Followers

Tuesday, June 5, 2012

Silap nombor le....!!!

Assalamualaikum..
Selamat Malam semua.Harap semua sahabat-sahabat saya sihat semuanya..walaupun saya sendiri masih lagi batuk berterusan....sampai hari ini, batuk saya masih lagi tak baik-baik, malah makin teruk...tekak dan dada rasa sakit sangat setiap kali batuk...bila pergi pejabat ahad hari tu, bos saya suruh balik mungkin sebab dah tak "larat' nak dengar saya "berkokok" agaknya...he..he...selepas saya siapkan kerja yang kena disiapkan segera, dalam pukul 1.50 petang, sayapun baliklah kerumah. Malam tu pulak ,dalam pukul 12.30 pagi, Cik Abang bawa saya ke klinik 24 jam, saya batuk sampaikan nak semput...selepas sedut"gas', barulah ok sikit......kalau nak tahu, saya ni kalau batuk, memang susah nak hilang, ambik masa berminggu jugak le...rasanya dah lama jugak saya tak batuk teruk macam ni....dekat 2 tahun jugak le...doktor cakap, paru-paru saya ni, lemah sikit......kena elakkan habuk dan asap rokok...

Emmmm...Sebut pasal rokok ni, saya tak boleh nak elakkan ....kat rumah bolehlah sebab semua ahli keluarga saya tak merokok...tapi kat pejabat, bos saya sendiri hisap rokok dalam pejabat....walapun ada poster DILARANG MEROKOK dalam pejabat,   depan saya yang duk batuk-batuk ni pun, dia boleh merokok dengan selambanya.....lepas tu dia boleh tanya saya, adakah kat rumah saya merokok?....pelikkan????....tapi, itulah perangai manusia yang perlu kita hadapi..macam-macam hal yang kalau difikirkan boleh jadi sewel.........:)

Petang tadi, duk mengemas-gemas bilik, saya terjumpa hadiah yang diberikan sahabat baik saya, Shazura  sempena hari jadi saya tahun lepas...Dia ni sahabat baik saya semasa tingkatan enam dulu. Sekarang menetap kat Bangi. Dia lukiskan Nombor rumah saya.....tapi sayangggg...nombornya terbalik...nombor rumah saya...159D...Shazura lukiskan 195D.....mungkin saya sendiri yang tersilap masa berikan nombor rumah padanya dulu....
kalau sapa-sapa nak buat tempahan bolehlah, macam-macam dia lukis....semuanya cantik-cantik....walaupun nombornya salah, saya bercadang nak gantungkan jugak kat mana-mana yang bersesuaian...kat luar tak bolehlahkan...nanti posmen silap hantar surat pulak....ha..ha..
Oklah ye..sampai jumpa lagi..
Wassalam.

22 comments:

Acik Erna said...

assalam azi..moga cepat baik ye azi.
jangan lupa makan ubat..akaka masa batuk tu..tulis kat blog..ada kawan kita yang syorkan makan ubat batuk breacol kana2 yang merah tu..akka cuba..alhamdulillah 2 hari ok..terima kasih padan kawan tu..tapi lupa la azie..kena tengok n3 dan komen tu baru ingat

azi said...

Wsalam akak...
terima kasih akak...nanti saya cuba ubat batuk tu pulak...sekarang ni doktor bekalkan ubat jenis pil ..semoga semuh sebab saya pun dah tak tahan...perit sangat bila batuk tu...

ainnoraini said...

azi...muncul kembali...
tak sihat lagi yee...dah makan ubat batuk cap ibu dan anak...hihihi

semoga azi cepat sembuh yee...mesti merdu suara tu serak2 basah lagi... minum air kosong byk2 tau...nnt bila sihat buat n3 byk tau..

azi said...

Ain....
Terima kasih. Saya akan cuba makan ubat mengikut masa.....dan akan cuba semua petua yang diberikan teman-teman untuk hilangkan batuk ni...

MulutPayau said...

siannya Azie....teruk jugak batuk tu ya....

azi said...

MP...
memang teruk jugak Mp..sakit sangat dada ni...tapi bila mengenangkan sakit yang diberikan Allah itu boleh menghapuskan dosa-dosa kecil kita, saya redza...lagipun ini baru dugaan kecil berbanding dengan kenikmatan yang diberikan selama ini....

Kakzakie said...

Azi alahan dgn itu tapi terpaksa berdepan pulak dgn si perokok. Kalau kakak ni jenis berani tegur walaupun boss kakak Azi. Kakak tetap sambil gurau kata tak boleh hisap rokok di pejabat... Boss kakak akur walau dlm hati dia kakak tak tahulah hihi..

azi said...

Kakzakie..
Kakak, saya dah pernah cakap dah kat dia yang saya ni tak boleh bau asap rokok..ada semput, siap tunjuk surat lagi...dia tahu, bukan tak tahu, saja aje..inilah bos yang pentingkan diri sendiri nikan...tak jaga kebajikan anak buah langsung...kadangkala tak faham perangai orang nikan kakak..:)

aizamia3 said...

moga cepat sembuh.. ;)

azi said...

Aizamia3..
Terima kasih doakan akak dan singgah sini ya...:)

eMMe said...

jaga kesihatan Azi, kalo boleh pakai mask time bos isap rokok... patot bos prihatin la kan... kan pejaban kawasan larangan merokok, susah la kalo dpt bos yg tak faham..

Saya folo Azi balik, salam kenal!

dwaty said...

merokok di pejabat??/...

bos plak tu... ermmmm...

p/s : saya pun kalau batuk lama gak... seminggu lebih... kalau naik bas... nak tahan coz segan ngna org.. tapi x leh coz kita yang makin skit... huhuhu

azi said...

emme..
Terima kasih sudi singgah sini dan folo...:)

he..he...bos saya tu bukan tak faham...tapi buat-buat tak faham...jadi saya 'ignore'kan aje...kalau fikir banyak...sakit hatikan...he..he..

azi said...

Dwaty...
Nak buat macamana waty, dapat bos yang tak kisah langsung kesihatan anak buah...:(

Waty pun batuk ye.. Jangan lupa makan ubat ..akak pun cuba bermacam jenis ubat...sekarang ni kuranglah sikit....

Kunang-Kunang said...

Salam Azie,

Semoga sihat.

Cantik lukisan dalam tempat tulis no rumah Azie tu.

azi said...

Kak Ani..
Dah sikit sikit dah....:)

dwaty said...

ni email saya... dwaty85@gmail.com

saya betul2 nak bagi ole2 ni... hehehe

azi said...

Dwaty...
TQ adikku...he..he...

IntaNBerliaN said...

laaa boss pun tunjuk sikap yg xelok yer... blh plak isap rokok walaupun dh tulis dilarang merokok..

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Usahakan ambil sesudu madu setiap hari pagi dan petang...insya Allah

azi said...

Intanberlian..
Tq ye sudi folo akak...:)

Diakan bos...Sapa berani marah dia...he he..

azi said...

Abd. Razak...
Terima kasih atas petua tu...saya akan cuba.