Followers

Monday, November 14, 2011

Salam Rindu.....dan kecewa....

Assalamualaikum...
Selamat tengahari semua....emmm....hari ni baru saya berkesempatan untuk nak "berlama-lama" kat sini...rindu sangat nak berjalan-jalan kat "rumah" kawan-kawan dan meninggalkan komen...terima kasihlah pada kawan-kawan seperti Kak Erna, Ainnoraini dan MP yang sudi bertanyakan khabar.....saya selepas raya korban baru ni, sibuk sikit...kat ofis, hujung2 tahun macam ni...kerja tu lebih le sikit...tak bolehlah nak "menyelam"....he..he..kat rumah pulak..memang tak sempat langsung nak buka saya punya natebook...hari cuti pulak saya sibuk mengemas Homestay...yelah..sekarangkan musim kenduri..permintaan untuk homestay tiap2 minggu ada...:)
Sebenarnya saya sekarang ni tengah kecewa....kecewa sangatttt...yelah..apa yang dirancang tak menjadi..setiap tahun, semenjak berkahwin 16 tahun yang lalu, saya dan Cik Abang akan memilih satu tarikh yang sesuai untuk melancong sambil "berbulan madu", berdua-duaan, tanpa gangguan...he..he...namanya pun bulan madukan..anak2 memang tak bawa le...kesian jugak pada anak-anak...tapi kami ingatkan bulan madu ni macam pegi kursus...yelah..kalau kita berkursus...anak2 kan kena tinggal...jadi tak le rasa "ralat" berjalan tanpa anak2...tahun lepas kitaorang berbulan madu kat Beijing, China...cadangnya tahun ni nak pegi Phuket, Thailand...tarikhnya pun dah ditetapkan...iaitu pada 25.11.2011 hingga 28.11.2011, surat kelulusan keluar negeri pun dah dapat, agensi pun dah dipilih dan bayaran pun dah dijelaskan...tapi kita hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya....bulan madu kami tak jadi.....atas sesuatu sebab, percutian kami dibatalkan......hujung bulan ni sehingga Disember pulak, memang tak boleh pegi le sebab jemputan kenduri memang banyak...tambahan lagi dua orang anak saudara Cik Abang saya akan berkahwin pada 03.12.2012 dan 24.12.2012...nampaknya "bulan Madu" kami ditangguhkan di tahun hadapan...:)
emmmm..cukuplah sampai disini ye.. saya nak berjalan kat rumah kawan-kawan pulak ni..
ada masa kita berjumpa lagi ye..Wassalam.

22 comments:

~ yus ~ said...

alahai...

janganlah kecewa kak, tahun depan ada kan...

lagipun Thailand banjir skrg kan, bahaya kalau pergi tu...

Kakzakie said...

Tak apalah Azi. Hari-hari dah berbulan madu. Insya-Allah kalau ada masa terbaik akan pergi juga.

Thailand pun masa itu dah surut dan boleh shopping sakan. Boleh beli banyak2 FM dan keychain

azi said...

Yus..
Akak tak kecewa..tapiiii..kecewa le jugak..he..he..baju pun akak dah beli tau...he..he..

Banjir tu pun salah satu sebab tak jadi pegi...tapi...tak pelahkan...semua yang terjadi, ada hikmahnya..(nak kata apa lagi..he..he..)

azi said...

Kakzakie..
Kakak..he..he...saya ni bukannya apa...sebenarnya dah berangan2 nak berlari2 dengan Cik Abang macam citer hindustan kat Pantai Krabi...kan pantainya cantik..nampaknya sambung dalam mimpi sajalah...he..he..

dwaty said...

biasalah tu kak... hujung tahun banyak kenduri coz cuti kawen...
saya pun tumpang kecewa... huhuhu...
kalau akk n abg jadi p phuket kan best... boleh lah belikan ole2... hehehe

MulutPayau said...

Assalamualaikum Azi....
Rindu kat Azi...emmmmm...rupanya bz yer...
Alahai, siannya....kita hanya merancang..selebihnya Allah yang tentukan..mngkin ada hikmah disebalik semua tu...InsyaAllah...tahun depan bulan madu Azi pasti mnjadi....Saya tak pernah sampai lagi ke Phuket...mmng teringin sangat nak pergi terutama ke Pulau Krabi...

ibuintan said...

jangan tensen dan sedih... esok2 boleh pergi lagi.


