Followers

Friday, September 16, 2011

Hari yang sunyi....


Aalamualaikum dan Selamat petang semua.

Dah makan tengahari dah ke....rasa-rasa mesti semua dah makan kan , ataupun pegi jemputan kerumah terbuka Aidilfitri...saya hari ni tak ada jemputan...jadi saya ajak anak2 makan kat luar ......lagipun, hari ni saya rasa sunyi dan boring sangat.....hari yang paling sunyi saya rasakan....mungkin sebab 2 penghuni rumah tak ada kat rumah......Adik Aishaa ikut mamanya (kakak saya) ke Langkawi wpun dia baru saja baik demam...sepatutnya saya dan keluarga ikut sekali dengan kakak saya bercuti ke Langkawi, tapi disebabkan Kakak Ainaa tak berapa sihat lagi, kami tak jadi pegi....Langkawikan cuacanya panas..Cik Abang saya takut kakak Ainaa akan demam lagi sebab selalunya kalau ke Langkawi, baliknya mesti dia demam. ....tapi Adik Aishaa....ikut jugak..kemana mama dan babahnya pegi..mesti dia ikut...
Cik Abang saya pula ke Penang...dia ada perlawanan badminton antara cawangan bank tempat dia bekerja...sebab tu rumah saya hari ni sunyi sangattt..selalu kalau ada Aishaa....suaranya yang nyaring dah meriuhkan satu rumah....jadi bangun tidur tadi, saya pun ajaklah Along dan kakak Ainaa jalan-jalan dan makan kat luar.....sarapan pagi tadi saya sediakan nasi goreng....jadi diorang ajak saya makan KFC...emak saya pun ikut sekali....kami makan dekat KFC bertentangan Parkson.

Terlanjur dah sampai ke Parkson , kakak Ainaa ajak saya membeli permainan untuknya. Wpun dia dah besar macam anak dara,,tapi umurnya baru 9 tahun...kesian jugak...lagipun dia nak gunakan duit rayanya sendiri untuk beli permainan itu. Duit raya kakak Ainaa dan Adik Aishaa..semuanya RM690.00 . Saya bagi diorang untuk kegunaan sendiri sebanyak Rm 100.00 sorang..bakinya saya masukkan ke dalam akaun simpanan masing-masing. Kesian jugak kalau semuanya disimpan...duit tu kalau apa-apa yang diorang teringin...diorang bolehlah gunakan. Adik Aishaa gunakan duit itu ke Langkawi...mesti banyak coklat yang dibeli nanti....emmm.. main tembamlah Uminya nanti...he..he..

Oklah ye...sampai jumpa lagi.
Wassalam.


Ini menjadi pilihan Ainaa..

Tengah memilih mana yang nak dibeli
Along, malu nak bergambar....dia malu sebab mesti Umi nak masukkan dalam blog..he..he..

Kakak Ainaa..lepas raya ni makin tembam..ha..ha..
Dah nak balik ni, emak saya pun malu nak bergambar.


16 comments:

MulutPayau said...

Assalamualaikum Azie....

Cuaca yg tak menentu skrang ni mnybbkan ramai yg mngalami masalah kesihatan...anak2 pun asyik demam jer..
Wah...bnyak jugak duit raya anak2 azi ya...

azi said...

wsalam MP..
Yelah..musim demam sekarang ni..nasib baik semuanya dah ok..Harap mp dan anak2 pun sihat-sihat semuanya..:)

Duit raya?..rezeki diaorang..tahun ni..banyak yg.hulur RM 5.00 plg.sikit...jadi banyaklah dapat...campur umi, ayah dan emak2 saudara...banyaklah jugak..he..he..kita dulu dapat RM50.00..seronok tak "sangga"...he..he..

Acik Erna said...

assalam azi..lama rasanya menunggu azi update blog..rindu..
tak pe la azi..tak dapat ke langkawi pun..insyaallah ada masa nanti azi dapat juga kesana kan..

azi said...

Salam rindu jugak buat Kak erna..
Akak..saya tahu, akaklah yg paling setia dengan saya..TQ ye kak
nak buat N3 baru, kadang2 tak tahu nak citer apa..he..he..
p/s akak..Ainaa masa kecik, demam sampai" tarik", sebab tu dia ni kena jaga2 sikit...tak tahan panas...

Kakzakie said...

Sesekali kena tinggal mesti rasa sunyi azie. Makan luar dapatlah hilangakan rasa sunyi itu kan. Banyak adik bawa balik coklat langkawi? Kalau banyak hantalah ke Jb bagi auntie rasa...hihi...:)

azi said...

Salam kakzakie..
Kakak..kalau sorang tak ada dalam keluarga, mesti kita rasa sunyikan...saya tahu kakak pun mesti samakan...tambah2 kakak ni penyayang orangnya...:)

p/s..Adik Aishaa cakap, kalau auntie nak coklat..kena datang raya kat sini..he..he..

azian said...

akak...
mak akak duduk dgn akak ke????wahhhh...bestnyaaa kak....
heheheh

azi said...

Yan..
Emak akak sorang saja..walid dah meninggal, akak ajak le dia tinggal dengan akak...nasib baik dia mahu sebab akak anak bongsu...lagipun kakak dn abang semua tinggal satu Taman Perumahan....akak syukur sangat-sangat....

wahida said...

tetiba balik ni rasa nak mkn KFC...hehe..

salam kenal..terus follow sini...

Zaitun said...

Baru sehari dua ditinggal dah rasa sunyi,kak Zai ni dah selalu dari dulu hingga kini huhuhu...

kadang2 kak Zai pun rasa malas nak masak, makan aje kat restoren fastfood.

dwaty said...

salam kak... singgah sini lagi baca entri... langkawi panas erk sekarg???

azi said...

Wahida...
TQ ye sudi ziarah sini dan folo akak...:)

p/s akak, KFC tak makan dah...sebab ..?...macam dipam2...he..he..

azi said...

Salam Rindu Kak Zai...
Akak..saya faham perasaan akak..berjauhan dengan orang yg.disayang....saya yg.jarang2 ni pun rasa sunyi....kalau dekat, saya pegi hiburkan akak ye...he..he..

azi said...

Dwaty...
Kat SP ni pun panas....Langkawi apatah lagi...Kakak Ainaa tu, tak tahan panas, badan aje besar tapi cepat demam...sebab tu akak takut kalau pegi jugak...lagi melarat demam dia...tak ade rezeki akak le...:)
Waty tak pe le, baru pegi aritu kan..

~ yus ~ said...

salam kak Azie...

anak2 saya pun saya beri mereka pilh apa nak beli dengan duit raya mereka sorang lebih kurang 100..

Saidina tu memang seronok main anak beranak..:)

azi said...

Salam yus..
Itulah..kesian jugak kalau semuanya disimpan...kan itu duit diorang...jadi diorang boleh beli apa yg diorang suka...:)

p/s Saidina tu..tak tahu kali yg keberapa dah...lepas ni mesti hilang lagi...
Yus pun suka main ke dengan anak-anak ye...:)