Followers

Wednesday, July 11, 2012

Pasuku Pecah....

Assalamualaikum dan Selamat Malam...
Dah makan malam  ke ?..saya dan keluarga baru saja selesai menikmati makan malam. Malam ni menu hidangannya yang ringkas-ringkas saja. 
Ni nak citer sikitttt....
Balik kerja petang tadi, saya terkejut bila lihat Pasu kesayangan saya pecah. .

 Pasu ni "kembar" pasu yang pecah tu
 Pasu yang pecah tu

Rasa sayang sangat bila tengok pasu tu, nak nangis dan marahpun ada, tapi bila mengenangkan yang ianya boleh dibeli lagi, saya okkan aje, mesti orang dalam rumah yang pecahkan tu, tapi biasalah , bila ditanya , semuanya tak mengaku. Takan saya nak marah anak-anak pulakkan, mungkin diorang tak sengaja sebab diorang jarang nak sentuh barang-barang hiasan saya. Lagipun nilai kasih sayang saya pada anak-anak tidak boleh diukur dengan nilai pasu tu...:)

 Pasu tanah liat tu sebenarnya ada tiga. Dua daripadanya "Kembar". saya beli sepasang untuk diletakkan dikiri dan kanan sebagai pemisah ruang. Walaupun harganya murah tapi saya suka corak pada pasu tu. Nasib baik Cik abang saya dah berjanji nak gantikan balik pasu yang pecah tu sebelum raya ni.....:)

oklah ye, sampai jumpa lagi.
Nam sambung balik kerja rumah yang menanti tu.
Wassalam.

22 comments:

ainnoraini said...

Hai azi...ala jangan sedih2 tau..abg pun dh janji nk belikan yg baru...senyum sikittt...baru la nnpk ayu gitu..

Tk mengaku tu perkara biasakan,ank2 ain pun sama jugak tp kita ni malas nk bising2 setakat benda tak disengajakan tu x mo dibesar2 kan..yg penting tak ada cedera kat diarang tu..

zino said...

puhhh lega mama tak marah.... hehe

~ yus ~ said...

mesti rasa terkilan sbb pasu tu pecah ya kak. Takpe patah tumbuh hilang berganti...:)

p/s: kak, buanglah worf verification ni. Tak best lah kena taip WV setiap kali nak komen di blog akak...huhu

dwaty said...

sama cam saya kecik2 dulu... pecahkan pinggan tak nak gaku... hehehe... budak2...

Zaitun said...

Salam azi...sayangnya...kalau kak Zai pun boleh nangis bila tengok barang yang kita sayang pecah.Tapi takpelah tak lama lagi akan dapat gantinya.

MulutPayau said...

Assalamualaikum azie...
Cantik pasu tu...sayanganya pecah...tapi nak buat macam manakan...
Nnti Azie boleh beli yg lain...berseri2 rumah sambut raya nanti...

azi said...

Salam Ain...
he..he..anak-anak, biasalah..kalau tanya apapun, semuanya tak mengaku...

Ain,
Pasu tu harganya murah aja, tu yang boleh ganti tu....:)

azi said...

En. Zino..
Uminya baik...ha..ha..pasu boleh diganti, anak-anak...tiada gantinyakan...:)

azi said...

Yus..
terkilan tu ada yus sebab akak suka coraknya tu...kalau beli baru tu mesti tak ada dah yag.sama coraknya...

p/s..Yus..maaflah, akak tak pandai...macamana nak buang ye..nanti akak tanya adik pejabat...

azi said...

Dwaty..
Ohhhh...pecah dah rahsia...nanti akak cakap dengan emak waty yang watylah yg. selalu pecahkan pinggan...he..he...

azi said...

Wsalam Kak Zai...
Barang murah Kak zai, bolehlah ganti, kalau mahal, saya pun tak berani suruh beli baru...

azi said...

MP...
Wsalam....harap-harap yang dijanji tu dapatlah sebelum raya ni...he..he...kalau tak, menangis "kembarnya"....tak ada kawan...:)

Suhana Shuib said...

xpe..nti beli baru k..anak2 mmg cenggitu..sabo je la..hihi..salam kenal dr Su

azi said...

Suhana...
terima kasih ye sudi singgah blog akak....akak dah jalan-jalan kat blog "Aciklana" tadi...dah folo dah...:)

Kakzakie said...

Azi... tak boleh cantum ke? Kakak ada satu vase yg abang dapat dari Hongkong pecah tapi kakak suruh abang gam balik. Sampai sekarang kakak masih guna balik yg nampak retak tu kakak sorok ngadap dinding (kedekut kan kakak nie)...

Tapi dah en abang azi dah janji nak beli baru lagilah best:)

|| NaFiRaa || said...

cantek pasu tuh.. nasib ade orang nak ganti..hehehe

wahida said...

mmg cantik ukiran pasu tu kak...sayangnya dah pecah pulak...huhu...

saya tumpang sedih...nasib baik cik abang janji nak ganti baru...

CheNamNam said...

owhhh sayangnyer...chantek giler pasu tuhhh..tapi aperpon ank tak sengaja tuhh, nasib takder cedera aper kann kalo tak lagi susah kiter nanti kann..:)

diyer taknak ngaku risau kena marah la tuhh..:P

azi said...

Kakzakie..
Kakak, tak boleh cantum dah...memang jenis cepat pecah...kalau boleh cantum, memang saya dah letak gam dah...he..he..

azi said...

Nafira 11
Sebab murah, bolehah berganti...kalau mahal, rasanya gigit jari ajelah akak ni...:)

azi said...

Wahida..
Akak pun suka sebab ukiran kat pasu tulah...wpun dpt.ganti baru, akak rasa corak yg.sama tak x ada dah...

azi said...

Chenamnam...
TQ ye singgah sini...

Bab tak mengaku tu, memang selalu...anak-anak akak macam tulah...takut kena marah...:)