Followers

Monday, July 9, 2012

Pokok Ros sudah berbunga!!!!

Assalamualaikum dan Selamat malam semua.
 Hari Rabu hingga Jumaat minggu lalu (4-6.07.2012) saya temankan kakak saya, Sharifah Noor Azillah , 43 tahun menjalani rawatan Kemoterapi di Hospital Besar Pulau Pinang.  Kiranya kitaoang bermalam disana dalam 2 malam jugak. Alhamdullilah, walaupun dimasukkan ubat, kakak tetap kuat. Dari tingkat 3 wad tempat dia menjalani rawatan hingga ke tempat parking, kakak masih boleh berjalan. Sampaikan ada yang bertanya pada kakak" datang melawat siapa?"...memang kalau dilihat pada mata kasar, kakak macam tiada penyakit, tetapi hakikatnya ada "sesuatu" dalam badannya....yang syoknya, semua orang kat wad tu ingatkan kakak saya tu adik saya, saya cuma iakan aja....memang dari dulu lagi kakak saya ni nampak muda , mungkin sebab saiz badannya yang lebih kecil ...saya pulak semakin hari semakin tembam ni...ha..ha... memang jaga badan betul ni....:)

Balik saja dari hospital hari tu, saya lihat pokok bunga ros saya sudah berkembang. Suka sungguh saya melihat kuntuman  bunga-bunga ros tu . Seumur hidup saya, 2 pasu itu sajalah pokok ros yang saya pernah tanam. Harap-harap lepas ni, pokok tu akan terus mengeluarkan bunga. kalau ada sesiapa yang sudi berikan petua untuk banyakkan bunga , saya sungguh-sungguh berbesar hati....maklumlah, saya tak ada pengalaman langsung dan harap-harap pokok tu tak mati...

Sampai jumpa lagi ye..
Wassalam

12 comments:

Acik Erna said...

assalam azie.semoga kakak azie terus kuat dan akan sembuh sepenuhnya,Insyallah

Kakzakie said...

Kuat semangat kakak azie tu kan. Sama-sama kita doakan dia.

Jeles betul kakak tengok bunga ros azie. Kakak lagilah memang tak bolehlah azie. Daun ajelah boleh nak harap bunga tak ada.

dwaty said...

wah.... lawonya bunga itu... akk memang suka bunga ros kan?? yelah... blog pun bunga ros... hehehe

azi said...

Wsalam akak...
Semoga Allah akan memakbulkan doa akak ....amin

azi said...

Kakzakie...
Dia memang kuat kakak....semua orang tak percaya yang dia ada penyakit barah...semoga dia sembuh sepenuhnya...

he..he...tulah kali pertama pokok bunga saya berbunga....minta-minta lepas ni dia berbunga lagi...:)

azi said...

Dwaty...
Akak memang suka bunga ros...nanti belikan akak bunga ros ye...he..he...

p/s..bilalah waty nak ke kedah ni lagi...?

~ yus ~ said...

Semoga kakak kak azie segera sembuh.

Pokok bunga ros yus pun dah berbunga. Yus ada baca, kalau nak pokok bunga ros kita terus kekal berbunga, beri baja d2 minggu sekali, siram 2 kali sehari, dan bila bunga yang ada sekarang dah hampir layu, segera cantas batangnya supaya akan lebih banyak bunga yang keluar.

Cuba akak google tips penjagaan bunga ros, mesti akak jumpa punya...

|| NaFiRaa || said...

bila tengok pokok kita tanam berbunga.. hati kita pon turut berbunga2 kan~ best2.. cantek bungan ros tuh~

MulutPayau said...

Assalamualaikum azie...

Cantiknya bunga ros tu..lebat pulak berbunga....pokok ros saya telah mati...2 pasu pulak tu... tak tahu kenapa....tak serasi kot...

azi said...

Yus...
terima kasih atas doa dari Yus tu...semoga dia akan sembuh..itulah yang kita semua harapkan...

Yus..
terima kasih atas petua jaga pokok bunga ros...nanti bila dah habis bunga tu, akak kena potong tangkainyakan...harap-harap lepas ni pokok tunakan terus berbunga...

azi said...

Nafira...
Akak selalu tanam pokok bunga yang berdaun saja, inilah satu-satunya pokok berbunga akak...

azi said...

MP...
Pokok sayapun cuma dua pasu tu aja...tu yang takut mati tu....


Rumah Mp saya tengok banyak pokok bunga....lepas ni nak pi ambik sepasu dua, boleh?....he..he..