Followers

Sunday, June 5, 2011

Menu makan malam....


Ikan dan Udang Goreng Tepung
Gulai Ikan Sembilang

Ayam Masak Hitam
Sayur Campur
Ulam Bunga Betik
Ikan Kembong Goreng
Sambal Belacan

Assalamualaikum....
dan
Selamat Malam ...

Apa khabar semua....emmm...rindu rasanya nak menjenguk blog kawan-kawan...lama jugak ye saya tak menulis di sini...masa dan keadaan tak mengizinkan saya untuk "bersenang-senang" kat sini..he..he...sekarangkan musim kenduri...dengan jemputan kenduri kawin yang banyak...tempahan untuk Homestay jugak silih berganti...masa saya banyak dihabiskan kat situ....kat homestay..kerja mengemas dan mencuci saya lakukan sendiri......hari tu...jiran depan homestaykan kenduri kawin...mereka meminta untuk menggunakan homestay saya tu untuk kerja memasak dan membasuh... semuanya dibuat kat situ...jadi lepas kenduri...saya terpaksa bertungkus lumus membersihkan kembali sebab 2 hari lepas kenduri...ada tempahan dari Kuala Lumpur....dan lepas tu dari Johor pulak....balik dari kerja saja...saya terus ke situ..mengemas...rasa macam saya pulak yang buat kenduri kawin..he..he..tapi saya terpaksa jugak buat..sebab nanti bila penyewa datang...saya mahu persekitaran rumah bersih dan tak berbau masam..
Malam ni..tah macam mana..tiba2 mood rajin datang untuk buat N3 baru....
Cik Abang saya..malam ni suruh saya masak sebab tengahari tadi kitaorang makan kenduri...he..he..malam2 pun dia teringin nak bersambal belacan...lepas tu suruh saya rebus pulak bunga betik yang dibeli kat Pasar Tani pagi tadi..sedapp sangatt..anak2 pulak suruh saya buatkan Udang dan Ikan goreng tepung....tapung pun dah tinggal sikit...nak kekedai rasa malas...jadi saya guna aje tepung yang tinggal sikit tu....kat atas tu antara menu yang sempat dimasak....

12 comments:

Kakzakie said...

Busynya Azi... baguslah dari duduk diam. Tapi yg kakak suka makanan yg dipaparkan mengoda betul...

Acik Erna said...

assalam azi..lamanya tak menulis..rindu..
sedapnya menu azi.

azi said...

Salam kakzakie..
Akak..saya dah balas komen banyak dah , tapi semua hilang....ni cuba lagi....
Harap akak sihat sebab lama x jumpa ye..he..he..

azi said...

Kak Erna..
Akak...rindu sangat kat akak...rindu nak baca komen dari akak..he..he..semoga semua urusan akak akan dipermudahkan Allah ye...

Nieza said...

Assalam kak Azi...salam winduu kak...apa khabar?wahhh bz yer...alhamdulillah rezeki masa cuti sekolah tu...sedap nengok menu akak masak tu..sambal belacan tu yg mabeles..sukax2...hehe

Zaitun said...

Kenduri kahwin dimana saja sekarang ni.

Bab masak bagi kat azi memang meriah, sedap lauk2nya walaupun nampak simple.

ady said...

as-salam
adoiii...banyaknye lauk..semuanye sedap.. Udang Goreng Tepung dan Sambal Belacan tu sungguh menyelerakan..

azi said...

Wsalam Nieza.
Akak pun rindu jugak kat Nieza...tapi masa tak mengizinkan..lepas cuti no ok le kot...
Kat atas tu yg. sedap tentunya sambal belacan cicah ulam bunga betik..memang sedappp...

azi said...

Salam kak zai..
akak..memang jemputan kenduri kawin byk sangat....seronok sebab dpt.mcm2 cenderahati...he..he..
Akak..masak simple2 saja..untuk makan malam..he..he..tapi sambal belacan tu saya rasa sedappp sangat...sebab saya pun dah lama tak makan...

azi said...

Ady...
Ikan dan udang tu perasan tak..tepungnya sikit...tak macam digoreng dengan tepung...betul tak?..tapi anak2 akak habiskan jugak..he..he..

noorsafone said...

salam kenal Azi...sedap2 menu tu.yg tak tahan...sambal belacan...sedap.....

azi said...

Salam akak noorsofane..
Salam kenal jugak kak..TQ ye sudi singgah ke"rumah" saya ni...jangan segan datang lagi tau....he..he..
Masakan simple2 saja kak..mana boleh lawan dengan masakan akak..saya dah pegi blog akak dan folo..