Followers

Thursday, November 15, 2012

Gambar tetamu jauh....

Assalamualaikum.
Seperti yang dijanjikan, saya masukkan gambar yang sempat diambil masa tetamu jauh saya datang hari tu. Tak banyak gambar sebab tuan rumah sibuk layan tetamu.
 Antara tetamu saya hari tu
 Inilah Acik Erna dengan anak bongsu En. Zino
 Isteri En. Zino pakai tudung hijau tu, baik sangat orangnya....
 Yang pakai topi tu, anak sulung Acik Erna
 Baju merah tu anak Encik Zino, Encik Zino sendiri dan suami Acik Erna.
 Cik Abang saya
Acik Erna lebih suka berbual kat luar rumah, saya dah jemput diorang bersembang kat dalam... 
 Hanya ini gambar makanan saya sempat ambik, "cili merah" kat bawah tulah yang menjadi rebutan
Maaf ye gambar tak cantik. Muka saya tak ada secalit bedak mahupun lipstik.
(Atas) baju oren En.Zino, Cik Abang saya dan Suami acik Erna
Baju hijau, Kak Shah, isteri Encik Zino dan tudung hijau Acik Erna. Diorang semua comel-comel orangnya berbanding dengan saya yang terlebih sihat ni...:)
kenangan berdua.
 ini sarapan pagi ahad sebelum diorang bertolak ke Pulau Langkawi

 dok tunggu diorang sampai ni
 Saya sediakan menu yang ringkas, nasi lemak dengan sedikit kuih. Masa ni sambal masih atas dapur lagi ni.


 keluarga blogger "kaki teus melanglah"
 Acik erna, sahabat adiknya dan Adik Acik erna
 Bergambar dengan emak sekali

 Kecik aja Acik erna ni kalau dibandingkan dengan saya...;)
Entah bila dapat berjumpa lagi ni.
Kemesraan tetap tersemat dalam hati.

Oklah ye. itu saja gambar yang ada dalam simpanan saya. 
tak boleh lama-lama kat sini. Cik abang dah panggil tu, nak keluar jalan-jalan kejap.
Kalau ada masa kita berjumpa lagi.
Wassalam

16 comments:

Acik Erna said...

assalam azie..banyak jugak gambar ni..kita tunggu zino upload gambar ye.
mana la besar nya azi..comel je.dah azi asek merendah diri karta biasa je..kata hero bungsu akak..tengok barang dalam rumah pun dah tau mak..kita lagi la tak de satu hiasan pun dalam rumah..katanya..he he..pandai hero bungsu akak..betul katanya..akak cukup risau dengan cucu abang yang lasak tu..takut rosak semua barng2 azi.
terima kasih banyak kerana azi bersusah payah masak macam2 untuk kami dan akak mohon maaf juga sebab datang ramai buat kelam kabut rumah azi

al-lavendari said...

datangalah ke pertemuan blogger di rumah saya pada 18/11 ni .. Acik Erna dan Abah Zino pun akan hadir.

zino said...

terima kasih daun keladi... entah bila dapat ke sana lagi tapi harap sudi jamu kami lagi hehe

azi said...

Salam akak...
Akak,
1. sebenarnya saya paling risau takut kalau-kalau akak semua tak selesa....datang ramai-ramai lagi saya seronok akak. kat rumah pun selalu macam tu...
2. Mana lasaknya cucu akak tu...tak sentuh apa-apa barang pun...:)
3. Saya ni orangnya biasa-biasa saja akak....cakap dengan hero bongsu...acik azi tunggu dia mai kedah lagi.

azi said...

Pak Ngah...
Saya memang teringin nak pegi, tapi jauh sangatlah Pak Ngah......Insyaallah, dipanjangkan umur, mesti saya dapat berjumpa dengan Pak Ngah dan Mak Ngah juga suatu hari nanti...:)

azi said...

En. Zino..
Terima kasih sudi jejakkan kaki ke pondok saya ye...pintu rumah sentiasa terbuka bila-bila masa buat En. zino sekeluarga. Sampaikan salam saya buat Kak Shah yang cantik manis tu ye...:)

dwaty said...

Alhamdulillah... semoga bertambah murah rezeki akak...

Citarasa Rinduan said...

kak azi...

ayu pula rasa syokkk bc kisah rom nieee

lagilah kak Azi melayan mereka dgn lynn tip top

|| NaFiRaa || said...

alahaiii.. meriahnya dapat jumpe blogger2.. :)

azi said...

q

azi said...

Dwaty...
Akak tunggu waty turun ke kedah lagi...:)

azi said...

Ayu...
Terima kasih sudi singgah sini ye...ni kali pertama ayu datang sinikan..nanti datang lagi ye...:)

azi said...

Nafira..
memang seronok dapat jumpa kawan-kawan alam maya ni...tambah seronok semuanya baik dan peramah...:)

MulutPayau said...

Wahhh...bnyaknya menu yg dihidangkan utk tetamu istmwa tu..
Seronokkan dapat jumpa rakan maya..nmpak mesra sngat Azi ngan Acik....

azi said...

Saya masak yang senang-senang saja...sedap ke tak sedap, tak tahu pulak saya. saya pun lepas tetamu bergerak ke homestay, baru makan...:)

Kakzakie said...

Apasal kakak tertinggal nie Azi. Seronoknya kakak tengok. Kalau macam ini kakak pun nak juga pergi jumpa azi. Bestnya...