Followers

Thursday, October 6, 2011

Salam Jumaat...


Assalamualaikum....
Rasanya dah dekat seminggu ye saya tak update "rumah" saya ni...selain tak ade cerita menarik untuk dikongsikan, saya kecewa sebab setiap komen yang saya tinggalkan kat "rumah" kawan-kawan, tak "masuk"...saya tak tahu mengapa....kesian jugak kat kawan-kawan yang selalu datang ziarah rumah saya ni....dan tinggalkan komen..tapi bila saya komen balik kat rumah masing2...tak ada pulak...macam MP...kesiankan hari tu suami dia masuk hospital....saya pun komenlah dengan nasihat yang bermacam....tapi sudahnya komen tu tak ada...kecewa betul saya....rasa macam saya ni kawan yang tak prihatin pulak...
Dalam 3 hari ni saya pun tak sempat nak buka natbook saya ni...yelah Alongkan periksa....jadi masa kat rumah banyak dihabiskan untuknya...

Emmm.. hari ni nak kongsikan menu makan tengahari tadi. ..hari ni, kat rumah, tinggal saya dengan kakak Ainaa saja ...Cik Abang keja, emak saya, Aong dan Adik Aishaa ke rumah kakak saya. Diorang makan tengahari kat sana. Along pegi buat latihan matematik dengan kakak sepupunya. Kakak sepupunya tu pandai dalam Matematik...jadi saya suruhlah dia tengok-tengokkan Along tu...hari Isnin ni Along exam Mate....

Bila dah tinggal berdua tu...penyakit M.... pun datanglah..he..he..saya rasa malas sangat nak ke pasar...jadi saya masak apa aje yang ada dalam peti sejuk tu....masak yang senang-senang saja....Dalam pukul 12.00 tengahari semua kerja rumah selesai..cuma tunggu Cik Abang saya balik makan aje...
Menu makan tengahari hari ni..
Ketam masak lemak cili api
Sotong Masak Kicap
Sambal Pedas Daging Limau Purut

Ikan Kembong Kukus Goreng
Sambal belacan dan ulam-ulaman

Ok lah ye...nanti kalau ada masa, kita jumpa lagi.
Wsalam.

16 comments:

ainnoraini said...

rajin tu azi...kalau ain rasenye sejenis dua jer kot...

semuanye nnpk sedap jer masakan azi tu tau...

ZurHeritage said...

kak azi..
sedapnya... paling suke kembong kukus goreng tu... favourite saya tu.. makan panas2... makn lak ngan sambal belacan n ulamm peeehhh sdap.. hehhehe sama menu kite nmpak ari ni.. hehehhehe....thanks for resipi laksa lemak ye.. nak cuba buat ni..hhihihihiihhi

Acik Erna said...

Assalam azi..meriah lauknya tu..tak de la malas...he he..ketam lemak culi api..kegemaran akak tau azi..
azi..ada seklai akak tengok..komen azi pergi ke spam..kalau kita tak tengok memang tak tau..tau2 komen macam takde atau hilang je..rupanya masuk spam..

azi said...

Salam Ainnoraini..
he..he..Ain..saya masak apa yang ada dalam peti sejuk saja...kalau ikutnya..mesti ada kari sebab Cik Abang saya ni "hantu" kari...tapi bila saya kenyit2 mata...tengok dia ok aje...he..he..

azi said...

Zurheritage...
Ikan kukus tu memang sedappp...beli kat pasar malam...kalau zu nak...nanti akak belikan....he..he..

azi said...

Salam Kak Erna..
Akak..tulah..saya selalu komen kat rumah akak..tapi bila tengok balik, tak de le pulak...tak tahu pulak dia masuk kat spam....akak jangan serik singgah sini ye...he..he..

masak lemak Ketam cili api kegemaran akak ye..saya ni tak tahu nak masak apa...masak itu saja yang saya tahu..he..he..

zino said...

sedap nya makanan tu lebih2 lagi ada sambal belacan tu hehe

azi said...

Zino..
Sambal belacan tu penambah perisa alau makanan tu tak sedap...ha..ha..

MulutPayau said...

Assalamualaikum ...

Sedih pulak bila saya baca pasal komen Azie yang tak masuk tu...Walau tak masuk...Azie cuba jugak hngga dapat komen ..mmng terharu sangat dapat kwan alam maya macam Zie..Thnks yer...

p/s..bnyaknya azie masak hari ni...

azi said...

MP..
Ye MP..saya selalu tinggal komen kat rumah MP...tapi selalu tak ade..masalah internat kot...

MP pun baik..selalu datang sini...sudi pulak berkawan dengan saya dialam maya ni...:)

Selalu saya masak macam tu le...Cik Abang saya ni makan banyak lauk..tapi hari ni tengahari makan kedai sebab keluar beli barang...sarapan tadi aje saya masak...

hani@debumelukut said...

Rajin nya adik nih..Ini kalau makan tak cukup satu pinggan nih..

azi said...

hani@debumelukut..
Salam Akak..
Tak rajin mana pun ...dah tugaskan...he..he..

~ yus ~ said...

akak!!! Saya sangat terliur tgk ketam masak lemak cili tu...

ha'ah komen akak dia masuk dalam spam.

Tapi bila saya tick komen akak as not spam, dia muncul lah lepas tu di kotak komen...:)

azi said...

Yus..
Akak pun. banyak komen akak kat blog kawan2 masuk spam....hai!!!...masalah betul le internat sekarang ni...

TQ ye Yus...masih sudi singgah sini dan beri komen ye...:)

wahida said...

rajinnya...byknya lauk...paling suka dah tentulah ketam tu kak..feveret saya tu...


p/s: mungkin komen akak masuk kotak spam dorang kot...

azi said...

Wahida...
Suka ye ketam tu...akak, "tang" nak kopek tu yang malas...makan rajin..he..he..

Wahida..
memang masuk dalam kotak Spam....sekarang baru akak tahu...:)