Followers

Monday, February 7, 2011

Cerita Aku Seorang Sofia...

Sambungan.... Ya..Allah...Puan Nurlisa, isteri Encik Saif.....ahhh...aku masih tidak dapat mempercayai apa yang ku lihat dengan dua mataku ini.... Darah dibadanku kurasakan bagaikan berhenti mengalir, kakiku seolah-olah melekat dilantai aku berdiri. Kaku.... Perasaanku pula tidak tahu bagaimana nak digambarkan. Semuanya bercampur aduk. Ingin saja aku berlari pulang....Bagaimana aku harus hadapai insan di depanku ini....... Tapi...." dia " ku lihat begitu tenang dan melemparkan senyuman yang amat manis padaku. "Sofia, apa khabar?, sihat" dia menghulurkan tangannya untuk bersalaman denganku. " Sihattt..." hanya sepatah kata itu saja yang mampu ku tuturkan. " Jomlah masuk " Puan Nurlisa menarik tanganku untuk bergandingan dengannya masuk ke dalam Restoran. Encik Saif hanya memandang perlakuan isterinya itu dengan senyuman kecil. Dia begitu tenang....aku pun tak sangka dia akan setenang itu. Tak takutkah dia dengan isterinya...dan mengapa perlu diaturkan pertemuan ini....untuk apa? . Persoalan itu hanya bermain di kotak fikiranku. Dia akhirnya mengambil tempat disebelah isterinya yang duduk berhadapan denganku. " Saif...I rasa elok U order makanan...biarlah I dengan Sofia....," Puan Nurlisa berkata sambil merenung wajahku. " Ok......" Encik Saif lalu bangun meninggalkan kami berdua...yang pasti aku rasa seperti meninggalkan aku keseorangan menanti apa yang akan aku terima. Aku tundukkan kepalaku. Mencari kekuatan... " Sofia, terima kasih kerana sudi datang...I memang nak sangat jumpa dengan U. U jangan takut.... sebenarnya perhubungan U dan Saif dah lama I tahu.. Saif yang beritahu I...dan I restuinya , " kata-kata Puan Nurlisa membuatkan aku begitu terperanjat...sungguhhhh...Aku merenung ke wajahnya..dan ku lihat wajah itu memang ihklas..tiada langsung rasa marah ... " U mesti hairankan....mana ada wanita yang tak marah bila suaminya ada kekasih baru...tapi ....sebenarnya semua ini berpunca dari I sendiri...I yang memulakan...jadi I patut menerima akibatnya..", aku terdengar keluhan dihujung kata-kata Puan Nurlisa . Dia terdiam...aku seperti tadi juga...hilang kata-kata...namun aku tertanya2 mengapa Puan Nurlisa yang patut merasa bersalah. " U bertuah Sofia...selepas I, U berjaya membuka hatinya untuk menyintai semula...Dia benar2 sayangkan U....I harap U akan akan terima dia....dan takkan mensia-siakan kasih sayangnya itu , Sofia..biarlah I berterus terang...walaupun akan memalukan I sendiri. Sebenarnya dalam hal ini...I yang memulakan dulu..I..I curang Sofia...I jalinkan perhubungan dengan sahabat baiknya sendiri...bila dia dapat tahu...dia amat kecewa...dan kecurangan itu telah menghilangkan kepercayaan dia pada I ..." Puan Nurlisa menuturkan kata-katanya dengan suara yang tersekat-sekat. Ya..Allah..aku sungguh terkejut dengan pergakuan itu....betulkah apa yang aku dengar ini...sungguhkah..? kalau betul..kesian Encik Saif..dia begitu baik...patutlah sepanjang perhubungan kami, dia seperti kehilangan sesuatu di dalam dirinya.. Bersambung...

7 comments:

ZurHeritage said...

wowwww..wife die ade scandal rupenyeeeee.....

kak Erna said...

azi..patut dia merelakan..rupanya dah buat salah dulu..

Nieza said...

oo...gitu sambungannya...agaknya dia pun nk kahwin lain gak kot...pepandai jer buat ramalan...hehe

azi said...

Zu...
He..he...macamana..? Boleh tak macam tu..?

azi said...

Salam Kak Erna..
Ha..ha...akak...nanti akak baca sambungan nya yer...banyak lagi suspen ni....he..he..

azi said...

Salam Orang Jauh..
Agak-agak Nieza isteri dia akan kawin tak..?..ha..ha..nak tahu...tungguuuu...walaupun citernya tak menarik ye..

ZurHeritage said...

sambungan plzzzzzz