Tukar je ke destinasi lain

Acik Erna said...

Azi.jangan la rasa keciwa sangat ye..tak pe..insyaallah nanti bila tak dirancang tu la yang menjadinya..
saba ye..

ainnoraini said...

Patut a sunyi sepi jer..rupenye kechiwaa ye...ala x pe la azi nnt bole pegi lain kalikann...tak mau sedih2..


ehemmehemm....mkn jamu ape dah susut perut tu azi...nak gak tau ni...Jeles la ain mcm ni...azi dh kurus....

azi said...

Dwaty..
Jemputan kenduri untuk bulan Disember, tiap2 minggu ada, waty...kebanyakkan saudara pulak tu..emmmmm...akak duk tunggu jemputan dari Negeri Bawah Bayu ni...he..he...jangan marah..:)

kalau waty kahwin...bagitau ye..akak tak pegipun...hadiah tetap dikirim...ha..ha..

azi said...

MP..
saya pun rindukan MP jugak...he..he..
Mp..hati saya memang melonjak2 nak pegi ni...kan orang cakap Pulau Krabi tu pantainya cantik....tapiii..tak ade rezeki nampaknya...saya tahu sangat Cik Abang tu...kalau tak pegi kali ni..memang tak pegi langsunglah...

azi said...

Salam Ibu Intan..
terima kasih Ibu Intan sudi singgah sini lagi ye...Ibu seronoklah , dah nak cuti sekolah dah ni...boleh jalan2...:)

Saya tak le sedih sangat :)cuma sedikit kecewa aje...he..he..

azi said...

Salam Kak Erna..
Akak..he..he...saja aje akak...luahan perasaan...tapi saya akan cari masa jugak untuk kami "berbulan madu"..mungkin dekat-dekat sini saja..tiap2 tahun pegi....bila tak pegi...rasa macam tak lengkap...mengada2 kan saya ni akak...he..he..

azi said...

Salam Ainnoraini...
Ain...saya tengok ain dah cantik dah...tak payah lah nak kuruskan badan tu...dah cantik dah...kalau tak Azian tak puji le...:)

macam saya ni..masalah besar kat perut tu...nak membeli baju punyalah susah...ketat kat perut...saya ambik pakej kempiskan perut (wrapping)15 kali dan minum Jus Apple Cider..nanti saya bagitau namanya..nampak susut sikit perutnya....tapi untuk wrapping tu saya baru pegi 4 kali...tak ada masa..

Ros said...

salam,

Tak pa la kan...jangan dok sedih2,insyaallah kalau tak dak apa2 aral dan dipanjang umur tu tahun depan boleh la pi...

Zaitun said...

Sedih kak Zai kalau azi kecewa,jangan risau tentu ada hikmah disebaliknya.Entah2 lain kali azi holiday ke negara yang lebih jauh.

azi said...

Salam kak Ros..
Akak..TQ ye singgah sini...bila saya nak masuk blog akak...dia "hang"....tak tau ngapa..

Akak..
itulahkan...kita hanya merancang..kalau dah ditentukan olehNya..mesti ada rezeki saya kesanakan..:)

azi said...

Salam Kak Zai..
Akak..tak bermimpilah saya nak kenegara yang lebih jauh...tak mampulah akak....he..he..
selalunya "honeymoon"kat negara yg.duitnya murah dari duit kita...baru untung...ha..ha...

wahida said...

tak pe la kak..tak de rezeki tu...tahun depan boleh gi kan...

mcm akak ckp la...kita ni cuma merancang je...Allah jua yg tentukan...

mungkin ada hikmah di sebalik ni semua...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam kenal.


InsyaAllah tahun depan boleh pergi.

azi said...

Salam Wahida..
Maaf ye, akak baru buka NB ni...

Wahida...
Akak bukan apa, jelous tengok gambar Wahida kat Bali tu....he..he..(lawak aje tau)
ye..mungkin ada hikmahnya kan...Allahkan maha mengetahui...

azi said...

a.z.r.i.n.a 03.07..
terima kasih ye sudi singgah sini dan folo akak...akak folo jugak ye...