Followers

Sunday, June 19, 2011

Cuti rehat....

Gulai Manis Sotong

Ikan Kerapu Kukus
Ulam Dan Sambal Belacan
Sayur Tumis

Sambal tumis Udang

Assalamualaikum

Selamat tengahari semua...dah makan ke?...saya baru saja selesai masak....masak?..saya hari ni ambik cuti rehat. Aishaa kurang sihat sikit..batuk2 dan badan dia rasa panas.
Pagi tadi saya dah bersiap dah pun untuk ketempat keja...cuma belum panaskan enjin kereta saja...tapi Aishaa..mengamuk..tak bagi saya kerja......habis tu..dah bersiap cantik2..(perasan..he..he..) saya pun ajaklah dia dan emak saya sekali ke pejabat untuk bagitau saya cuti hari ni......sebenarnya call pun boleh tapi..saja aje nak bawa Aishaa jalan2..jarak perjalanan cuma 15 sahaja.....lepas ke pejabat saya, kami singgah pulak kat KFC..sebab Aishaa kalau nampak KFC saja..memang tak sah kalau tak singgah...diajaknya saya bersarapan kat situ (8.30 pagi)...tapi saya tak makan pun sebab kesiankan mak saya yang berpuasa...tapi saya beli juga buat emak berbuka puasa dan anak2 makan bila balik sekolah nanti...
Bila balik saja tadi, saya terus kedapur memasak...masak bahan2 yang ada dalam peti sejuk saja.....walaupun hari ni saya rasa malas sangat.....tapi mengenangkan Cik Abang yang nak balik makan...saya masak le jugak...dia kalau saya cuti, suka balik makan kat rumah.
Kat atas tu antara menu yang dimasak.
Akhir kata..selamat menjamu selera ye..

8 comments:

Kakzakie said...

Kalau lihat dari cara Azi masak airtangan itu sangat menyelerakan. Sebab itu mak azi pun duduk sama.

azi said...

Kakakie..
Akak..saya belajar masak pun dari emak le kak..dulu masa anak dara, mak yg selalu masak sbb dia tak bagi kacau dia kat dapur..bila kawin kenalah belajar masak kak...he..he..lagipun Cik Abang saya suka makan dari hasil air tangan saya...

Acik Erna said...

azi..tu yang enabang sayang..sebab dapa makan air tangan isteri kan..
caman dengan aisya dan sihat ke dia..
anak2 kalau demam memang memerluka dan nak bermanja dengan ibu dia azi..
semoga aisya cepat sembuh..

zino said...

nasib baik dah makan baru buka blog ni hehe

azi said...

Kak Erna/Acik erna..
Akak..Cik Abang saya senang kak..tu yg saya suka masak tu..kalau sedap makan banyak..tak sedap makan sikit...tapiii selalunya mkn banyak le..he..he..
Akak..Aishaa dah sekolah dah hari ni...cuma batuk aje sikit malam tadi...dia tu memang manja kak, kalau boleh dia tak kasi saya keja ..duduk rumah dengan dia...tapi saya cakap le.."kalau umi tak keja...tak ada le duit nak beli mainan"..he..he..

azi said...

Zino,
TQ ye sudi singgah lagi...
Alah, saya masak simple2 saja...tapiii..kalau sudi..jemputlah..he..he..

Zaitun said...

Beruntungnya dapat isteri macam azi pandai masak berbagai pulak tu.

Kalau anak tak sihat ibulah tempat dia bermanja.

azi said...

Akak..
TQ akak..tapi saya tak lah pandai masak...masak gitu2 aje...
Akak..Aishaa memang manja kak..semalam tu dia dah boleh pegi sekolah tapi meragam tak bagi saya pegi keja...suruh hantar dia ke sekolah...last2 dua2 tak pegi...he..he.. akak tahu dia tak bagi saya keja suruh jaga dia kat rumah..