Followers

Friday, April 22, 2011

Cokodok Keledek dan Bihun Soto..


Cokodok Keledek
Bihun Soto Buat Cik Abang

Assalamualaikum dan Selamat petang..

Selamat petang semua......agak2 waktu ni semua orang yang bekerja pada hari ini sedang berehat la kot...kan dah pukul 7.30 malam dah...
Saya petang ni ...cuma buat cokodok keledek saja buat anak2 dan Bihun soto untuk Cik Abang...cadangnya saya nak masak bihun goreng untuk minum petang tapi bila bagitau Cik Abang , dia suruh saya buat bihun soto... saya buat le jugak bihun soto tu, tapi rencahnya tak lengkap le...saya gunakan daging saja...tapi Cik Abang saya ok saja....habis jugak sepinggan besar sebelum pergi ke Perlawanan Badminton .... hari dah masuk semifinal....kalau dah minat....penat bekerja pun tak terasa....balik keja...makan..mandi..sembahyang....dan terus pergi..selalu kalau balik keja tu...letihhhh....waktu macam ni kat depan tv lagi....he...he...harap2 dia menang malam ni....
Emmm..kalau nak tahu, cokodok keledek ni adalah kesukaan anak2......saya pun suka sebab rasanya manis........nak buatnya pun senang....yelah.. saya ni ..suka masak yg, senang2 saja...he..he..

6 comments:

kak Erna said...

azi..akak memang tak pernah lagi buat cekodok keledek ni..
akak akalau ada keledek taunya goreng atau pun buat bubur keledek..lain dari tu tak pernah..kalau anak2 azi suka..mesti sedap tu kan..

azi said...

Akak...
cuba akak buat..sedap kak..lembut aje..mesti anak2 akak suka...akak..mula2 akak rebus keledek...lecek sampai halus, pastu masukkan gula dan garam (ikut suka)..gaul sampai sebati..pastu masukkan tepung..(.akak agak2 saja...kalau kurang tepung..bila goreng pecah nanti..kalau banyak pula, nanti cokodok keras). Pastu akak bulat2 kan ia sebelum digoreng. Senangkan....saya ni yg.senang2 suka le masak..he..he..

Nieza said...

cekodok keledek tu buat mcm cucoq keria juga kan kak...sedapnya...soto tu pun nampak sedap sgt..terliur dh ni kak...hehe

azi said...

Nieza...
Macamana akak tak kata nieza pandai masak..tengok dalam gambar pun dah tau cara nak buat...betul la tu...akak ni cara mudah aje Nieza...kalau cucuq keria kena sira gula pulakkan...lagipun anak2 suka macam tu...(depa sayang umi depa tu)he..he...soto tu tak rangcang nak buat...buh apa yg ada saja...caca merba..he..he..

Zaitun said...

Salam azi

Kak Zai tak pernah buat cekodok keledek,selalu buat pisang atau ikan bilis.

azi said...

Wsalam kak zai....
Akak..kuih tu kuih orang malas..he..he..dia macam kuih keria saja cuma tak ada sira gula diatasnya...anak2 suka macam tu...