Followers

Friday, April 8, 2011

Roti Arab..


Roti Arab dengan Kari Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Malam....


Hari ni rasa penat sungguhhh...masa macam cepat saja berlalu...tahu2 sudah petang....

untuk minum petang tadi....saya buat Roti Arab bagi memenuhi permintaan Aishaa. Suka sungguh dia dengan roti Arab ni. Resepi roti ni, kakak saya yang ajarkan...kakak saya pandailah juga memasak...apa yang yang masak, mesti sedap...saya rasa air tangannya lah...sebab kalau saya masak, tak jadipun macam dia....sebenarnya roti ni saya selalu buat.....kat ofis bulan lepas, kalau tak silap saya, dua kali kami buat....sebab tu bila Aishaa suruh saya buat tadi, saya rasa malassss....tapi..bila anak minta....takan nak hampakan....buatlah jugak...Roti ni kadang-kadang jadi cantik...kadang2 jadi macam kat atas tu....tapi rasanya tetap sedap....lemak dan manis....

6 comments:

kak Erna said...

azi..apa yang azi buat sampai penat sangat tu..
akak hari ni pulak rasa panas sangat..dah mandi pun berpeluh lagi..
azi..share la dengan akak resepi roti azi tu..
akak suka cuba buat apa yang azi share kan sedap..

azi said...

Akakku sayangggg..he..he..
Akak..mana tak penat..dari pagi sampai ke petang, kat dapur saja...pagi masak pulut durian dan epok2 sardin, tengahari masak nasi dan lauk juga Bihun Soto, petang pulak Roti Arab...tapi seronok kak..petang tadi sempat juga bawa anak pegi padang permainan...
Akak...saya suka kalau akak cuba apa yg saya masak..sebab saya tak pandai masak...bila akak suka..saya rasa seronok sangat...nanti saya letakkan ye kak..

Nieza said...

wahh akak sedapnya roti arab tu...antarla sini sikit kak..lapar lak singgah sini..hehe

azi said...

Alahhh..adik Nieza Oiii..
malulah akak...sehingga umur akak sekaarang ni..hanya roti tu akak pandai buat..tak macam Nieza...bermacam jenis...kalau nak antar ke Finland...buang duit saja...sebab orang kat sana lagi pandai....he..he..

Kakzakie said...

Biasanya kalau satu ahli keluarga pandai masak adik-adik pun akan ikut pandai juga. Bentuk rupa tak kisah janji rasanya ada.

Senyumlah Aishaa dapat makan roti yg diminta tu kan....

azi said...

Salam Kak..
Terima kasih kak.....sudi datang lagi...
Kak..saya tak pandai kak...untuk keluarga bolehlah.....Si Aishaa tu memang kak, kalau saya ada kat rumah, macam2 dimintanya...tu tak termasuk pegi kedai lagi tu..he..he...