Followers

Sunday, August 26, 2012

Gambar raya lalu...

Assalamualaikum...
 Sahabat baik saya waktu diasrama sekolah dulu. Menetap di Kuala Lumpur. Setelah 22 tahun, inilah kali pertama dia menjejakkan kaki kerumah saya. Dia masih seperti dulu walaupun dah 2 anak, berbanding dengan saya ni yang dah berlapis-lapis lemaknya....
Seronok saya tengok kemesraan diorang ni, macam kawan-kawan aje..Suaminya pun tak sombong wpun berjawatan tinggi. Masa diorang datang, saya baru sudah memasak, tak sempat nak berbedakpun....:)
  


Sahabat baik kakak Ainaa pun datang beraya dengan emaknya kat rumah. Kecil aja Edina ni kalau dibandingkan dengan Kakak Ainaa.
 Kak Ana, Emak Edina dan adiknya Ezah.
 Kakak Ainaa yang main bulat....ataupun kawannya yang sangat kecil...:)
Ini pulak sahabat Cik Abang saya bersama keluarganya.
Anak saudara saya (baju merah) dengan kawan-kawannya.
Kakak dan abang saya berehat selepas mengenyangkan perut...:)
Time ni semua tetamu dah balik....

Kakak Ainaa yang main bulat....Sorang nampak macam budak darjah 1 (kiri sekali), sorang pulak nampak macam budak darjah 5 (tengah).....kiri sekali Adik Aishaa....:)

Sebahagian dari gambar-gambar masa raya ke3 lalu dirumah saya. Bila time tetamu ramai, memang tak boleh nak ambik gambar sebab semuanya kita yang kena buat. dari memasak, mengemas, melayan tetamu, basuh pinggan semuanya buat sorang-sorang...... saya terkilan sebab banyak gambar sahabat baik saya yang tak sempat diambil. Kalau tak boleh saya letakkan disini sebagai kenang-kenangan nanti....memang kelamkabut sikit sebab saya balik dari kampung, raya kedua,  raya ke4 saya dah kena kehospital penang temankan kakak yang buat kemoterapi sampai raya keenam.....raya ketiga sajalah masa saya nak terima tetamu terutama Along yang kawan-kawannya nak datang. Saya cuma sempat masak Nasi Daging bersama air asam dan sup tulang, bihun soto ayam, Puding karamel, puding kocktail, kek coklat, sedikit buah-buahan untuk tetamu....nasi dalam 5 kilo beras hari tu habissss....ketupat ada tapi saya tak sempat masak rendang, jadi simpan dalam peti sejuk sajalah...nasib baik kakak Zura saya yang kat atas tu tolong masakkan nasi....masih banyak gambar dan cerita lagi yang saya nak kongsikan tapi masa tak mengizinkan.

Oklah ye...sampai jumpa lagi. 
Wassalam.

22 comments:

MulutPayau said...

Assalamualaikum Azie...
Saya datang nak beraya ni...ada nasi lagi tak????
Kalau dekat sure saya dah terpacak depan pintu rumah azie..

Wahhh bestnya dapat jumpa kawan lama...meriah bila tetamu datang umah..
Suka tengok rumah Azie..dipenuhi dgn perabut jati....cantik sangat...

Acik Erna said...

assalam azie..alhamdulillah dapat bertemu dengan kawan baik kan..aidilfitri menemukan semulasahabat lama.
banyak azie masak tu..5 kg beras..kalau datang serentak macam tu senangkan azie..

azi said...

Wsalam MP...
saya sentiasa alu-alukan kedatangan MP...kalau betul terpacak kat depan pintu rumah ...alangkah syoknya...:)

Mp..biasa-biasa saja rumah saya, barang-barangpun dah dekat 10 tahun...kalau dibandingkan dengan MP, saya rasa rumah MP lagi cantik..saya tahulah citarasa MP....he..he..:)

azi said...

Akak...
Wsalam...selalu berhubungan melalui phone aje, dia ni sibuk aje...baru kali ni sempat nak beraya kat rumah saya...:)

Alhamdullilah..akak..habis nasinya. kalau tak habis, sayang jugakkan...
banyak yg.datang kawan-kawan along dan kakak ainaa, kawan-kawan saya dan Cik abang,kebetulan diorang datang beraya...

p/s saya tak sabat tunggu kedatangan akak tau...jgn.lupa ye kek karamel...he..he..

Kakzakie said...

Bila saudara-mara dtg berkunjung itulah buat kita sibuk azi. Kakak pun sama sampai tak sedar kuku pun cepat panjang asyik kena air je agaknya :)

Banyak juadah yg azi masak buat tetamu. K

azi said...

Salam Kakak...
Memang seronok terima tetamu, keletihan memasak dan melayan memang tidak terasakan...saya ni memang seronok terima tetamu kakak...kalau kakak datang, lagi saya seronok...:)

Juadah tu aja yang sempat dimasak...ketupat dan rendang memang tak ada...

|| NaFiRaa || said...

meriahnye raya.. ramai tetamu yang datang..:)

dwaty said...

sib baik rumah akk jauh... kalau dekat... saya dah datang beraya... hehehe... semua nama masakan sedap didengar... mesti lagi sedap kalau dirasa... hehehehe

selamat hari raya kak..

azi said...

Nafira ...
Memang seronok kalau ramai tetamukan...:)

azi said...

Dwaty..
kalau dekat memang akak akan ajak waty datang....nanti kalau datang lagi ke SP , singgah ye rumah akak...

p/s nama masakan aje sedap,rasanya belum tentu...he..he..

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

selamat ari raya kak! ;)

azi said...

Khairul..
Terima kasih sudi sini ye...Selamat hari Raya untuk Khairul dan keluarga jugak...

Cikgu Ma said...

cantik gambar keluarga..rumah pun cantik nih =)

azi said...

Cikgu Ma..
terima kasih cikgu...biasa saja rumah saya cikgu...:)

~ yus ~ said...

gambar sahabat kak azie je ke? Gambar kak azie mana?

Saya masa tetamu datang rumah lagi tak sempat ambil gambar kak....

AzuraFazil DIN said...

salam lebarannn ...

sonok kan kalau dh jmp kwn lama yg puluh2 thn x jmp .. tingt kenangan lalu ..


*** SALAM KENALAN DARI KAMI

wahida said...

akakkkkkk, teringin nak rasa mkn nasi daging tu...tak nak jemput saya ke?

:)

azi said...

Yus..
Akak masa hari raya memang tak sempat nak bergambar bersama suami dan anak-anak , balik masjid aje, ramai tetamu serbu rumah, layanlah dulu tetamu...lepas tu muka dah comot, masing-masing tak nak bergambar....he..he..tapi akak ada ambik gambar suami dan saudara beraya masa kat kampung....nanti akak masukkan kalau ada sikit rajinnn...:)

azi said...

Azurafazildin..
Terima kasih sudi singgah sini..:)

memang seronok jumpa kawan lama sebab selama ini hanya berhubungan melalui phone aje..

azi said...

Wahida..
ha..ha..kalau dekat, datanglah rumah akak bila-bila masa, nanti akak masakkan ...tapiii jangan marah ye kalau tak sedappp...:)

Kunang-Kunang said...

Salam dan selamat hari raya Azi,

Seronok tengok gambar2 kemeriahan hari raya Azie. Kak ani pulak langsung tak ada ambik gambar raya. Bila tengok kawan2 masukkan gambar2 dengan semua berwajah ceria ketika raya, rasa rugi pulak yg kak ani ni langsung tak ada gambar ketika beraya baru2 ni.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri..
Maaf zahir dan batin ;-)