Followers

Thursday, March 10, 2011

Salam...

Harini dah masuk minggu baru......Hari Jumaat...penghulu bagi semua hari. Hari ini, saya terima tetamu jauh..dari KL..kakak Ipar Cik Abang merangkap biras saya, datang rumah....lama betul dia tak datang..... dia dalam perjalanan ke kampung untuk menziarahi kubur arwah suaminya , jadi saya jemputlah dia makan tengahari kat sini....dan menu masakan hari ini saya bagi dia buat pilihan....yelah..senang nak masak kalau tetamu buat pilihan.....dan tak sangka yang dia suruh saya masak Ikan Siakap Kukus Asam Cendawan....dia ingat lagi rupanya masakan itu.dan Ikan Siakap Masak Masam Manis.......saya sebenarnya takut nak masak untuk Biras saya ni sebab dia pandai masak......tauke restoran lagi....tapi alhamdullilah..dia suka masakan saya walaupun saya masak seadanya....ikut cara saya.....

4 comments:

kak Erna said...

azi..bila tengok gambar siakap kukus tu..akak pun dah terliur dah..memang sedap bila buat ikut resepi azi.
tadi nieza tunjuk tomyam..azi pulak cerita ikan kukus..esok rasanya..akak akan melupa kan santan..masak lomak cili api..
nak masak tom yam dan ikan kukus..tapi kan azi..bila akak masak ikan kukus tu..habis kena ratah..sudahnya bila nak makan nasi lauk dah tak de..

Nieza said...

wah sedapnya menu akak hari ni nak tumpang lunch la, dh bawa tomyam semangkuk utk akak ni..hehe bestkan sekali sekala terima tetamu nanti nk jadi tetamu akak jugalah..hehe

azi said...

Salam Kak Erna..
Kak, saya suka ayam masak lemak cili api..tapi kalau masak kat rumah , anak2 kurang suka...sebab tu saya selalu masak menu yang sama..sambal..samballl...sebab tu kalau makan orang masak, masak lemak ayam cili api ...saya makan sungguh-sungguh..he..he...esok akak buat tau ikan kukus tu...memang ikan tu ratah lagi sedap...masam, manis dan pedas...lawan pulak dengan tomyam....emmmmm.

azi said...

Nieza...
Terima kasih sudi bagi akak "semangkuk Tomyam"...he..he...mesti sedapkan Nieza masak....Nieza..akak dan cik abang suka terima tetamu...kalau nieza sudi datang.....akak terima dengan tangan yang terbuka....he..he...tapi kena bawa buah tangan dari Finland tau...ha..ha..