Followers

Saturday, September 8, 2012

Sambungan Cerita jalan-jalan..


Assalamualaikum..
sebenarnya malas sangat nak update blog dan buat sambungan cerita bahagian 2...tapi mengenangkan ini semua untuk kenangan dimasa depan...saya gagahkan juga diri , tapi sedikit saja gambar saya masukkan, kalau nak diikutkan, lebih 970 keping gambar yang diambik  Along

01.09.2012
hari kedua
Cameron Highland ke Trengganu

Sepanjang Jalan lojing dalam Negeri Kelantan dah, kebanyakan bukit ditarah untuk tanam 
sayur.
Ni atas bukit ni, tanah runtuh
Dalam perjalanan, kami singgah ke Sungai Ketiar, Terengganu tempat gajah liar.
Anak Gajah diasingkan dari ibunya.
Cik Abang saya takut dengan anak gajah tu 
Saya pun tumpang sekali bergambar..anak-anak sorang pun tak nak..
Pekerja tu sedang mandikan gajah..
Dalam perjalanan tu jugak, kami singgah kat sini.
Cik Abang saya suka tengok seni ukiran yang terdapat kat situ, tempat buang sampah pun  cantik.
Adik Sha dah penat dalam perjalanan yg.jauh, buat macam-macam perangai.
Antara pokok orkid yang ada kat situ.
Akhirnya sampai juga di Trengganu. Rehat-rehatkan badan sebelum ke Pulau Kapas
Adik Aishaa sempat jugak main layang-latang. 
Muka dan pakaian masing-masing memang comot habis.
Kitaorang salin pakaian kat Surau dekat Pasar payang sebelum ke Pulau Kapas
Kalau pi Trengganu, tak sah kalau tak pi sini.
Batik terkini sempena nama Along, "Baihaqi"
Cantik-cantik kain batik suteranya. Saya hari raya hari tu dah pakai batik ni, jadi tak banyak le belinya lagi...nanti Cik Abang menjeling, dah le mahal harganya...:)
tengoklah gambar candid tengah tawar menawar harga....muka minta simpati tu...:)
Serunding buat makan dengan ketupat nanti...(Raya enam)
Adik Aishaa

dah naik bot ke Pulau Kapas.
Ni kunjungan kedua kami. Kali pertama tahun 2010 dulu.
Adik Aishaa takut sebab ombak kuat. Kalau nak ke Pulau, seeloknya naik sebelah pagi, kalau dah petang macam ni, memang melambung-lambung.
Samaada baju atau gambar yang besar, atau saya yang makin besar....:)
he..he.. ayat terbaikk...

Cukuplah untuk kali ini. 
Semua gambar yang diletakkan disini hanyalah untuk kenangan saya dan keluarga saja...bukan ada niat lain ye..yelah siapalah saya ni...hanyalah seorang insan biasa yang serba kekurangan.
kalau ada yang sudi nak tengok dan baca tu, terima kasih saya ucapkan.

sekian, wassalam.

18 comments:

zino said...

best nya jalan jalan....

Acik Erna said...

assalam azie..seronoknya jalan2 jauh tu.
akak paling tak tahan nak kepulau naik bot..penig
cantik2 gambar kenangan azi

dwaty said...

salam... saya dah dapat hadiah khamis lalu... sory x sms... terlupa... hehehe... pastu tak gitau dalm komen juga... just inform melalui chat sebelah ni.... sory sangat buat kakak risau....

nak sms gitau skrg... kedit habisla plak.. huhuhu

btw... thanx hadiahnya kak...

Kakzakie said...

Penat jalan tapi seronok azi. Bunga orkid tu memikat kakak.

Pasar Payang beli kain sutera yg paling best kan ati boleh tawar habis-habiskan..

azi said...

En. Zino...
memang seronokkkk.....

azi said...

Salam Kak Erna...
Nasib baik saya tak pening akak...kalau tak teruk jugak...ha..ha..

p/s..kalau gambar kelabu sikit tu, Adik Aishaa yang ambik...itu semua kenangan diorang nanti akak..:)

azi said...

Dwaty...
akak takut tak sampai....kalau dah sampai oklah...:)

p/s..hadiah yang tak seberapa..sebagai balasan pada waty yang pernah belikan akak hadiah dulu..akak amat hargainya..nanti kalau pakai, ambik gambar ye...teringin akak nak tengok...:)

azi said...

Kakzakie..
Pasar Payang kalau p time cuti, memang diorang tak kurangkan banyak kakak...maklumlah banyak pembeli...kalau nak kurangkan banyak, diorang tak layan. Harga RM350.00 dapat RM 300.00.

p/s orkid kat Tasik kenyir memang cantik kakak..kakak kan peminat orkid...:)

~ yus ~ said...

rasa macam nilah baru nampak dekat muka kak azi...

wah Seronoknya dia jalan-jalan. Kak, kalau saya pun rasanya takut nak datang dekat kat anak gajah tu.....penakut juga saya ni, ekekek.

azi said...

Yus..
ha..ha..lepas raya akak makin besar tau...he..he..

Anak gajah tu keluarkan belalainya nak beli cik Abang akak...he..he..

ainnoraini said...

Azi..salam rindu dari ain..
Wahhh seronoknya jalan-jalan,jeles tau..klau azi nk tau ain tak pernah sampai lagi kt trengganu tu lg tau..kesian kann..tengok gambar azi ni pun dh seronok tau...satu hari nnt pasti akan sampai ...

Bila nk dtg shah alam pulak...

azi said...

Salam kembali Ain...lama betul ye ain tak kesini...senyap aje, ingatkan Ain merajukkk..he..he...kalau Ain nak tahu, phone saya terendam dalam laut hari tu..tak boleh pakai dah phone tu...nombor ain ada dlam tu..nanti bagi nombor ain lagi ye...:)

p/s jalan-jalan memang seronok Ain...antara semua pulau-pulau kat Terengganu, Pulau kapaslah yang paling murah tambangnya, orang pun tak ramai..

Zaitun said...

Walaupun kak Zai dah selalu ke Terengganu tapi belum pernah ke Pulau Kapas.Tentu seronok kan...

QA's ~ mamapapa said...

seronoknya..teringin jgk nk pefi pulau kapas nti,insyaAllah..jmput follow kmbali,akak :)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

best nye beraya akak ;-)

azi said...

kak zai...
Pulau Kapas taklah secantik redang dan Perhentian...tapi kira oklah...he..he..dulu pegi anak-anak suka , tu yang diorang ajak lagi tu...:)

p/s Untung akak selalu ke Terengganu, macam saya ni, 2 tiga tahun sekali..saya suka terengganu kerana makanannya akak..

azi said...

QA'S....mamapapa..
Terima kasih ye sudi singgah sini...nanti akak folo balik ye...:)

azi said...

Pokok Manggis Depan Rumah...
Jalan-jalan ni "last" minit rancang...nasib baik jadi...:)