Followers

Sunday, October 21, 2012

20.10......40 tahun dah....

Assalamualaikum..
Bersiaran dari kampung ni...saya sebenarnya hari ni bercuti sebab kurang sihat sikit, Adik Aishaa pun sama, ingat tu nak baring-baring le kat rumah, rasa pening sangattttt, rasa macam nak dapat "Orang baru" pulak....he..he....(Tak le, cukup la 3 orang)....tapi bila Mak mentua bagitau ayah mentua saya kurang sihat sikit....Saya , Cik Abang dan Adik Aishaa terus balik kampung pagi tadi...Along dan kakak Ainaa tak ikut sekali sebab sekolah diorang hari ini ada aktiviti .....ayah mentua saya ada masalah nak buang air kecil, mungkin sebab panas sangat sekarang ni....tapi dah ok dah...jadi dalam pukul 6.00 petang nanti kami akan bertolak balik ke SP semula...

Semalam 20.10.2012 adalah ulangtahun kelahiran saya yang ke 40...emmmm..macam tak percaya pulak saya dah melangkah ke angka 4 dah...semoga saya akan terus diberikan kesihatan yang baik oleh Allah S.W.T dan dipanjangkan umur. Semoga saya akan menjadi insan yang lebih baik dari hari semalam ...

Tak ada sebarang sambutan istimewa , sebab Cik abang saya tak ada , dia pegi Perlawanan Badminton kat Perak....jadi saya dengan dibantu oleh emak, buat sedikit pulut kuning kari ayam + Telur rebus untuk disedekahkan pada kanak-kanak. Saya masukkan pulut kuning tu dalam bekas makanan dan berikan pada Along untuk diagihkan pada kanak-kanak kat Taman perumahan ni....malamnya pulak, bila Cik Abang saya balik, barulah dia bawa kami keluar makan-makan kat Teluk Tempoyak di Penang.

Sebenarnya banyak yang saya nak kongsikan kat sini, tapi Cik Abang saya dah panggil tu, nak suruh
saya siapkan minum petang , bila balik kampung ni, kita yang tak sihat pun jadi sikit, yelah malu pada emak dan ayah mentua nak baring-baringkan...kalau kat rumah,nak makan apa,  beli kat kedai la jawabnya....:)

Oklah ya, kalau ada masa, kita jumpa lagi.
wassalam.

18 comments:

Acik Erna said...

Assalam Azie..selamat harii lahir..maaf lewat..kalau tau semalam akak dah sms ucap selamat.
semoga juga azie cepat sihat ye..makan ubat tau

MulutPayau said...

Assalamualaikum dear...

Selamat hari lahir..semoga dipnjangkan umur, dimurahkan rezeki dan sntiasa berbahagia di samping keluarga trsayang....

inazamri said...

epi bday kak.Sweet 40 ni kak.Semoga akak terus dimurahkan rezeki dipanjangkan usia.Teluk Tempoyak arghhh rindunya,tempat ina suka gi makan ikan bakar masa dok Penang dulu.Insyaallah raya Haji ni akan beraya di rumah mertua Kedah.Ahad mebi akan bermalam di Penang sambil cuti2 kononnya.

ieda79 said...

salam..
mungkin lambat sehari..apapun ieda ucapkan selamat hari lahir buat kak azi..moga Allah merahmati dan memberkati hidup kak azi-amin..

azi said...

Wsalam akak..
dah sihat sikit dah...terima kasih ye atas ingatan....

p/s emalam saya pun tak sempat nak mengadap komputer.....saya ni bila betul-betul 'free' aje boleh bersenang-senang kat sini, banyak kerja kena buat akak...he..he......:)

azi said...

MP....
terima kasih atas ucapan....

Dah tua dah rasanya bila kat depan tu ada angka 4..he..he..saya nak kena minta petua pada MP kekal awet muda, jangan tak bagi tau, cemburu tau tengok MP yang cun melecun ..ha..ha...

azi said...

inazamri....
terima kasih atas ucapan....

p/s Kalau nak makan-makan ikan bakar yang sedap selain dari Tanjung Dawai, kedah, kat situlah tempatnya kak azi selalu pegi, anak-anak pun suka...

azi said...

ieda...
terima kasih ida atas ucapan...semoga Allah makbulkan semua doa-doa Ieda...:)

~ yus ~ said...

Selamat hari lahir yang ke 40 kak Azi....Maaf lambat wish..Moga terus sihat dan bahagia selalu di samping keluarga tercinta.

dwaty said...

salam kakakku....

selamat ulang tahun... semoga sihat disamping keluarga tercinta... dimurahkan rezeki... kalau dapat 'orang baru' pun apa salahnya... hehehe... hadiah istimewa dari cik abang... kekeke

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Selamat Hari Lahir akak. Semoga sihat dan bahagia selalu :-) Best nye balik kampung..

wahida said...

selamat hari lahir kakak ku sayang...

semoga murah rezeki, diberikan kesihatan yg baik dan sihat2 selalu hendaknya...amin...

tapi kenapa akak tak mcm 40 pun? serius ni...mcm 35 jer...

azi said...

Yus..
Terima kasih...semoga allah akan makbulkan doa-doa yus tu..amin..

azi said...

Dwaty...
terima kasihhhhh....he..he..akak dah tua dah, mana larat nak mengandung lagi....:)

azi said...

PMDR...
Terima kasih....

kampung akak dekat saja, selalu akak balik kampung..tapi kalau hari mingguan biasa, akak jarang nak bermalam...:)

azi said...

Wahida...
Terima kasih atas doa-doa Wahida tu, semoga Allah akan makbulkanNya...

he..he...tu mesti nak bodek akak tu....kalau betul, terima kasih daun keladi, nanti pujilah lagi....ha..ha..:)

ainnoraini said...

Azi...sori dear...lbt sgt..tersgt la lambat nk wish hari ulangtahun...semoga murah rezeki dan bahagia disamping keluarga tersayang..

Lagi meningkat usia..lg bertambah manis dan tak nnpk mcm 40an pun tauuu..betul ni tak tipu tau..tak sabar nk jumpa azi tau..

ainnoraini said...

Azi...sori dear...lbt sgt..tersgt la lambat nk wish hari ulangtahun...semoga murah rezeki dan bahagia disamping keluarga tersayang..

Lagi meningkat usia..lg bertambah manis dan tak nnpk mcm 40an pun tauuu..betul ni tak tipu tau..tak sabar nk jumpa azi tau..