang yg besar gitu

azi said...

Ibuintan...
Family saya kalau masak ni, memang depa suka, kalau boleh tiap malam suruh masak..he..he.....:)

farah said...

Best nya..
Sy mmg suka sgt2 kuew teow goreng basah..
nk mntk resipi boleh tak akak? :D

azi said...

Farah...TQ ye sudi singgah sini..
he..he...nanti kalau masak koewteow goreng basah ni lagi, akak letakkan resepinya...:)