Followers

Tuesday, December 6, 2011

Kenduri Anak Saudara...


Assalamualaikum.....
salam rindu semua.....dah lama ye saya tak update blog ni....sebenarnya teringin juga nak buat N3 baru....tapi masa tak mengizinkan.....nak buka atau jalan kat rumah "kawan-kawan' pun tak sempat....namun saya nak ucapkan terima kasih pada Kak Erna, MP dan Ainnoraini yang sudi bertanyakan khabar......insyaallah, lepas ini saya akan cuba meluangkan masa untuk berjalan kat rumah "kawan-kawan"....saya pasti mesti banyak cerita menarik yang saya ketinggalan.....


Saya tak ade cerita menarik nak dikongsikan, jadi hari ni saya buat N3 perkahwinan anak saudara Cik abang saya pada 04.12.2011 yang lalu. Dibawah ni, gambar-gambar semasa majlis tersebut....mesti ada yang tertanyakan, mengapa tak ada gambar saya dengan pengantinkan...?...sebenarnya kenduri pada hari tu...ramai jemputannya....Abang ipar saya telah "menumbangkan" 6 ekor lembu dan 450 ekor ayam untuk majlis tersebut....wpun dah ada orang yang ditugaskan untuk buat kerja, tapi bila jemputan dah ramai tu....keadaan jadi kelam kabut sikit..14 buah khemah tak dapat menampung jemputan yang datang serentak....kami pun membantu le apa yang patut...takkan nak tengok sajakan....sekejap tengok lauk, cukup ke tidak...tengokkan bunga telur untuk diberi pada tetamu......memang letih sangat saya pada hari tu....muka ni, usah cakaplah....berpeluh2....habis semua make-up ....badan pula....rasa "wangi" semacam....memang diorang ajak bergambar..saya dan cik abang yang tak nak.....malulah...nanti gambar tak cantik...he..he...
Cik abang saya pula, terus tukar baju, pakai kemeja saja untuk memudahkan dia buat kerja........he..he..nak tergelak pun ada bila tengok dia...tak pernah saya tengok dia rajin macam hari tu....angkatkan nasi, tambahkan lauk...bekasnya pulak...semuanya berat2....tak pulak dia mengadu sakit pinggang....
..
Gambar-gambar ni semua Along yang ambik....tapi gambar pengantinnya sikit sangat.....bila saya tanya..dia kata...orang ramai sangat...susah dia nak "mencelah"...apapun harap sudi layan gambar-gambar ni ye...

Wassalam.

ini Bapa Pengantin,
Dato' Abu Hassan (abang Ipar ) dan Datin Sabariah
Malam kenduri..masa isikan cenderahati untuk tetamu
tengoklah wajah letih saya...
Dua beradik.. Cik Abang dan Abangnya.
Malam kenduri, kitaorang makan kambing panggang
Yang baru oren tu..kakak ipar saya (kakak Cik Abang)
Tengoklah Adik Aishaa, comot semacam....saya memang tak pedulikan dia langsung....kesian dia..nak makan apa..semuanya ambik sendiri.
Cik Abang dengan Datuk Johari Baharum....guru sekolah dia dulu...
ini cucu saudara saya....he..he...dah jadi Tok Su saya ni...
Pasangan pengantin
Hantaran dari Pihak lelaki
Sepasang kain lace untuk baju
Barangan Pewangi dari Gucci
Pengantin dengan Dato' Mukhriz
telekung dan sejadah
Beg tangan

Barangan Makeup Dior
Telefon Blackberry

Hantaran dari Pengantin Perempuan

Baju kameja
Sejadah
Kamera Canon
Kek Pengantin hasil tangan pengantin perempuan sendiri...
Nana ni ada kedai kek sendiri..
Tali pinggang
Kasut
Pelamin

set jagaan diri Gucci
bilik pengantin yang simple
Tempat makan pengantin
Adik Aishaa

ini sorang lagi cucu saudara saya...anak kakak pengantin perempuan.
Kakak Ainaa
Cik Abang dengan Dato" Mukhriz kat khemah memasak
Bersama biras-biras...masa ni mahu lagi diajak bergambar :)
Ini Biras saya yang tinggal kat KL...abang ipar saya dah meninggal dunia...dia datang dengan anak-anaknya....(tengoklah muka saya...pucat semacam aje...)

