Followers

Tuesday, July 12, 2011

Tag dari Acik Erna..

Assalamualaikum

Selamat Malam semua...dah makan malam ke? Saya petang tadi balik keja..dah makan..jadi malam ni..saya tak makan dah..percaya tak kalau saya cakap..saya suapkan Cik Abang saya makan.. dalam sebulan ada le dua tiga kali saya suapkan Cik Abang saya..sambil menonton TV..sambil makan..seronok jugak sesekali macam tu....Emmm..malam ni saya nak cite 7 perkara pasal diri saya sebab telah di Tag oleh Acik Erna..Acik Erna pula telah ditag oleh Anie, Nagoya dan Ida, Japan.
Sebenarnya saya tak pandai dalam Tag mentag ni...maklumlah baru lagi dalam "alam" ni...tapi untuk tak menghampakan Acik Erna dan untuk suka-suka...saya cuba...

1. Nama blog saya ni diambil sempena singkatan nama saya AZIE dan cik Abang saya RIE. Bekerja dengan sektor kerajaan. Memang berasal dari Kedah dan menetap di Sungai Petani. Seumur hidup saya, tak pernah orang panggil saya AZI..sebab tu dalam blog ni saya bahasakan diri saya AZI...he..he..diorang lebih suka panggil nama awal saya, Sharifah.

2. Saya anak bongsu dalam 5 adik beradik. Saya ada dua orang abang dan dua orang kakak. kakak dan abang saya memanggil saya dengan gelaran Adik (wpun sekarang ni dah tua dah), emak panggil Yang dan Arwah Walid panggil Anak.

3. Saya ni seorang yang sensitif walaupun suka ketawa ...kalau tengok drama atau gambar yang sedih..saya boleh menangis sampai bengkak mata, hinggakan anak bongsu saya , Aishaa kalau tengok ada adegan menangis dalam TV..dia cepat2 tutup mata saya dengan tangannya....bukan apa, dia takut saya menangis jugak le tu..

4. Saya suka mengemas rumah dan tak suka rumah berselerak. Walaupun rumah saya tak le secantik rumah orang lain..tapi saya akan pastikan ianya sentiasa kemas..bagi saya le...tapi tak kemas manapun..he..he..

5. Suka membaca novel dan majalah (Bukan majalah hiburan ye..). Saya sanggup bersengkang mata tak tidur semata2 nak habiskan satu novel sebab nak tahu pengakhiran ceritanya..tapi zaman anak daralah..kalau sekarang buat perangai macam tu, sah2 kena tidur luar..ha..ha..

6. Saya ni takutkan ketinggian (Gayat). Saya takut kalau nak escalator yang mencuram kebawah. Kalau pegi KLCC, saya sanggup tunggu lif dari naik escalator. Memang malu dekat anak2..tapi nak buat macam mana..perasaan takut saya ni mengatasi segalanya...tapi saya tak takut naik kapal terbang...sebab walaupun tinggi tapi kita kat dalam kapalkan..he..he..

7. Dulu masa anak dara saya ni kurus melidi. Dengan ketinggian 1.53 cm, berat badan saya hanya 45 kilogram..pinggang pula 24 inci...rasa rendah diri sangat. Masa bekerja kat JPA Kuala Lumpur dulu, saya selalu diusik oleh abang2 ofis..tak cukup zat...memang sedih sangat masa tu. Bermacam2 jenis ubat dan susu yang saya minum untuk gemukkan badan..tapi tetap macam tu jugak...hinggalah saya lepas bersalin Aishaa ni..dah lima tahun badan saya naik dengan sendirinya. Sekarang ni pinggang saya dah bertambah 10 inci lagi ..he..he.berat pula tak payah nak cakap le...ha..ha....yelah umur pun dah makin tuakan.

OKlah, itulah saja serba sedikit cerita tentang diri saya. Pada Acik Erna..harap akak puas hati ye..dan terima kasih kerana sudi Tag saya...
Wassalam

14 comments:

Nieza said...

