Followers

Saturday, September 29, 2012

Salam...

Assalamualaikum.
lama betul ye saya tak update blog ni. Masa, malas dan tiada idea antara penyebabnya....:)

Tentu sahabat yang biasa berkunjung kesini hairan mengapa lama saya tak buat N3 memasak. 
Sebenarnya sekarang ni, setiap hari Jumaat, saya menolong kakak Zura saya di kedai makannya. Kakak Zura dapat peluang membuka kedai menjual nasi campur di Supermarket yang baru dibuka di Sungai Petani . Bukan senang sebenarnya nak dapat peluang ni, Pihak pengurusan datang sendiri kerumah untuk ujian "rasa" dan melihat kebersihan rumah sebelum permohonan diluluskan. Sebenarnya kakak pun tak sangka akan dapat peluang ni. Tak sangka permohonan yang dibuat suka-suka akhirnya menjadi kenyataan. Untuk permulaan ni, saya tolonglah semua kerja yang boleh dibuat dari membasuh, potong sayur, sendukkan nasi, ambil bayaran..semuanya saya buat. Kerja memasak dilakukan sendiri oleh kakak dengan dibantu oleh 4 orang pekerja. 
Sambutan hingga hari ini, memang menggalakkan. 

Kedai dibuka dari pukul 10.00 pagi hingga 10 malam dan tiada hari cuti kecuali hari kelepasan seperti hari raya. Pening kepala saya sebab kakak saya ni jenis yang suka berjalan, nampaknya dia kena cari pekerja yang betul-betul boleh diharapkan kalau dia nak bercuti kemana-mana.Memang tak tahan daulat kakak saya ni, thun depan bulan dua ni, dah ada dah rancangan diorang nak keluar negara.

Jumaat baru ni saya bercadang juga nak ambik gambar untuk "promosi" kat sini, tapi bila sampai saja sana, memang lupa semua tu sebab banyak kerja yang menanti. Tengoklah nanti, kalau ada kelapangan, saya cuba ambik gambar..:) 

Tapi saya cuma boleh menolong kakak pada hari Jumaat saja , hari sabtu memang saya khaskan untuk keluarga saya yang tersayang....bukan apa, takut nanti Cik Abang saya lekuk kepala saya.Tolong-tolong jugak, anak-anak dan suami janganlah diabaikan....

Oklah ye..nanti ada masa, kita berjumpa lagi.
Wassalam.

19 comments:

Acik Erna said...

Assalam azie...azi pernah cerita dulu..kaka zura azi pandai masak kan..ni la peluang yang dia dapat..Alhamdulilah

azi said...

Wsalam akak...
Pandai tu tak le sangat akak...tapi harap-harap orang suka masakannya tu..tapi buat masa sekarang, sambuan memang menggalakkan...:)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

bagus2.. berniaga..
nanti akak post gambar dia..
mana tahu pegi sana boleh singgah2 makan di sana :-)

|| NaFiRaa || said...

wahhh.. kalo dh bukak biz memang sibuk lah kan~ nak berjalan kena lah cari pekerja yang bertanggung jawab untuk urusakan biz.

Zaitun said...

Alhamdulillah...mudah2an maju sampai bila2.Nanti kalau kak Zai ke SP nak cari kedai ni hehehe....

MulutPayau said...

Alhmdulillah...rezeki kakak Zurakan...
Bila dapat sambutan, tentu tak menang tangan dibuatnya...penat tapi berbaloikan.....

azi said...

PMDR...
Kalau sampai ke SP, singgahlah....sebarang komen diterima untuk penambahbaikan...he..he..:)

p/s Jumaat nanti akak cuba ambik gambar ye..

azi said...

Nafira...
Itulah, akak yang pening fikirkan...kalau diorang berjalan, setakat 2-3 hari bolehlah akak bercuti, kalau lebih tak bolehlahkan...kena cari orang yang betul-betul boleh dipercayai..

azi said...

Kak Zai...
Akak ada saudarakan di SP ni, kalau datang SP, akak bagitau saya ye..bolehlah juga singgah pondok saya yang sentiasa mengalu-galukan kedatangan akak...:)

p/kalau akak tersinggah ke kedai tu, sebarang komen tentang rasa sangat-sangat dialu-alukan...tak sedap kena cakap tak sedap tau...he..he..

azi said...

MP..
ha..ha...diorang yang buka kedai, saya yang tumpang sibuk..nak buat macamanakan...kesian juga dekat kakak saya tu, baru-baru,saya tolonglah..semoga perniagaan mereka terus maju.

Kakzakie said...

Kakak percaya business ini boleh maju azi sebab setahu kakak adik-beradik azi semunya pandai memasak.

Kalau kakak ke utara bolehlah merasa tapi entah bilalah agaknya kan:)

azi said...

Kakzakie..
kakak, minta-minta apa yg.kakak tuliskan tu menjadi kenyataan...:)

kalau datang ke utara, mesti singgah rumah saya dulu tau...teringin betul nak jumpa "kakak" yang sorang ni...:)

Cikgu Ma said...

salam kak...

saya pun tepek menu hari ni kat blog...hehe

azi said...

Cikgu Ma..
TQ ye sudi singgah sini...

nanti akak nak tengok menu apa tu?..:)

Jna marcello said...

all the best kak zai ;)

dwaty said...

lepas ni akk pun dah boleh buka kedai sendiri... dah ada pengalaman... hehehe

Kasih Salina said...

assalamualaikum kak azi..kedai makan kakak tu kat mana..dlm pasaraya C-mart yg baru bukak tu ker..lama dh jugak tak ronda2 SP,selalu nya lalu camtu jer..

azi said...

Wsalam....
kalau nak datang SP, bolehlah datang rumah akak....kedai tu memang kat Cmart...hari Jumaat aje akak ada kat situ ...kalau datang, boleh kita jumpa...:)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

betul2.. keluarga jangan abaikan..