Followers

Friday, November 2, 2012

cerita Aishaa lagi....

Assalamalualaikum.
Selamat tengahari semua. Dah makan tengahari dah ke?. Saya baru saja selesai masak. Hari ni masak lambat sikit sebab pagi dah masing-masing dah kenyang makan nasi goreng. Hari ni saya cuma masak kari asam kepala ikan, ayam masak kicap, ikan masak halia, sambal belacan dan ikan kembong goreng.....Mungkin Cik Abang dengan kakak Ainaa saja yang akan makan kot sebab saya masih lagi kenyang...yelah..tadi 2 pinggan  saya makan nasi goreng.  Emak saya ke rumah kakak illah, Along keluar dengan sepupunya. Adik Aishaa pula dibawa Kak Fatin menonton wayang.

Tadi saya dok belek gambar lama-lama yang disimpan dalam komputer ni, saya terjumpa gambar ni. Semasa pembukaan pusat membeli belah yang baru hari tu, (tempat kakak saya berniaga), pihak pengurusan menganjurkan Pertandingan Mewarna untuk kanak-kanak dibawah umur 7 tahun. kitaorang memang tak tahupun. Kebetulan hari tu, Kak Atin bawa Adik Aishaa ke sana, bila tengok ada pertandingan, Eka dan Kak Atin (anak saudara saya) terus daftarkan nama Adik Aishaa dan bergegas belikan pensil warna untuknya. Kalau dibandingkan dengan peserta lain yang lengkap dengan alatan mewarna, kerusi dan meja, harapan Adik Aishaa untuk menang sangat tipis. Dengan galakan semangat dari Eka dan Kak Atin, akhirnya dapatlah jugak hadiah saguhati.
n
 Rasa bangga jugak sebab Adik Aishaa satu-satunya anak melayu yang menang . Adik Aishaa kiri sekali. 5 orang lagi tu semuanya anak"chinese"
 sempat lagi tu "conteng' muka....

Sebenarnya saya minggu ni berdebar-debar menunggu tetamu jauh. Lagi seminggu (Sabtu) saya akan dapat menatap sahabat alam maya yang jugak saya anggap sebagai kakak yang selama ini hanya dok dengar suara saja. Tak sabar betul rasa nak jumpa.....siapa agaknya tetamu tu ya...:)
sampai masanya nanti, saya akan ceritakan kat sini.

emmm...cukuplah buat hari ni ye. ada masa nanti, kita bertemu lagi disini.
Wassalam.

16 comments:

inazamri said...

wah sape tetamu jauh tu ye.Nak gi SP gak jumpa akak

Acik Erna said...

assalam Azi..tahniahbuat adik aisya..walau pun bidan terjun tetap dapat hadiah kan.
siapa tetamu yang buatkan azi berdebar2 tu.

♥Cik Puan♥ said...

Salam....

azi said...

Inazamri..
Rahsia!!kalau ina nak tahu, jangan lupa datang sini baca cerita kakak ye...:)

p/s itulah ina, selalu time ina balik kampung, kakak pun balik kampung...nanti kalau balik lagi, ina call akak, kalau hari sabtu, menang akak ada rumah..nanti email nombor phone ina..boleh kita buat temujanji....email.aziri2023@yahoo.com

azi said...

Akak erna..
terima kasih akak...rezeki adik Aishaa tu, nasib baik dapat jugak hadiah sebab anak saudara cakap, Adik Aishaa duk jeling-jeling hadiah kat atas pentas tu, kalau tak dapat, mewsti menangis punya...:)

p/s..tetamu tu sapa ye...tapi yang pasti, orang kecik molek aje...:)

azi said...

Cik Puan..
terima kasih sudi singgah sini...:)

Nafira usof said...

Tahniah adik aishaa.. tumpang bangga jugak~

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Meriaha nye.. Comel-comel semua.. :-)

MulutPayau said...

Tahniah adik Aishaa...tumpang bngga ngn adik Aishaa...
Sape tatamu tu Azie...???? Wahhh, saya pun teruja jugak nak tahu....

azi said...

Nfira...
terima kasihhhh.....:)

azi said...

PMDR.....
tapi yang paling comel mestilah Adik Aishaakan...he..he..

azi said...

MP...
tetamu dari selatan...he..he...tunggu ceritanya nanti ye...

Kakzakie said...

Biasa kalau pertandingan mewarna memang bangsa dia aje yg berjaya azi. Bermakna adik pun pandai mewarna walau tergesa-gesa. Tahniah adik.

Sekali tetamu tu bertukar jadi kakzakie macam mana azi? Hahaha.. entah bilalah kakak nak sampai sana.

azi said...

kakak..
itulah, tak sangka dia akan menang sebab kalau tengok peserta lain semuanya bawa pensil warna yang bermacam jenis, adik aishaa pulak hanya satu kotak pensil warna yang sederhana tu aja...

p/s..agaknya bila masanya kita dapat bertentang mata ya...hanya Allah yang akan menentukan.:)

dwaty said...

first... tahniah... the only one malay girl... bangganya...

second... siapakah tetamu itu... jeng3...

zino said...

singgah je kejap..