Assalam kak, apa khabar?tahniah dpt award.. best juga baca tag akak ni. kak azi ada fb tak?

ainnoraini said...

same dgn kak ain la..takut kat tpt tinggi...ngeriii...

azi said...

Wsalam Nieza...lama betul ye Nieza tak singgah sini..rindu akak....
Nieza..Akak tak pandai Nieza nak ambik2 award ni..nak karang cerita tu bolehlah...akak ada jugak FB...tapi tak aktif sangat...Cik Abang tak kasi..hu..hu..takut jumpa BF lama...ha..ha..

azi said...

Kak Ain..
Akak pun sama ye takutkan tinggi..Saya ni memang penakut kak..naik cabelcar kat Langkawi tu puas mengucap..he..he..anak2 asyik gelakkan saya..

Acik Erna said...

assalam azi..terima kasih..satu lagi persamaan kita tang baca novel tu..selagi tak habis tak puas hjati kan..nak jugak habiskan..akak kan..sanggup simpan sekejap je..bila en.abang dah tidur akak sambuing balik baca sampai habis..
dah tua2 ni tak larat dah..tapi masih baca novel lagi..

Diana @ bilakukatacinta said...

slm azie..hehe..sy pon sensitip..taku gayat...huhu

azi said...

Salam Akak..
Saya rasa, banyak sangat persamaan kita berdua ni, tu yg. saya suka sangat wpun kita tak pernah bersua wajah.
Akak..Memang bila dah mula baca, nak sangat tahu endingnyakan..sampai sanggup tak tidur..macam akak...he..he..sekarang saya masih jugak membaca, tapi time masa terluang saja...
Akak..saya tak tag sapa2 pun...bolehkan..:)

azi said...

Wsalam Diana..
Terima kasih sudi singgah sini ye ..:)
Saya rasa kebanyakan org pompuan ni sensitif le..cepat nagis bila tengok cerita sedih..betul tak?..ooooo.diana pun gayat jugak..he..he..

Zaitun said...

Bab baca novel tu memang pun kak Zai pun sama juga selagi tak habis melekat hehe..

Masa naik cablecar kat Langkawi anak2 gelakkan sebab kak Zai jadi tok batin pejam mata mulut terkumat kamit.

azi said...

Akak..
Sape2 kalau baca novel mesti nak cepat habiskan kak..he..he..

Akak..yg ni saya nak tergelak sangat kak...ha..ha...akak pun mata terpejam jugak bila naik cable car?..saya...peluk Aishaa dan pegang besi pemegang kuat2 dan macam akak..pejam mata rapat2....rasa macam serik kak..tapi Cik Abang..kalau pegi..mesti nak naik jugak..

Kakzakie said...

Dari N3 ini dapat kakak tahu Azi punya style.... Sensetif ye... ini kalau tengaok filem hindustan kena sedia tuala besar nak tampung airmata....:)

azi said...

Salam Akak..
Akak..memang saya sensitif kak..air mata ni tak boleh tahan..cepat saja ia mengalir...masa tengok Imam Muda Akhir pun saya menangis ..tak tau apa yg sedihnya..he..he..tapi saya tak manja tau akak...:)

Akak..cerita hindustan saya kurang suka kak..dah lama tak tengok ..akak mesti sukakan.?..:)

dwaty said...

baca entri akk ni... terasa cam nak jumpa dengan tuan punya badannya... hehehehe...insyaallah...

akk masa anak dara.. dari kurus nak gemuk... saya ni... nak kurus tak kurus2... huhuhu

azi said...

Dwaty..
Insyaallah..jikalau mmang dah tersurat kita akan bersua muka..pasti akan ada saat itu..dan akak tunggu...:)
Dulu memang akak nak gemuk..tapi sekarang akak nak kurus balik..hu..hu..badan akak makin naik ..susah hati sebab akak lebih besar dari kakak2 akak...nampak tua
...tapi akak tengok waty dah cukup elok tu..tak payah kurus2 lagi ok...:)