Followers

Sunday, July 2, 2017

SIMPANAN GAMBAR GAMBAR UNTUK KENANGAN

Assalamualaikum.
Dah bersawang sangat rumah saya ni...hari ni pun saya masuk sebab nak simpan gambar gambar untuk tatapan dan kenangan saya dan keluarga dimasa depan. Kalau tak simpan kat sini, alamatnya hilang macam tu saja la gambar gambar  ni semua.

Ok. Kita mulakan dengan gambar pertunangan dan perkahwinan adik ipar saya. Siti Asmah dengan Shimi, dari Terengganu.
Hantaran semasa majlis pertunangan. Setengah saja yang ada..yang lain tu dah hilang...




 Pelamin mini hasil tangan sendiri.
hihi..Bertunang sajakan. Simple saja..
 Hantaran masa majlis pertunangan, saya yang siapkan sendiri. 
Ala..buat yang simple simple saja.



 Ini pelamin semasa majlis persandingan

 Khatam Al-Quran
 Untuk majlis kali ni, semua hantaran adalah hasil tangan pengantin perempuan sendiri.







 Majlis akad nikah dilangsungkan dirumah selepas solat Asar














                                                                   Bilik Pengantin



Ini pulak gambar majlis pertunangan anak saudara saya, Wan Nur Shalydia dengan Muizz dari Shah Alam. Shalydia anak kepada arwah kakak saya, Kak Illah.

 Pelamin 











Sebahagian daripada hantaran.
Semua hantaran kami gubah sendiri..jadi kalau kurang cantik tu..faham faham sajalah kan.
hihi

                                               
                                                        





Shedia dengan adik

 Dengan sahabat karib dari sekolah rendah lagi.
Sebahagian daripada family besar kami

Emak dengan bakal cucu menantu, Muizz

                                  
Shedia dengan bakal mak mentua. Inshaallah, majlis akan dilangsungkan pada 22 September 2017 nanti.


ini pula sebahagian gambar semasa majlis perkahwinan anak saudara saya jugak, Nur Fara Ayunie dengan Asyraf.  Fara anak kepada kakak Zura saya. Semua hantaran adalah hasil gubahan saya sendiri..hihi...cantik tak?






 Kek Walnut Cheese hasil tangan amatur saya.
saya tak pandai buat kek, untuk makan bolehlah..
erana pujukan fara, buat jugak lah..hihi..





                                 Buah tangan untuk rombongan peminangan 

 Dengan Adik Sha
                                                               Pengantin Lama..hihi
                     Kak Atin, kakak pada fara jadi model baju kebaya hari tu..hihi

                                        Fara dengan kakak ipar saya, Kak Rosni
                                                                     hihi



Hanya ni yang sempat saya ambik gambar. Itupun guna handphone saja. Gambar kakak dan abang, anak anak saya sendiri pun tak sempat nak ambik. Bila tetamu dah mula ramai, phone pun dah tak ada ditangan. Tugas pun bermula la...macam macam tugas..hihi

OK..jumpa lagi ye. Inshaallah, jika ada kelapangan.
Wassalam.

3 comments:

Zaitun said...

Assalamualaikum azie...apa khabar? Harap baik2 aje.Lama tak dgr cerita. Kak Zai pun dah lama tak update blog.

Zaitun said...

Klau azie ada insta ini ig kak Zai.
mamasya.r

azi said...

Wsalam Kak Zai...hihi..dah makin meningkat usia ni, kadang tu tak sihat jugak..harap akak sekeluarga pun sihat. Saya selalu ke blog akak baca cerita terkini akak, akak dapat cucu baru la..semua saya tahu...hihi.

Tq kak Zai..saya tak ada Istagram..hihi..tq akak sudi singgah sini lagi ya..