Followers

Tuesday, October 25, 2011

Selamat Bercuti..


Assalamualaikum....
Selamat Bercuti semua......dah bercuti ni, mesti semua dah ada" program" masing-masingkan...nak berjalan2 ataupun berehat kat rumah saja....Saya sebenarnya semalam pun dah bercuti.....temankan Adik Aishaa ikuti rombongan tadikanya ke Pusat Sains Negara Cawangan Kedah, Muzium Padi, Ladang Anggur dan Padang Besar di Perlis....tapi gambar-gambarnya tak ade le sebab saya tak bawa kamera..malas le nak mengusung kamera...selalu berjalan kemana2 pun, Along yang akan bawa...nak guna kamera telefon...telefon saya tak ada kemera..maklumlah pakai telefon "Cap Ayam" saja...he..he..

Hari ni saya masak untuk makan tengahari awal...dalam pukul 9.40 dah siap semuanya....sarapan tadi cuma makan roti dengan Air milo saja...saya masak awal sebab cadang tu nak pegi tengok Kakak kedua saya, kak Ilah yang tak berapa sihat....dia pun semalam pegi juga rombongan tu..anak dia pun tadika sama Adik Aishaa...saya rasa kakak saya ni ada masalah jantung le..ikut arwah walid saya...sebab bila mendaki anak tangga kat Pusat sains semalam...dia jadi penat....takut juga saya....nasib baik dia bawa bekalan ubat-ubatnya...emak saya dah ada kat rumahnya..dia bermalam disana...nampaknya rancangan saya untuk memanjakan diri kat SPA tak jadi le....temujanji dah pun dibuat ....petang ni kalau sempat...mungkin saya akan pegi...kalau pegi...nanti saya buat N3 ye...:)
Ok jumpa lagi ye..wasaalam.


Selamat bercuti...


Sambal Serai Daging (Kegemaran saya)
Kari Daging dengan Rebung
Sambal Tumis Sotong
Sayur Kacang Buncis Dengan Sotong
Ikan Goreng , Ulam Petai Bakar Serta Sambal Hijau

17 comments:

saniah said...

sedap sedap belaka lauk hari ni..pandai azi masak..tgk pun dah tak tahan dah..tapi saya tgh berpantang 100 hari tanpa nasi..:D saja2 buat pantang sndr..
o ya..saya harap kak azi sihat semula ya..jgnla ada yg serius..kakak ke2 azi agaknya lbh kurang sebaya saya kot ke muda lg..saya dah 43thn dh ni

~ yus ~ said...

Wah kak azie...muneu semua sedap tu...

nasib saya dah kenyang..hehe

selamat bercuti kak...

azi said...

Saniah..
Biasa-biasa saja...saya ni bukan pandai masak..menu itulah saja yg selalu dimasak..he..he..
Seronoknya dpt tahan 100 hari tanpa nasi ye.....kalau saya...seminggu tak makan nasi...demam le jawabnya...tapi sibuk nak kurus...he..he..moga berjaya ye..:)

Kakak saya umur 42 tahun...itulah..bimbang juga...kot2 kena lemah jantung..tapi doktor cakap...ok..

azi said...

Yus..
masih kan kampungkan?...mesti lagi sedap yang emak masak buat Yus dan anak2...:)

Balik nanti hati-hati drive ye...:)
Selamat bercuti jugak buat Yus..

dwaty said...

sedapnya kak.... akk kalau buat entri resepi... gitau ya... nak try... hehehe

azi said...

Dwaty..
Akak tak pandai masak..sebab tu akak tak letak resepi...tapi kalau waty nak resepi yang mana2...bagitau ye...nanti akak bagi resepinya...daging masak serai tu sedap tau...resepi sendiri..main campak2 aje..senang ajer...akak ni masak yg.senang2 ajer...he..he..:)

MulutPayau said...

Rajinnya Azi masak..macam2 lauk ada..knapa laaa saya tak prnah serajin tu...

semoga kakak azi cepat sembuh...teruja jugak pasal spa tu...tempat paling sesuai utk rilekss..

azi said...

MP...
Saya masak lauk-lauk yang biasa saja....

Saya pegi jugak SPA tu semalam...tujuan utama nak kempiskan perut ni...he..he..hari ni pun pegi lagi...saya ambik pakej 15 kali ...murah sikit...

Kakzakie said...

Banyaknya azi masak... kalau kakak masak macam ini boleh kalah adibah nor agaknya...

azi said...

Kakzakie..
He..he..kakak perli saya ye...ha..ha...Cik Abang saya suka banyak lauk..tapi saya masak sikit2..sepinggan tu sajalah..

kakak, saya sekarang ni tengah buat rawatan perut tau...harap2 berjaya...tak nak jadi Adiba Noor....he..he..

wahida said...

sedap2nya...ni yg rasa nak berjiran ngan akak ni...tumpang mkn kat umah akak..hehe...

azi said...

Wahida..
Sebenarnya .....akak yg.teringin berjiran
dengan Wahida...wahidakan suka melancong...bila balik tu...mesti akak dapat hadiah...jiran le katakan...he..he..

Ros said...

Salam azierie,

Semua menu kegemaran Kak Ros ni..aduh....

Ros said...

Salam azierie,

Semua menu kegemaran Kak Ros ni..aduh....

Zaitun said...

Salam azi...kalau azi masak mesti buat kak Zai terliur.Tak silap sebelah ikan goreng tu ikan tamban kan?

Semoga kakak azi cepat sembuh.

azi said...

Ros..
Terima kasih kak sudi singgah blog saya..nanti saya jalan-jalan "rumah" kak pulak ye...:)

Itukan menu kita...utara mari...mestilah sama selera...he..he..

azi said...

Kak zai..
Ye kak...itu anak ikan tamban kering..bila goreng sedap betul akak..itulah penambah selera saya...