Followers

Thursday, June 14, 2012

Salam Jumaat..

Assalamualaikum dan Selamat Tengahari.
Dah makan tengahari ke..?. Saya baru saja siapkan juadah untuk keluarga. Hari ni tuan rumah malas sesangat. Jadi menunya yang ringkas sahaja...he..he.. Hari ni saya cuma masak nasi ayam saja....senang ajekan sebab tak payah nak masak macam-macam jenis lauk, cuma masak sup, goreng ayam, sediakan sosnya.......dah boleh makan...

Untuk sarapan pagi tadi saya masak pulut durian. Memang mengidam sangat dengan pulut durian ni. Dah banyak kali cakap dengan Cik Abang..belikan durian...tapi dia cakap selagi saya masih batuk-batuk, dia takkan beli sebab dia tahu kalau buah tu dah ada depan mata, lagi tak puas saya akan makan sampai kenyang....ha...ha...Buah durian yang dia beli memang sedap tapi dah lembik sikit..mungkin buah tu dah lama. jadi petang nanti saya bercadang nak buat Cokodok durain pulak.

Ok lah ye..saya tak boleh nak lama-lama kat sini...Cik Abang dah balik tu...mungkin nak mkaan dulu sebelum pegi sembahyang jumaat. Petang nanti kalau ada kelapangan, saya akan berjalan kat rumah kawan-kawan.

Wassalam.

10 comments:

Kakzakie said...

Walau kakak dah makan tapi nampak yg terhidang atas meja tetap teringin nak merasa Azi...

Mesti ada curi-curi makan durian bila en abang tak nampak sementara nak buat pulut durian tu ye...

Acik Erna said...

assalam azi..nasi ayam pun sedap azi..akak pun dah lama tak masak nasi ayam.
berjaya jugak memujuk cik abang belikan durian ye.selamat menjamu selera azi

azi said...

Kakakie..
Kakak, he..he..kakak memang pandai, masa kopek buah tu, dah banyak yang masuk keperut saya...

azi said...

Kak Erna,
Akak, hari ni saya diserang mood"M"...masak nasi ayamlah yang paling senang dan mudah ....nasib Cik Abang saya tak kisah...he..he..

Sebenarnya lepas tengok akak masak macam-macam dengan buah durian, keinginan saya ini dah tak boleh ditahan-tahan lagi...he..he..

Abd Razak said...

Salam...

Jika diminta buat pilihan, saya lebih cenderung nak makan nasi ayam..:)

ainnoraini said...

walau pun ada penyakit M tapi rajin la jugak masak tuu..

bila la nk sampai ke SP ni tau...mcm nk gi rsok jer..jumpa azi yg manis ni tauu...pandai masak plk tuu...

MulutPayau said...

Assalamualaikum azie....

Sedapnya pulut durian tu...memng terliur tengok..saya 'hantu' durian..hehehe...

azi said...

Abd. Razak...
tentunya encik suka makan nasi ayamkan...:)

azi said...

Ain..
datanglah bila-bilapun Ain..pondok saya tu sudi menerima dan menunggu kedatangan Ain sekeluarga....saya pun tak sabar nak tengok ain mata bertentang mata ni...he..he..

Harap rancangan hujung tahun nanti jadi ye...:)

azi said...

wsalam MP...
Nampaknya selera kita sama ye MP..sayapn kalau jumpa durian tu, memang makan sampai puas...tapi tengok durian jugak..yang isinya 'liat' sikit tu yang sedappp...he..he..