Followers

Friday, March 23, 2012

Salam Jumaat..

Masakan hari Ini
Sayur Campur
Sambal Tumis Sotong
Daging Masak Kicap
Ikan Terubuk Bakar dan Ikan Kembong Bakar Sumbat Kelapa
Air Asam (Pedas ...Cik Abang saya "bising" sebab pedas sangat..he..he..)
Kari Ikan Sembilang
Ulam Jantung Pisang

Assalamualaikum.
Lama jugak ye saya tak berkesempatan nak buat N3 baru....masa dan keadaan tak mengizinkan saya untuk update blog ini ....kalau ada sikit masa tu, ada jugak saya berjalan-jalan kat "rumah " kawan-kawan...cuma tak sempat nak tinggalkan komen aje...hari ni pun , anak saudara yang tolong ambikkan gambar masakan hari ini..dia cakap, Acu dah lama tak update blog...buatlah N3 masakan hari ini....dan saya akan cuba untuk update blog saya selalu ...

Mood saya sekarang ni ceria, saya rasa gembira sebab keadaan kakak semakin "ok"......dia tak payah menjalani rawatan "kemoterapi"...Doktor dari hospital Penang mengatakan yg.kakak tak perlu menjalaninya dan akan dibekalkan dengan sejenis ubat yang sama kuatnya dengan kesan kemoterapi....Alhamdullilah...berkat bermacam-macam jenis ubat dan rawatan yang dijalankan...kesihatan kakak nampak peningkatan .....dari ujian darah yang dijalankan di hospital swasta...cancer kakak baru peringkat 2 dan darahnya tak lagi dicemari kanser.....hati dan organ2 penting nya juga masih lagi bebas ....semoga semua ini berpanjangan dengan izin olehNya jua...kami hanya berusaha...hanya ALLAH yang menentukan segalanya.

Sebenarnya hari ini merupakan hari ulang tahun kelahiran Cik Abang saya yang ke 40...semoga Cik Abang saya akan terus sihat, bertanggungjawab terhadap keluarga dan dimurahkan rezeki oleh Allah S.W.T....sambutan ulangtahunnya mungkin akan diadakan esok malam dirumah kakak saya yang sorang lagi tu bersama anaknya....nanti saya buat N3 ye..

Cukuplah sampai disini..saya nak kerumah kakak pulak ni....nak tengok, apa yang dia nak makan petang ni..boleh saya tolong masakkan..
Wassalam.

14 comments:

Acik Erna said...

assalam azie..lamanya nya menyepi..
selamat hari lahir buat cik bang azi..dan alhamdulillah kakka azi dah semakin pulih

Unknown said...

Salam rindu kak Azi, apa khabar? lama tak dgr khabar berita akak? sedap lauk pauk ni kak terliur saya tgk ni.

semoga kakak kak Azi akan sihat dan tabah hadapi dugaan sakit tu.happy birthday buat suami akak semoga dirahmati Allah selalu.

azi said...

Wsalam Kak Erna..
Akak..rindunya saya dekat akak...maaf ye kak , kadang-kadang ke "rumah" akak jugak, tapi tak sempat nak tinggalkan komen...saya harap, hujung tahun ni, dapatlah kita berjumpa ye...kalau akak ke Pelis la...:)

Akak..
Alhamdullilah..kakak nampak ok aje...cuma sekarang ni ada batuk sikit..kami hanya berusaha kak, kalau dah ketentuan Allah..kami berserah kepadaNya kak..

azi said...

Nieza..
Kak Azi pun rindu jugak dengan Nieza...nak tahu, kak Azi selalu teringatkan Cheese Tart yang Nieza buat tu(dalam blog)..kalau dekat..nak akak tempah dengan Nieza...he..he..bila lagi ye nak balik Penang..?..

Nieza..
Akak, memang tak ada masa kadang-kadang untuk diri sendiri..balik keja..nak uruskan rumah..tapi hati ni nak jugak jenguk2 kakak tu..tanya dia nak makan apa...sekarang ni dah ok sikit...bolehlah kak rehatkan diri dengan menulis disini...:)

MulutPayau said...

Assalamualaikum Azie...

Lamanya mnyepi....
Alhmdulillah kakak azie dah semakin pulih.....
Selamat hari lahir utk suami azie....

p/s...bnyaknya menu...mmng rajin betul azie ya....

saniah said...

Alhamdulillah kakak azie dh mkin sihat..:) happy birthday utk cik abg azie tu..moga brtmbh murah rezki..hidup brbahagia sepnjg masa..amin
Selalulah update blog ya?

azi said...

Wsalam...MP..rindunya saya pada cikgu sorang ni...wpun x update blog...tapi saya selalu ke"rumah" MP...saya tahu le cerita terkini pasal MP...he..he..

Alhamdullillah...kakak nampak OK..harap2 perpanjangan....dan terima kasih doakan Cik Abang saya ye..

azi said...

Kak Saniah..
Terima kasih sudi datang lagi... Sama-sama ye kita doakan semoga kakak sihat sepenuhnya....:)

Kak..doakan kehidupan saya bersama Cik Abang bahagia selamanya ye..

Zaitun said...

Salam azie...semoga azie sihat dan ceria selalu.

Selamat ulang tahun buat cik abang azie semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.

Alhamdulillah kakak azie dah bertambah sihat.

azi said...

Kak Zai..
Saya sihat selalu kak...malah bertambah-tambah sihat....terutama tang perut...ha..ha..

terima kasih akak atas ucapan dan doa akak buat Cik Abang saya dan kakak...semoga akak pun sentiasa diberi kesihatan yang baik olehNya....

Kamsiah yusoff said...

salam
tu dia aih....dah mcm kenduri la...semuanya membuatkan saya terliur...

azi said...

Kamsiah..
TQ singgah sini..hari cuti saja le nak masak banyak macam tu...kalau hari kerja...saya masak yang simple-simple saja...tapi anak-anak..tiap hari mesti ada sambal tumis...:)

dwatyKNY said...

bestnya kalau saya pandai masak macam akk... actually bukan tak pandai... bolehla tuk diri sendiri... mask tuk org lain yang gelabah... hehehe

ler... akak ada p presint 4 ker??? dekat jer ngan ofice saya...

semoga kakak akk cepat sembuh... bertuah dapat adik mcm akk..

azi said...

Dwaty..
akak pun bukannya pandai masakpun..utk.keluarga bolehlah...janji kenyangkan..ha..ha..

Bila sampai aje akak ke Putrajaya..terus akak teringatkan Waty..kalau tak boleh kita jumpakan...:)