Followers

Thursday, April 28, 2011

Salam Jumaat.

Udang Masak Cili Padi

Sotong Pedas Madu
Ikan Kembong Kukus Goreng
Kari Ayam dengan Rebung
Sayur Goreng dengan Bilis

Assalamualaikum...

Selamat tengahari semua....dah makan tengahari ke?...rasanya semua dah makan kot....yelah sekarang dah pukul 2.20 dah....saya sekarang ni baru ada masa nak N3 gambar....dari pukul 6.00 pagi tadi...la ni baru ada masa untuk berehat....hari ni walaupun hari cuti buat anak2 dan saya..tapi Cik Abang keja....jadi saya bangun awal juga untuk siapkan pakaiannya ...sarapan...Cik Abang jarang nak sarapan...saya cuma gorengkan Nugget dan sediakan roti untuk anak2...pastu saya panaskan balik Mee Goreng yang diorang tak makan pun semalam....selepas Cik Abang pegi keja dalam pukul 9.30 pagi..barulah saya mula mengemas rumah.....dan lepas tu memasak....saya kalau hari cuti..Menu hidangan selalunya atas permintaan anak2....asyik2 menu yang sama saja...diorang ni suka yang pedas2..sehari kalau makan tak ada sambal tumis...tak sah...sebenarnya hari ni saya cuma masak apa yang ada dalam peti sejuk saja ....nak habiskan stok sebab esok dah nak balik kampung...selalunya kalau balik kg 1-2 hari, saya akan tutup peti sejuk.....dan bila balik ke SP balik, peti sejuk tu saya akan cuci ....Diatas antara menu masakan saya hari ni....emmm...ikan kembong kukus goreng tu sedap tau....ikan tu saya beli kat pasar malam....ikan tu ikan yang dah siap dikukus bersama2 dengan asam keping....kita cuma goreng bersama2 bawang besar dan cili api...sedap sangat...rasanya lemak2 manis..

6 comments:

Acik Erna said...

Assalam azi..akak tertunggu tunggu jugak menu azi hari ni..
akak tak pernah jumpa pulak ikan kembung yang azi kata sedap tu..tak semua tempat ada jual kot.
yang paling akak tak tahan tu..baru kejap kawan akak talipun bagi tau..mak dia jual rebung yang azi masak tu..
akak memang suka sangat makan rebung tu..kawan akak le yang ajar tu..dia orang perlis..
dulu2 akak tak pandai makan rebung macam tu..
azi nak balik kampung ye..semoga selamat perjalanan azi dan keluarga pergi dan balik..

dwaty said...

sedapnya... cik azi masak tuk saya.... hehehe

Zaitun said...

Banyaknya lauk memang sah rajin.Sama macam hubby dan anak2 kak Zai suka makan lauk2 yang pedas.

Selamat bercuti.

azi said...

WSalam akak..
He..he..hari ni lambat sikit N3..pagi tadi kemas halaman luar tu kak..dah lama tak buang daun2 kering...jadi masuk dapur lambat sikit le...akak..ikan tu sedap sangat...saya pun beli sikit , tapi nak jadi cerita anak2 pun suka...rasa dia lemak dan manis ikan ....kat sana tak ada ye kak?....pasal rebung tu, kat utara ni, memang makanan wajib le...semua orang suka...akak pun suka ye...kalau masak pajeri lagi sedap kak...
Kak..kampung saya dekat saja...1 jam sampai le...he..he...tapi balik kampung le jugak...terima kasih ye kak doakan saya...sayangggg akak...he..he..

azi said...

Dwaty..
Nampak aje sedap...tapi waty belum rasa lagi..tah2 tak sedappp..he..he...nak makan jemputlah datang rumah akak....tq ye sudi lawat akak lagi..

azi said...

Salam Akak Zai..
Akak..Tq ye sudi ziarah saya...
Akak...saya ni taklah rajin...tapi bila masak saja..tengok2 dah banyak yang dimasak...he..he..sebenarnya kak, Cik Abang saya suka lauk banyak...tapi saya masak sikit2...semangkuk itu ajelah..sebab malam jarang kitaorang makan nasi...anak2 memang suka pedas kak...setiap hari mesti ada sambal...kalau tak ada, diorang sanggup tak makan nasi...tapi asyik2 menu yang sma saja.