Followers

Thursday, April 21, 2011

Salam Jumaat.....

Sambal Udang
Permintaan Along
Sup Ayam
Sotong Pedas Kicap
Permintaan Kakak Ainaa
Kari Kepala Ikan
Acar Timun dan Nenas
(Permintaan Aishaa)
Sayur Goreng

Assalamualaikum...

Emmm..Jumaat Datang lagi....rasanya dah lima hari saya tak buat N3 baru...walaupun tak ada N3 baru, saya luangkan jugak masa untuk menziarahi blog kawan2 , mengintai apa yang diorang masak serta aktiviti 2 yang diorang buat...sebenarnya saya kurang sihat sikit....lepas demam hari tu....saya sakit mulut pulak...mulut dan lidah dipenuhi dengan Ulser...sakitnya tak boleh nak diucapkan....sakit sangatt..bibir ni merah seperti pakai gincu...perut pula lapar..tapi tak boleh nak makan....tapiiii...kalau dah lapar sangat...saya makan jugak....he..he...sakit mulut ni tak hilang walaupun saya letakkan ubat yang diambil kat klinik....bila tak lega jugak, saya ambik pula ubat serbuk kat kedai Ubat Cina..tak baik jugak...bila saya letakkan getah dari batang pokok delima..baru lega sikit mulut saya ni ....petua tu saya dapat dari Kakak di pejabat. Saya rasa sebab utama saya" diserang" Ulser ialah kerana saya makan durian banyak sangat...lepas demam, saya teringin sangat nak makan durian...dapat pulak durian yang cantik..saya apa lagi..sebiji durian saya habiskan...panas satu badan jadinya...esoknya ulser pun memenuhi mulut dan lidah saya....tapiii...syukurlah..saya dah ok dah..
Sekarang dah pukul 12.55...tengah tunggu Cik Abang balik makan sebelum pegi sembahyang Jumaat....kadang2 dia makan sebelum pegi sembahyang...kalau lapar sangat le...kadang2 balik baru makan....di atas tu antara menu permintaan anak2...

4 comments:

kak Erna said...

azi..siannya kena ulser ye..alhamdulillah dah baik..kenapa tak cerita ngan akak hari tu.
lain kali kalau makan durian untuk mengelakkan panas badan..jangan lupa minum air dari kulit durian tu..
bila isinya dan diambilkan ada tempat ksong nya tu kan..isi air dalam tu dan minum..insyaallah.
hari ni sedap2 nampaknya menu azi..selera akak tengok..

azi said...

Akak..he..he...sebenarnya kak, saya selalu jugak minum air dari pangsa kulit durian...tapi hari tu..tak "sedar diri " betul..he..he..makan sambil tak ingat dunia...akak...sakit mulut tu tak tahu nak cakap macam mana..kalau kat dalam mulut saja tak apa la..ni bibir keliling atas bawah habis merah...saya sambil nagis kak..malu dgn. Along..dia sampai cakap dgn ayahnya..."bawa umi pi hospital lah ayah"..he..he..kalah anak2..ni kira ok sikit...tapi masih pedih lagi bila saya makan pedas2...TQ ye kak atas prihatin akak tu..terima kasih byk2..

ZurHeritage said...

keciannye akak.sampai bengkak bibir n xpayah pakai lipstikkk....tu laa makan durian sebijik bukan nak ingt kat adik ni..huhuhuhuhu..tp sib baik bawak cucur durian kt kitorng.. sedap tau cucur durian akak tu....

azi said...

Zu....
Hari nikan kakakmu ini masak sambal..nak makan bukan main pedih lagi tapiii...makan jugakk...
Nak tahu,petang ni Abang Bakri beli durian lagi, isinya cantik sangat..tapi kite ni tengok sajalah...kalau nak esok boleh kak pah buat cucuq durian untuk bekal kita....