Followers

Saturday, April 7, 2012

Bercuti....

Assalamualaikum.
Selamat Petang semua.....dah makan tengahari dah ke....ataupun sedang menyiapkan makanan untuk minum petang pulak.....saya hari ni, kat ofis...lapang sikit...jadi bolehlah "Menyelam" kat sini sekejap...he..he...

Hari ni saya nak citer pasal bercuti.... Semalam Cik Abang saya ada bagitau saya yang dia teringin nak pergi bercuti. Dah lama rasanya tak jalan-jalan . Last sekali saya dan keluarga bercuti ialah pada 21 Januari 2012 yang lalu di Cameron Highland, Pahang.

Saya pun teringin sebenarnya nak jalan-jalan. Rancang tu, tahun ni nak le tempah Tambang Murah Airasia ke Sabah..tapiiiii...memandangkan Kakak Ilah saya yang sakit tu...tahun ini , nampaknya saya tak akan pergi kemana-mana. Takkanlah saya nak bercuti dan berseronok sedangkan kakak Illah kat rumah...kesian juga dekat dia. Selalunya aktiviti bercuti kami akan lakukan bersama-sama.....dia memanglah tak kisah ...tapiii...naluri kita sebagai adik ni, rasa tak sampai hati pulak....dia boleh kalau nak pergi bersama, cuma dia cepat rasa letih dan lenguh-lenguh badan kalau lama sangat dalam kereta.

Insyaallah, semoga kesihatan dia akan semakin pulih.

Sekian, wassalam.

14 comments:

Acik Erna said...

assalam azie.. insyaallah..bila keadaan mengizinkan dan kakak azie dah sihat sepenuhnya boleh la azie pi bercuti bersama.

azi said...

Wsalam Akak...
Yelah kak, jalan tu bila-bila kita boleh pegikan...kesian pulak bila ingatkan dia kat rumah tu ...:)

Kunang-Kunang said...

Salam Azi,

Begitulah kita adik beradik ni, gembira dia, gembiralah kita. Begitulah sebaliknya.

Semoga kakak azi sihat segera.

azi said...

Salam Kunang-kunang..
Akak, terima kasih ye sudi singgah sini dan folo...:)

Akak, kakak saya sakit canser, rasa kasihan pulak nak pergi bercuti sedangkan dia kat rumah wpun rumah asing2...

MulutPayau said...

Semoga kakak Azie cepat sembuh....

Bercuti dalam keadaan hati yg tak tenang, mmng tak bestkan...InsyaAllah, bila keadaan mngizinkan nnti, Azie boleh bercuti bersama keluarga...

azi said...

MP..
Terima kasih ye doakan kakak saya...semoga kakak saya akan sembuh sepenuhnya.Doakan ye MP...

ainnoraini said...

azi...ain rasa ain dah komen tapi kenapa tak keluar yee...

bukan ni aje byk yg lain2 n3 ain komen tp tak ada..waaa sedih wooo...mana pergi komen2 ku ituuu...

azi said...

Ain...
Jangan sedih!!...azi pun selalu macam tu...selalu tinggalkan komen...tapi bila semak balik memang tak masuk pun...kat blog Ain pun selalu...dulu Azi dah pernah buat N3 pasal ni....:)

cik puan said...

SALAM ..I FOLLOW SELAMAT BERCUTI

dwaty said...

semoga kakak akk sembuh... dan semoga akk akan sampai ke sabah...

p/s: insyaalahh esok saya ke cameron... 1st time p...

wahida said...

tak pe lah kak...

semoga kakak akak cepat sembuh yer...

azi said...

Cik Puan..
Terima kasih datang sini dan folo...:)

azi said...

Dwaty..
Itulah, hajat dihati, tahun ni nak le ke Sabah...tapi kita hanya merancangkan...kalau ada rezeki, nanti akak akan sampai kesana jugak dengan kakak akak tu....doakan ye...akak tak sampai hati nak tinggalkan dia untuk makan angin...sedangkan dia sakit kat rumah...

p/s..P cameron , jangan lupa makan aiskrim kat ladang strawbery tau...sedapppp...

azi said...

Salam Wahida..
Tak pe..akak pun tak kisah sangat...yang penting akak masih boleh "jamu mata" dengan aktiviti percutian Wahida...:)