Followers

Thursday, June 23, 2011

Cucur cempedak...



Cempedak goreng dengan teh Panas

Assalamualaikum

Selamat malam semua..tengah buat apa tu?...saya rasa sesetengah orang tu mesti tengah tengok perlawanan bola sepak antara Malaysia dan Lebanon yg menyaksikan kita telah menang 2 - 0...saya yg tadi tengah tidurkan Aishaa terkejut mendengar jeritan dan sorakan Along dan Ayahnya...ingatkan apa..rupa-rupanya ...jaringan gol...
Tadi Cik Abang saya bawa balik buah Cempedak...dia suruh saya goreng untuk dimakan masa tengok bola ....Cempedak goreng dimakan bersama Teh O panas memang sedap....tapiii..kalau saya, saya lebih suka milo panas...anak2 pun sama...cempedak goreng merupakan cucur kegemaran saya....tapi saya tidak suka kalau buahnya yang terlalu masak....kat kedah ni, selain dari buat cucur...cempedak yang ranum juga dimakan dengan Pulut ....sedappp...
Ok lah ye...nanti kita jumpa lagi...saya nak hidangkan nasi untuk Ainaa yg baru balik mengaji Al-Quran..nak makan le tu...

12 comments:

Nieza said...

wahh sedapnya cucur cempedak tu kak....terliur sudah...hehe

azi said...

Salam Nieza...
Nieza...cucur cempedak ni kalau makan panas2 sedapkan...akak cukup suka cucur cempedak ni...

sayangsayangibu said...

dah lama tak makan cempedak di luar pagar

Acik Erna said...

Azi..akak pun suka sangat goreng cempedak...sedapnya..
bila baca akak baca azi cerita arintu..akak cakap ngan abang akak..puas dia cari tak de orang jual cempedak..

dwaty said...

sedap tu... makan cucur sambil tengok bola... dah lama tak buat... tetiba rindu ngan family..

azi said...

Salam sayangsayang Ibu..
Cempedak kat kedah pun tak banyak lagi...belum masak sepenuhnya...bulan depan rasa banyaklah...

azi said...

Salam Dwaty..
Dah jadi tabiat Cik Abang akak kalau nak tengok bola..mesti ada makanan sampingan...biasa akak selalu goreng cucur jagung aje..kalau sudi marilah...he..he..

azi said...

Salam Kak Erna/Acik Erna..
Akak..Kat kedah pun tak banyak orang jual ..belum musimnya...ni Cik Abang jumpa yg. "sesat"..hargapun mahal sikit le..tapi syukurlah rasanya manis dan isinya elok sangat kak..sedap buat cucur...
Insyaallah..nanti pasti akak jumpa jugak...sabar ye..he..he..

azian said...

azi...
lamanya tak mkn cempedak goreng....huhuhu...susah nak cr cempedak kan...kl beli nampak size besar...kat dlm ade 6 ketul jek...huhuhu

P/S jgn lupa beli baju anak2 kat blog sy...heheheh...nnt bg harga spesel...

Zaitun said...

Sedapnya cucur cempedak tapi kat tempat kak Zai takde lagi orang jual cempedak.

azi said...

Salam Azian..
TQ ye sudi singgah sini...cempedk kat sini pun tak ada banyak lagi..hari tu aje "tersesat" ..kecik aje RM 15.00 sebiji..nasib isinya cantik , banyak dan manis...akak pun kadangkala terkena jugak..beli besar tapi isinya 5-7 biji aje..he..he..
Azian...akak dah tengok dah baju2 tu...tak ade yg.sesuai/ size dengan Aishaa..dia tak suka pakai gaun...kalau ada..mesti nak beli sebab harganya murah...TQ ye..

azi said...

Salam Kak Zai...
Kat sini pun tak banyak org.jual lagi Kak Zai...Saya tahu Kak Zai pun suka cempedakkan...kalau nak pos...nanti berbau satu "kapal"..he..he..