Followers

Monday, May 27, 2013

Jom Makan....




                                        Rasanya dah lama ye saya tak buat N3 masakan. Sebagai modal N3 baru,  saya masukkan cerita  petang semalam.   Balik kerja petang semalam, anak-anak sibuk suruh sediakan minum petang. Selalunya waktu petang macam ni, Along dan Kakak Ainaa masih sibuk dengan aktiviti sukan kat sekolah. Bila dok kat rumah cuti sekolah macam ni, mulut masing-masing   memang tak berhenti nak mengunyah dari pagi sampailah kemalam...he..he..


 Selesai solat, saya terus ke dapuq. Keluarkan Sardin sebab Along cakap nak makan Roti Sardin kesukaannya. Sayapun buatlah sambal sardin  mengikut selera anak-anak iaitu campuran rasa manis, pedas dan sedikit masam. Baru sedap nak didicicah dengan roti. He..he.. 



















































































































Lebihan kek coklat yang saya buat untuk bekal Adik Aishaa dan emak ke Kuala Lumpur, saya potongkan jugak. Saya juga goreng sedikit bebola ketam dan kentang goreng. Dalam masa tak sampai 30 minit, semua hidangan kat atas habis dimakan oleh anak-anak dannnnnnnn uminya..he..he..

Masa ni Cik Abang masih belum balik kerja lagi.

 

Inilah rupa sambal sardin saya.

Ikan sardin tu saya lecekkan sebab tu rupa dia macam tu...:)


Ini pulak  hadiah yang saya terima dari Blog NABIHAH SEJUTA RASA kerana menjadi follower yang ke 400. Memang tak sangka dan mungkin tertulis rezeki untuk sayakan. Masa saya folo hari tu, saya tak tahupun ada peraduan Pencarian follower ke 400.  Buat Nabihah..terima kasih ye....

Sekian untuk kali ini. Semoga berjumpa lagi ye.

Wassalam

11 comments:

nea lopah said...

Memang rezeki akak ler tu...hehehe. sedap smbal sadin akak tu..cicah dengan roti#heaven =)

Kakzakie said...

Sardin makan dgn roti keluarga kakak pun suka Azi. Kadang nak cepat buat bekal sekolah buat je macam ini. Tapi anak kakak tak kuat pedas.

Tahniah dapat bekas air dari Nabihah.

Ann Ishak said...

sardin tu kalau dapat cecah dengan roti canai segera....sedapnya :)

Nafira usof said...

tudiaaaaa... meleleh2 air liur tengok hidangan minum petang kak azie. tak menahan betol~

azi said...

nealopah..
ye..sambal tu masakan akak time2 lapaq tengah malam jugak..cepat dimasak, cepat dimakan..he..he..

azi said...

Kakzakie..
kakak, anak-anak saya kalau sambal tu, mesti pedas dan manis...kalau manis tak pedas, depa tak mau..kalau pedas, tak manis pun depa tak mau..he..he..

azi said...

Ann Ishak..
terima kasih sudi singgah sini....akak pun suka roti canai segera cicah sambal sardin..sedapkan...

azi said...

Zura..
he..he..jemput makan...:)

MulutPayau said...

terliur tengok sambal sardin Azie tu...sedap dicicah ngan roti...

wahh..seronoknya dapat hadiah....tahniah ya...

azi said...

he..he..memang seronokkan kalau dapat hadiahkan Mp..emmmm..dok tgu hadiah dari Mp pulak...ha..ha..lawak aja tau...:)

ainnoraini said...

azi...sihat ke? lama tak jalan2 sini..rindu kat azi...

suka mkn sambal sardin cicah dgn roti atau mkn dgn nasi yg masih panas2...