Followers

Thursday, November 1, 2012

Salam.....cerita 3 dalam satu....

Assalamualaikum.
Sebenarnya saya teringin nak selalu update blog macam orang lain...tapi selalunya saya buntu apa ye nak di ceritakan.  Saya lebih suka kalau cerita saya disertakan dengan gambar.....baru nampak ceria sikit.....yelah , saya ni bukannya pandai sangat nak bercerita........
Memandangkan dah dekat seminggu jugak saya tak update blog, sayapun carilah apa-apa gambar yang sesuai dijadikan cerita...... :)

Sekarang ni, setiap  hari Sabtu, saya akan hantarkan makanan untuk adik ipar yang belajar kat Uitm Merbok. Kebetulan dia satu rumah sewa dengan anak saudara saya yang satu kuliah dengannya. Kalau tak balik kampung, setiap hari Khamis saya akan ambik dia datang rumah dan hantar balik petang sabtu, kalau dia sibuk dengan tugasan yang perlu disiapkan, barulah saya dan Cik Abang akan hantarkan makanan.

 
Mangkuk tingkat (apa isinya ye..?)
 Asam masak merah
Nasi Tomato

Pulut kuning. Sekarang ni kat rumah , anak-anak kemaruk pulut kuning. ...asyik-asyik suruhmasak pulut aja...tapi maaf ye...gambar kari ayam untuk makan dengan pulut ni terdelete....tak dapatlah nak tayang kat sini...he..he..
Karipap Sardin
ini pulak gambar pagi raya Aidil Adha hari tu....saya sekeluarga dan adik beradik sepakat nak beraya dulu kat rumah, selepas solat raya, baru kami semua bertolak balik kampung dan terus ke Perlis rumah sepupu Adik Aishaa memang manja sangat dengan ayahnya....


Macam-macam gaya berbanding dengan kakak Ainaa dan along yang tak mahu bergambar.
Gambar saya pun tak ada sebab sibuk didapur.....:)
Emak bagi duit raya pada cucu-cucu dia...raya haji, duit "kecik; ajeah...ha..ha..
Inilah kakak saya yang sakit tu dengan anaknya Shamil, alhamdullillah, dia dah sihat dah, dah kuat untuk buat kerja-kerja rumah. Doktor cakap, sel barah dalam paru-parunya dah mengecut dari 5 cm ke 2 cm.


Saya tak hidangkan kat meja makan, makan kat ruang depan saja...
selain kuih, ada jugak nasi tomato dan ketupat palas dengan rendang
ini suami kakak illah saya.
 Cik Abang saya ni, tidur saja kerja dia...he..he..
 ini anak saudara saya, Nur Fatin ,anak kakak yang sulung.

ini pulak kek harijadi Adik Aishaa, dia dah sambut masa kat kampung dan sekolah hari tu, tapi dia tuntut jugak kek kiwi keju kegemarannya dari saya.....

oklah ye..dah lama sangat saya kat sini. nak masak mee rebus dan nasi impit kuah kacang untuk makan tengahari pulak. Cik Abang saya dah jeling-jeling tu...he..he..dia dah nak pegi keja, saya masih kat sini. Kalau rajin nanti, saya masukkan gambarnya kat sini.
Wassalam.

11 comments:

Kakzakie said...

1. Bertuahlah anak saudara dekat dgn tempat tinggal mak saudara dapat makan sedap selalu

2. Duit raya anak-anak tetap dapat tak kira kecik-besar mereka suka azi

3. Moga ibu Shamil terus sembuh. Kelihatan dia comel macam anak dara azi.

4. Adik sambut birthday kalau boleh nak berkali-kali kan. Kek hijau sedapnya:)

Acik Erna said...

assalam azie..tu yang best ada gambar..terliur tengok nya..biskut dahlia ke tu azie..nampak sedap betul tu.

azi said...

Kakzakie..
1. Memang seronok sebab semua tinggal dekat...
2. saya, anak saudara yang dah kerja pun minta lagi duit raya....sikit banyak tak kisah, janji duittt...he..he..
3. Alhamdullillah. kakak saya makin sihattt...minta2 lah berterusan macam tu...dia sebelum sakitpun memang nampak muda, sebab tu orang selalu silap kata dia .
adik saya....ha..ha..
4. Kek keju kiwi tu memang sedappp...kesukaan adik aishaa tapi uminya yang berlebih makan sebab tu lagi "sihat" sekarang ni....:)

azi said...

Kak Erna..
rasa tak puas berborak dengan akak malam tadi....nanti kita borak puas2 ye...dan harap akak tak jemu...:)

ye akak, biskut Dahlia..saya beli, memang sedappp..nanti kalau org tu. mau ambik tempahan, saya cuba orderkan untuk akak ye...

Nafira usof said...

bertuahnye anak sedara kak azie tuh.. siap ade orang hantar makan lagi.. hehehe

syukur dengar kakak kak azie dah makin sikat.. wajah dia nampak ceria..

terliurnye tengok kuih2 yg terhidang tuh.. telan air liur dibuatnye~ sedap~

dwaty said...

salam kakakku... tak nak pos makanan tuk saya ker??? hehehehe... gurau...

alhamdulillah... kakak ka azi dah sihat...

sib baik saya baru lepas melantak... kalau tak... kecur air liur lagila jawabnya tengok masakan akk ni... hehehe

azi said...

Nafira...
tulah..kuasa Allah...semoga kakak akak akan terus sihat sampai bila-bila...

he..he..nampak aje sedapp...rasanya belum tahu lagi....taiiii..memang sedapppp..he..he..:)

azi said...

dwaty...
amboi!!!gembira noh dah balik kampung jumpa emak....kalau tak, boleh mai beraya kat SP ni...he..he..

inazamri said...

ina sekeluarga balik raya kedah ritu.ruginye tak dpt singgah umah akak.sedap2 juadah tu semua.kuih raya akak tu best2 la.

azi said...

Inazamri..
nanti kalau balik lagi, singgah la ye..rumah kakak sentiasa terbuka untuk ina sekeluarga...tapi kena buat temujanji dulu..takut kakak tak ada rumah...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedap-sedap semua masakan ni.. JOm join segmen saya. :-)