16 comments:

saniah said...

seronok tengok gambar2 azie..ya Allah..muka penat pun masih cantik manis...kalau tak penat macamana lah rupa tu??? :)

Kakzakie said...

Patutu pun tumbang 6 ekor lembu. Anak dato' kiranya ye Azi... Mukhriz pun datang mestilah sibuk semacam.

Tahniah azi dapat tambah saudara baru dalam keluarga...

Zaitun said...

Salam azi...lama kak Zai tak dengar cerita,sibuk rupanya.

Selamat pengantin baru buat anak buah azi semoga berkekalan hingga akhir hayat.
Cantik hantarannya.

Acik Erna said...

Azi..penat pun tetap comel la..manis senyuman azi tu.
patut pun 6 ekor azi..berpangkat keuarga azi ni..
lama menunggu azi update nak hilangkan rindu.

MulutPayau said...

Assalamualaikum Azi.....
lama tak dgr citer ...mmng rindu kat Azi...

Wah..memang meriahnya kenduri tu...tak pelah penat sikitkan..asalkan hati gembira...

dwaty said...

salam kak azi.... rindu akk... penat2 pun still sweet... agak2 masuk nona tak wedding ni... tetamu bukan calang2...

azi said...

Kak saniah..
memang nampak muka penat...mana cantiknya akak!!! memang berpeluh-peluh saya..dahlah hari panas...ingat nak "duduk" aje...last2 kena keja kat "dapur"...he..he..

azi said...

Kakzakie..
kenduri tu tak ade "rasminya" kakak..yang meriah sebab ramai jemputan...Dato' Mukhriz tu selalu datang..kenalan rapat abang ipar...dia pun cuma makan kat khemah tetamu biasa aje...tak ada layanan istemewapun...penat memang penat ..tapi seronok dapat membantu apa yang patut...:)

azi said...

Kak Zai..
Cuti sekolah ni,jemputan kenduri banyak...pastu anak2 asyik ajak berjalan aje...diorang cakap..boring duduk rumah...:)

Kak zai..
saya tertinggal banyak N3 akak...seronok akak ye sekarang, tidur malam dah ada bantal peluk...he..he..saya tumpang gembira..:)

azi said...

Kak Erna...
Terima kasih akak sebab selalu ingatkan saya dan bertanya khabar...:)
Keluarga Cik Abang biasa-biasa saja kak..tak ada pangkatnya pun..hidup pun sederhana saja...cuma kawan2 banyak...tu yang tumbangkan banyak lembu tu...

azi said...

Salam MP..
Saya pun rindu nak baca cerita dari MP...hari tu singgah kejap,...tengok cerita MP masa gemuk dulu....berkesan betul rawatan tu ye...tapi yang saya tak tahan...menu-menunya....huuuuuuuu...

betul MP, tak pe penat...asalkan hati kita gembira dapat membantukan..lagipun itulah cara kita membantu...nak bagi duit tu...kita ni "bank" tak penuh..he..he..

azi said...

Dwaty...
Sweet ke akak ni...he..he..?

Jangan buat lawak ye...tak layak masuk Nona cik adik oii!!!..he..he....tak ada tetamu kehormat pun...yag.datang tu semuanya sebagai tetamu jemputan biasa saja...

ainnoraini said...

dah muncul kembali ye...wah meriah betul kenduri tu yee...

walaupun penat tetap nnpk manis azi tu..
senyuman yg menawan tergoda aii tau...hihihi


pstt..azi ada FB tak..nnt kalau ain sesat kat tempat azi boleh la roger2 gitu...nak jugak kenal2 dgn azi yg manis ni.

ape2 hal nnt email kat ain ye:
ainnoraini0908@yahoo.com

nak no tipon boleh ker...

azi said...

Salam Ain...
Maniskah saya..??..he..he..mana boleh lawan dengan orang tu...dah le cantik...langsing pulak tu...


Ain..
Nanti saya bagi nombor phone ye...apa2 kita citer kat email...nanti buka email...

Dalila Hamid said...

cantik2 gambar... kambing golek tu... lapar

azi said...

Dalila Hamid..
terima kasih sudi singgah kat sini ye...nanti datang lagi ye..:)

Dalila,
Kambing panggang tu memang sedap...tak berbau langsung...dia punya sos pun sedapppp..