Followers

Sunday, May 15, 2011

Selamat Hari Guru....


Assalamualaikum


Selamat Pagi semua....emmm..hari ni hari gurukan.... jadi dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat hari guru pada semua guru-guru diseluruh Malaysia amnya dan kepada guru-guru yang sudi singgah diblog saya ini khususnya.

Saban tahun.....anak2 saya memang awal2 lagi dah belikan hadiah untuk cikgu-cikgu mereka.....saya le tukang membalutnya...tapiii..saya rasa seronok sangat...yelah..nak meraikan guru yang mengajar anak2 kitakan....

Cakap pasal guru ni..saya teringat pada seorang guru saya dulu...tahun 1991..masa tu saya tingkatan enam atas....Cikgu saya tu nama Cikgu Shafie...dia ajar matapelajaran Geografi Kemanusiaan.....masa mengajar..cikgu saya ni tak pernah pilih kasih....pandai atau kurang pandai...semuanya diberi tumpuan sama rata.......selalu memberikan kami semangat.....bila mengajar....dia akan terang sampai kami betul2 faham...yelah..saya ni bukanlah pandai sangat dalam pelajaran...lambat nak faham.....tapi cikgu Shafie tak pernah jemu memberi tunjuk ajar ..... ......tapiiii.....5-6 tahun selepas itu..saya pun dah bekerja....saya mendapat tahu yang Cikgu Shafie telah kembali ke Rahmatullah....Arwah Cikgu meninggal sebab Kanser Hidung....bila saya dapat tahu...saya menangisss......saya tak malu walaupun didepan Cik Abang saya.....saya sentiasa berdoa mudah-mudahan Roh Cikgu akan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.....

6 comments:

Kakzakie said...

Kakak pun beli hadiah utk cikgu anak-anak kakak pada Hari Sabtu lepas. Bungkus sekali kat kedai sovenir. Mereka bungkus cantik dan pantas walau berbelas jenis barang.....

Selamat Hari Guru buat cikgu-cikgu.....

azi said...

Kakzakie..
Akak....saya balut sendiri sebab bab balut membalut ni memang menjadi kegemaran saya...tapi tak le secantik kat kedai...he..he..nanti akak kalau nak balut apa2...bagi saya tau...he..he..

Acik Erna said...

azi..alfatihah buat cik gu azi
kita memang sentiasa mengingati jasa guru2 kan..

azi said...

Akak/Acik Erna..
Selamat kembali kak......
rindu betul nak baca coretan akak....he..he..
Akak..Arwah cikgu memang baik sebab dia tak pilih kasih...pandai atau tak semua dia layan sama rata...tapi itulah kak..selalunya orang baik ni..Allah lebih sayangkan dia.

azian said...

kak azi...
eh, rasa mcm dah pernah komen kat entry ni???ke sy silap komen???hehehhe....tak pe laaa...

saat kehilangan org yg kita syg, mmg sgt memilukan...

azi said...

Azian...
he..he..silap masuk Rumah ke?...takan baru balik makan angin dah peninag Azian..he..he...