Followers

Sunday, May 8, 2011

Selamat hari Ibu....

Bihun Goreng
Ikan Kembong dan Terubuk Bakar
Gulai Rebung dengan Udang dan Ayam Bakar
Sayur Lemak Taugeh dan Ulam-ulaman
Asam Pedas Betik dan Sambal Sotong
Air Asam makan dengan Ikan bakar

Assalamualaikum semua....
rasanya tak terlambat lagi kot untuk saya mengucapkan Selamat Menyambut Hari Ibu buat semua ibu-ibu yang sudi singgah ke "rumah" saya ni...semoga kita akan sentiasa bahagia disamping keluarga yang tercinta dan dimurahkan rezeki olehNya....
Emmmm...2 hari ni, rasa sibuk sangat...he..he...tak sempat nak N3 cerita terbaru...semalam saya dan adik beradik ada buat makan2 sempena Menyambut Hari Ibu..kitaorang buat makan tengahari...menunya Makanan Kampung....kami pakat2 masak...bakar ikan dan ayam...Minuman pulak....kitaorang mesin tebu yang kat belakang rumah kakak saya..dapatlah jugak satu tong besar...dan cendul....minum dihari yang panas terik....ahhhhh..sedapnyer....seronok jugak sebab dah lama jugak tak makan ramai2 macam tu....saya nak jugak ambik gambar diorang terutamanya emak untuk dimasukkan dalam cerita ni..tapiiii..semuanya mengelak sebab emak pemalu orangnya...kakak2 dan anak2 saudara pulak semuanya "Free Hair" dan muka masing2 tak "cun" sebab panas membakar ikan....he..he...memang semalam dah la panas sangat...lepas tu kami bakar ikan menggunakan Arang......bahang api tu terasa macam muka saya dah masak....rasa panas sangat....dan terfikir jugak..ni baru panas dunia...kat SANA nanti..tak tahu le .....Kat atas tu antara menu semalam.

6 comments:

Zaitun said...

Seronoknya masak2 lepas tu makan ramai2.

Selamat hari ibu buat azi.

azi said...

Salam Akak Zai...
Akak...memang seronok kak ....sebenarnya kitaorang selalu buat makan2 adik beradik ni tapi tahun ni slow sikit ...ni baru kali ke 2....kakak saya tu sibuk sikit....selalu dia yang jadi "kepala"...he..he...
Terima kasih ...selamat untuk akak jugak ye..

Kakzakie said...

Assalamu'alaikum azi,

Oh... sebab itulah kakak mula tengok gambar macam nak makan sepuluh hari ikan bakar yg banyak bukan main. Mesti best makan ramai-ramai.

Cendol minum masa panas memang syok....

dwaty said...

salam kak.... selamat hari ibu... semoga apa yang diinginkan akan tercapai....

azi said...

Wsalam Akak Zakie..
Akak..he..he...memang ikan bakar tu banyak sangat...sampai saya naik Fedup nak bakar....dah le hari panas...macam nak buang baju kat situ jugak kak..he..he..nasib baik ada air tebu dan cendul....hilang dahaga....

azi said...

Dwaty...Wsalam.
Terima kasih ye sudi doakan akak...akak jugak berharap yang sama buat Waty..semoga sentiasa dirahmati Allah.